Gå til innhold

Er det hasjens feil?

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker jente

Jeg møtte en mann som var rolig, avslappet og god. Jeg følte meg trygg sammen med ham.- Føle meg hjemme i hans nærvær. Han sa flere ganger daglig at han elsket meg, og var totalt opphengt i meg, på en fin måte. Han enset ikke noe annet enn meg. Jeg var lykkelig.

SÅ fikk jeg høre fra venner at han iallefall før levde et hardt liv. Dem sa han var alkoholiker, og også brukte hasj veldig ofte.

Vi snakket ut om disse tingene, og han kunne bekrefte at det var sant. Men han kunne og bekrefte at han var ferdig med fortiden, og ville leve et rolig og normalt liv, siden han er 30, og savnet kjærlighet. Jeg syns synd på ham, fordi jeg vet han har hatt en tøff oppvekst. Og jeg trodde på ham da han sa han var roet seg. Men jeg bad ham være sluttet for sin egen del, ikke for min. Rusmisbruket hadde nemlig vart omtrent inntil han traff meg, og hadde da vart i mange år.

Jeg tok vel bevisst litt pause og avstand fra han. Fordi jeg var usikker på om jeg turde stole helt på ham, og fordi jeg hadde en del vanskelige ting i livet mitt jeg burde klare ut for først.Jeg fortalte han derfor at jeg trodde vi kanskje ikke skulle møtes på en tid, at det sikkert var best for oss begge, fordi jeg trengte tid, uansett.

Vær obs på at jeg før dette IKKE hadde unvolvert meg for mye i ham, og vi var IKKE kjærester. Vi var nære venner, og var forelsket i hverandre, men jeg ville vente, fordi jeg var usikker på ham.

Hva skjer? Han klikker fullstendig. Det virker som han hadde vært totalt besatt av meg, og fikk dyp sorg og depresjon. Han begynte kutte ut dager i sin, endelige faste jobb, og var helt nedkjørt. Jeg ble naturligvis trist og lei, og forsøkte trøste, uten at jeg kunne bare bli kjæresten hans, til hans ønske. Jeg ville helst finne ut av ting først.

Da ble han helt gal. Han sendte mange mange meldinger, nattestid, og hadde igjen fortsatt med fest, alkohol og hasj.

Det var jo nettopp dette jeg fryktet. At han ikke hadde klart å kutte misbruket, og at han kuttet det kun for meg, ikke for seg selv, som han lovte.

Jeg hadde gitt ham i klartekst at jeg IKKE ønsket noe forhold men en mann som kom til å misbruke stoff og alkohol om ting gikk ham i mot, han måtte bevise hva han lovte.

VEL. Har ikke hørt fra ham siden, for han endte sine dystre meldinger, sine trusler, faktisk, og sin sorg, med en melding som sa at han alltid ville elske meg, og aldri kunne glemme meg. At jeg hadde såret han totalt, og at ting ikke var så nøye når jeg ikke var der likevel.

Er redd for ham... Samtidig viste jo ting som jeg trodde... at han faktisk ikke klarte kutte dritten for godt, men bare gjorde et forsøk så lenge vi var lykkelige.

Jeg har barn, det er først og fremst derfor jeg ikke ønsket noe med ham dersom han ikke klarte bevise at han var ren. Jeg vokste selv opp med misbruk, og nekter mine barn å gjøre det samme..

Er det hasjen som gjorde han slik?

Han truslet og ville ikke høre hvordan jeg hadde følt ting...

Vel, nå er alt over likevel da... var det galt av meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20847-er-det-hasjens-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det var utrolig klokt gjort av deg!

Sannsynligvis var det verken hasjen eller alkoholen som gjorde han slik, men hans grunnleggende personlighet som hadde ført han inn i misbruket.

Vær evig glad fordi du valgte som du gjorde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20847-er-det-hasjens-feil/#findComment-90155
Del på andre sider

Du må ikke fortvile, og du kan heller ikke lastes for at vennen din har gått tilbake til sitt gamle liv. Som du sier så bør han slutte for sin egen del. Hvis ikke han hadde den unskyldningen at det ikke ble dere to, så hadde han sikkert funnet en annen unskyldning etter en stund, til å sprekke.

Det er jo nettopp det at man tror man skal omvende partneren, som lager det ene tragiske forholdet etter det andre. Løfter som blir brutt, løgner og masse tårer, er ingrediensene dersom man velger å fortsette forhold med misbruk eller mishandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20847-er-det-hasjens-feil/#findComment-90158
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Nils svarte deg kort,og veldig riktig.Trodde først det var min ex. du hadde truffet. Og jeg lover deg,ut fra det du skriver,tror jeg han viste sin sanne side.Tåler ikke motgang,klikker for den minste ting.Livsfarlige mennesker.

Derimot tror jeg ikke at et menneske som røyker litt hasj innimellom,er skummel.Slik adferd skyldes ikke hasj,snarere annet dop,piller og alkohol!

Pris deg lykkelig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20847-er-det-hasjens-feil/#findComment-90725
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...