Gå til innhold

Timepris til regnskapsførere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at en del her driver selvstendig, og som benytter en regnskapsfører. Hvor mye betaler dere som timespris for dette. Evt. mnd. pris/årspris. (Trenger da en liten indikasjon på hvor stort regnskapet er)

Grunnen er at jeg fikk et flott skattetips i dag. Ved å fordele overskuddet i et firma mellom ektefellene (gjelder ikke AS) så vil vi spare en del skatt. Jeg tjener mindre enn 381.000,- som er der toppskatten starter. Gubben tjener mer.

Vi flytter noe av overskuddet til meg som ikke betaler toppskatt, og til sammen sparer vi skatt. Lurt eller????

Jeg fører regnskapet, og lurer derfor på hva som er en rimelig betaling for dette arbeidet. (Man må jo sette opp en arbeidsfordeling som bekrefter fordelingen av inntekten)

Fortsetter under...

Skrevet

Her inne er folket stort sett kun opptatt av julekalendre, Lost, og analsex, så slike hverdagslige ting gir de blaffen i, derfor skal jeg svare deg.

En regnskapsfører tar fra 500 kroner timen og oppover.

Skrevet

Her inne er folket stort sett kun opptatt av julekalendre, Lost, og analsex, så slike hverdagslige ting gir de blaffen i, derfor skal jeg svare deg.

Jeg er stolt over at jeg er mer opptatt av analsex enn hva en regnskapsfører tar i timen!

Skrevet

Ja, jeg ser det. Så jeg bukker og takker for svaret:-)

Skal da skatteplanlegge litt.... Ikke artig, men det blir jo god timepris for denne jobben:-)

mil1365380270
Skrevet

500,- er mye. De har ansatte som gjør en stor del av jobben, som de fakturerer 350,- til 400,-/time for kanskje. Sikkert forskjellig :-)

Du må se på hvor mange bilag det er. Og husk årsavslutningen og selvangivelsen.

Skrevet

500,- er mye. De har ansatte som gjør en stor del av jobben, som de fakturerer 350,- til 400,-/time for kanskje. Sikkert forskjellig :-)

Du må se på hvor mange bilag det er. Og husk årsavslutningen og selvangivelsen.

Greit å få innputt fra flere. 350,- i timen høres jo veldig lite ut. Timelønna til denne personen kan ikke være veldig høy.

Men jeg tar det til etterretning og håper på flere svar:-)

Annonse

mil1365380270
Skrevet

Greit å få innputt fra flere. 350,- i timen høres jo veldig lite ut. Timelønna til denne personen kan ikke være veldig høy.

Men jeg tar det til etterretning og håper på flere svar:-)

Nei, men de har ikke så mye utdannelse. De er jo ikke regnskapsførere, bare jobber der. Så det er ikke 350,- rund baut, bare på de enkle tingene.

Tar du årsavslutning og selvangivelse kan du smøre på, mange bruker revisor til sånt.

Se på antall bilag, det er det som bestemmer. Ikke uvanlig å ha 30-40000,- i regnskapsutgifter for et forholdsvis lite firma.

Skrevet

Jeg er stolt over at jeg er mer opptatt av analsex enn hva en regnskapsfører tar i timen!

Hehe. ;o)

Skrevet

Nei, men de har ikke så mye utdannelse. De er jo ikke regnskapsførere, bare jobber der. Så det er ikke 350,- rund baut, bare på de enkle tingene.

Tar du årsavslutning og selvangivelse kan du smøre på, mange bruker revisor til sånt.

Se på antall bilag, det er det som bestemmer. Ikke uvanlig å ha 30-40000,- i regnskapsutgifter for et forholdsvis lite firma.

Det blir nok ca. 3-400 bilag. Jeg har hjelp av en revisor til å fylle inn næringsoppgaven (og tallene blir da flyttet til selvangivelsen). Men det er jo mye annet som også skal på selvangivelsen, og alt det tar jeg. Revisoren tar bare betalt for en times jobb, så det er jo ikke så mye han gjør.

Dette er det jeg gjør til daglig, så jeg bruker jo ikke så veldig mye tid da.

Og så betaler jeg regninger og fakturerer litt/hjelper til med tilbudsskriving. Og så blir det noen timer på verkstedet innimellom. Så det blir nok ikke så vanskelig å argumentere at jeg også skal ha en del lønn:-)

mil1365380270
Skrevet

Det blir nok ca. 3-400 bilag. Jeg har hjelp av en revisor til å fylle inn næringsoppgaven (og tallene blir da flyttet til selvangivelsen). Men det er jo mye annet som også skal på selvangivelsen, og alt det tar jeg. Revisoren tar bare betalt for en times jobb, så det er jo ikke så mye han gjør.

Dette er det jeg gjør til daglig, så jeg bruker jo ikke så veldig mye tid da.

Og så betaler jeg regninger og fakturerer litt/hjelper til med tilbudsskriving. Og så blir det noen timer på verkstedet innimellom. Så det blir nok ikke så vanskelig å argumentere at jeg også skal ha en del lønn:-)

Nei, det høres ut som du kan føre opp en god del og ha ryggdekning for det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...