Gå til innhold

Sende penger i konvolutt

Anbefalte innlegg

Gjest penger i konvolutt
Skrevet

Jeg skal sende penger i en kovolutt til Sverige, det er snakk om et lite beløp (200 kr). Hvordan skjuler jeg denne best i konvolutten slik at posten ikke oppdager at det er penger der?Noen som har råd?

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det...

Sett pengene direkte inn på konto - og send et kort ved siden av.

Send krysset sjekk.

Send gavekort i stedet, det er flere kjeder som finnes i begge land, og som sikkert kan få til et samarbeid...

Men når det er snakk om å skjule best - tror ikke det er så mye annet å gjøre enn å legge det inni et kort. Men husk at du ikke får det er stattet om de blir borte, de dekker ikke kontanttap...

Skrevet

Jeg fikk i "årevis" tilsendt en viss sum i sedler i posten hver mnd, innpakket i et vanlig A4-papir som var brettet 2-3 ganger rundt og puttet i en vanlig konvolutt. Gikk så fint atte.

Skrevet

Jeg fikk i "årevis" tilsendt en viss sum i sedler i posten hver mnd, innpakket i et vanlig A4-papir som var brettet 2-3 ganger rundt og puttet i en vanlig konvolutt. Gikk så fint atte.

Jøss. Har denne personen noen søsken elelr likesinnede venner, så er det bare å ta kontakt...!

Skrevet

Jøss. Har denne personen noen søsken elelr likesinnede venner, så er det bare å ta kontakt...!

:o) Svartjobbing vennen min. Kølsvart.

hare1365380455
Skrevet

Pakk pengene inn i aluminiumsfolie! Helt sant.

Er det altså ikke lov å sende penger i posten?

Skrevet

Er det altså ikke lov å sende penger i posten?

Nei, det er nok ikke lov.

ponny1365380855
Skrevet

Jeg har også hørt aluminiumsfolie....

Men vi har sendt til Estland inni doble kort mange ganger, alltid kommet fram, og der er de ganske mye mer korupte enn i Sverige...

Skrevet

Nei, det er nok ikke lov.

Det er en tåpelig lov!!

SÅnt gjør meg forbanna. Rett og slett.

Hvorfor er det ikke lov? De kan si at de ikke tar ansvar for om noe kommer bort osv, men at det ikke er lov????

Nei så pokker! Jeg kunne funnet på å sende penger i brev bare på hekkan jeg. hehe

;-P

Skrevet

Jeg vet ikke, men grunnen til at doene ofte blir tette i Postgirobygget er at de er fulle av konvolutter og særlig konfirmasjonskort. Det er utrolig lett å se hvilke som mest sannsynlig inneholder penger: gratulasjonskort/konvolutt.

Vi har mista flere pakkesendinger i år. Eskens bilder er for fristende og innholdet for lettsolgt.

Skrevet

Jeg vet ikke, men grunnen til at doene ofte blir tette i Postgirobygget er at de er fulle av konvolutter og særlig konfirmasjonskort. Det er utrolig lett å se hvilke som mest sannsynlig inneholder penger: gratulasjonskort/konvolutt.

Vi har mista flere pakkesendinger i år. Eskens bilder er for fristende og innholdet for lettsolgt.

Feil. Postgirobygget har ikke, og har aldri hatt, noen brevsortering.

Du tenker sikkert på naboen, Postens Brevsenter. De har både brevsortering og doer.

Det de derimot ikke har, er større hyppighet av tette doer enn andre. Og når de først tettes, har jeg aldri hørt at årsaken er brev eller konfirmasjonskort.

Jeg har jobbet der i 19 år, ikke med bresortering, men med bla. tette dasser.

Skrevet

Du tenker sikkert på naboen, Postens Brevsenter. De har både brevsortering og doer.

Det de derimot ikke har, er større hyppighet av tette doer enn andre. Og når de først tettes, har jeg aldri hørt at årsaken er brev eller konfirmasjonskort.

Kanskje det er en myte.

Men våre lukrative pakker er borte som svisker. Heldigvis er det avsender som får trøbbelet. Småpakker til beboere på hoteller i utlandet forsvinner mye oftere. Noen tror sikkert det er penger.

Gjest papirtiger
Skrevet

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...