Gå til innhold

Bilen min 'døde' i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må 'begrave' den i neste uke. Plutselig er jeg her og er avhengig av kollektiv trafikk og kan ikke handle til jul engang. Den kunne ha ventet i en måned til, men jeg skal ha permisjon fra nyttår og studere og gjøre helt andre ting. Det passer bra inn i mitt nye liv å være uten bil, men jeg kan ikke besøke venner engang uten større planlegning.

Livet er rart. jeg savner lille bilen min.

Fortsetter under...

Skrevet

kan vel handle julegaver uten bil da, selv om det er trasig når man er avhengig av den:-)

Synes også at for en tid tilbake "smilte" verden til deg i form av en kremjobb, så hvorfor begynner du å studere da?

Skrevet

kan vel handle julegaver uten bil da, selv om det er trasig når man er avhengig av den:-)

Synes også at for en tid tilbake "smilte" verden til deg i form av en kremjobb, så hvorfor begynner du å studere da?

Jeg tror du har misforstått. Jeg har hatt mange spennende oppgaver og har det fremdeles, og skal bl. annet studere. Jeg har aldri snakket om en kremjobb, men mye av det jeg har skrevet har vært misforstått. Jeg vet ikke hva kremjobb er for noe engang.

Jeg kan vel savne bilen min uten å tenke på julegavehandel, livet dreier seg om noe annet i desember.

Skrevet

Jeg tror du har misforstått. Jeg har hatt mange spennende oppgaver og har det fremdeles, og skal bl. annet studere. Jeg har aldri snakket om en kremjobb, men mye av det jeg har skrevet har vært misforstått. Jeg vet ikke hva kremjobb er for noe engang.

Jeg kan vel savne bilen min uten å tenke på julegavehandel, livet dreier seg om noe annet i desember.

selvfølgelig dreier det seg om mer enn julegaver:-) men trasig blir det og plutselig klare seg uten bil når man er vant til det:-)

Skrevet

selvfølgelig dreier det seg om mer enn julegaver:-) men trasig blir det og plutselig klare seg uten bil når man er vant til det:-)

Ja julehandel dreier seg f.eks. om å handle god mat og det ser jeg for meg at blir ikke helt som det pleier, men en god venn har tilbudt meg å låne meg bilen sin når jeg trenger i desember. Jeg kan ikke kjøpe en ny bil nå siden jeg skal reise bort i januar og bli borte lenge.

Skrevet

Ja julehandel dreier seg f.eks. om å handle god mat og det ser jeg for meg at blir ikke helt som det pleier, men en god venn har tilbudt meg å låne meg bilen sin når jeg trenger i desember. Jeg kan ikke kjøpe en ny bil nå siden jeg skal reise bort i januar og bli borte lenge.

Trasig det der, jeg hadde nok følt det ganske håpløst selv når man er vant til å bare hive seg i bilen når det passer:-)

tror nok de fleste kjenner seg igjen der ja..... men bor du i en storby er vel kollektivtrafikken bra?? jeg bor litt utenfor byen og de få gangene jeg har tatt buss har det vært en evindelig VENTING!! hehehe...

Bil er nok best ja:-)!!

Håper det ordner seg.

Annonse

Skrevet

Trasig det der, jeg hadde nok følt det ganske håpløst selv når man er vant til å bare hive seg i bilen når det passer:-)

tror nok de fleste kjenner seg igjen der ja..... men bor du i en storby er vel kollektivtrafikken bra?? jeg bor litt utenfor byen og de få gangene jeg har tatt buss har det vært en evindelig VENTING!! hehehe...

Bil er nok best ja:-)!!

Håper det ordner seg.

Det ordner seg, men kollektivtrafikken i Oslo på denne tiden av året er et mareritt. Men...men jeg overlever.....

Skrevet

Du får gjøre grundig research, planlegge skikkelig og leie en kompis/venninne med bil en dag eller to før jul. :o)

Jeg har ikke bil, men i år er jeg så heldig at kjæresten kjører meg på en del av juleshoppingen. Ellers er det kollektivtrafikk for min del. Litt upraktisk om man handler mye/store ting ja.

Skrevet

En kremjobb er en jobb du mener er midt i blinken for deg og som tror du vil stortrives i - og også helst der lønna står i stil med det du ønsker.

Skrevet

*kondolerer*

Man blir jo faktisk litt "knyttet" til kjøretøyet sitt også da, når man gjerne bruker det såpass mye.

Lykke til med å finne nytt!

:-)

Annonse

Skrevet

Hvordan skal en klare seg uten TV? Det går nok ikke... Og vi som så på Forbrukerrapporten at disse nye flatskjermene koster rundt 30000!

Mannen min var en tur på Elkjøp i går kveld, og de ville omtrent kaste de vanlige store TV'ene etter ham. 2500 for en 28'! Tenker vi tar en gammel type først - så kjøper vi flatskjerm om et par år når prisene er halvert!

Ellers - kondolerer med bilen!

Skrevet

Kondolerer!

Jeg husker da "mennene" kom og hentet min lille trille - det var min andre bil - og jeg stod i vinduet og fulgte den med blikket der den forsvant rundt hjørnet. Tenk at det går an å ha følelser for et stykke rust med glass :D

Håper du får ordnet deg med skyss til de største innkjøpene, da!

Skrevet

En kremjobb er en jobb du mener er midt i blinken for deg og som tror du vil stortrives i - og også helst der lønna står i stil med det du ønsker.

Jeg vet det, men jeg vet ikke hva slags jobb ville vært en kremjobb for meg;) Kanskje kan jeg si at jeg lever et kremliv nå siden jeg har fått sjansen til å gjøre mye av det jeg har drømt om lenge;) Økonomien står det så som så med slik var det med den kremen;)

Skrevet

Jeg vet det, men jeg vet ikke hva slags jobb ville vært en kremjobb for meg;) Kanskje kan jeg si at jeg lever et kremliv nå siden jeg har fått sjansen til å gjøre mye av det jeg har drømt om lenge;) Økonomien står det så som så med slik var det med den kremen;)

Ja, dessverre så henger ikke alltid drømmejobben (innholdsmessig) og økonomi/lønn ihop.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...