Gå til innhold

Rekker jeg ebay?

Gjest sent ute..eller?

Anbefalte innlegg

Gjest sent ute..eller?
Skrevet

Dersom jeg bestiller et plagg på ebay nå, fra USA og betaler i morgen, vil jeg da rekke å få det innen den 22. desember sånn cirka??

Drømmegaven....

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo
Skrevet

I disse førjulstider er det simpelthen umulig å stole på posten, så jeg ville ikke tatt sjansen hvis jeg var deg. Ikke hvis du må ha plagget før jul.

Jeg bestiller en del dvd-plater fra utlandet, og den siste måneden har posten brukt alt fra normal tid til 2-3 ukers ekstratid, og de førstkommende ukene vil det bli mye verre.

Gjest Flystripa
Skrevet

Det bør gå.

Du som kan dette. hvordan funker ebay? Betaling/toll - noen triks for å unngå toll?

Skrevet

Du som kan dette. hvordan funker ebay? Betaling/toll - noen triks for å unngå toll?

Betaling gjør du enklest med Paypal. Det tar noen dager å registrere kredittkortet der, så det bør være iorden før du byr på noe.

Når det gjelder toll, holder jeg meg som regel under 200 kroner, men de aller fleste selgere er villige til å skrive ned verdien på pakken, eller å merke den som gave. Spesielt gjelder det privatpersoner.

Hvis jeg er i tvil, sender jeg en mail og spør først. Får selgeren inntrykk av at jeg ikke vil by hvis de ikke gjør det, går de som regel med på det.

Hvis du kjøper av firmaer, er det vanskeligere, for de vil ikke ta en slik risiko i forhold til tollvesenet.

Annonse

Gjest Flystripa
Skrevet

Betaling gjør du enklest med Paypal. Det tar noen dager å registrere kredittkortet der, så det bør være iorden før du byr på noe.

Når det gjelder toll, holder jeg meg som regel under 200 kroner, men de aller fleste selgere er villige til å skrive ned verdien på pakken, eller å merke den som gave. Spesielt gjelder det privatpersoner.

Hvis jeg er i tvil, sender jeg en mail og spør først. Får selgeren inntrykk av at jeg ikke vil by hvis de ikke gjør det, går de som regel med på det.

Hvis du kjøper av firmaer, er det vanskeligere, for de vil ikke ta en slik risiko i forhold til tollvesenet.

Ok, tusen takk for lynkjapt svar :o)

Skrevet

Ok, tusen takk for lynkjapt svar :o)

Hehe... jeg har ikke noe liv utenfor nettet jeg, skjønner du.

Gjest Flystripa
Skrevet

Hehe... jeg har ikke noe liv utenfor nettet jeg, skjønner du.

Ikke jeg heller, lieemor sover, mellomsten dupper etter spying i morrest og eldstemann er på barnehagen. Husarbeid driter jeg i akkurat nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...