Gå til innhold

spørsmål om alkohol

Anbefalte innlegg

Gjest lysrøret
Skrevet

Jeg må bare spørre:

Første gang dere drakk øl, vin eller sterkere saker. Likte dere smaken?

Selv har jeg smakt det meste og synes ikke noe er godt. Dermed er det lett og avstå fra alkohol.

Men jeg hadde sikkert drukket hvis jeg hadde tvunget meg selv til å drikke, og likt det til slutt.

Noe lignende med kaffe, man drikker det fordi alle andre gjør det. Men godt første gangen var heller ikke det.

Nå fortell hvordan det står til hos dere.

Fortsetter under...

Gjest liker noe
Skrevet

(Jeg har aldri likt øl, men det var det jeg drakk da jeg var ung......)

Skrevet

Første gang jeg smakte var jeg tenåring (16 tror jeg). Da synes jeg øl var godt, men ikke vin og brennevin.

Min erfaring er at smaken forandrer seg når man blir eldre, og det har den iallefall gjort hos meg.

Nå liker jeg godt både øl og vin, og en drink i ny og ne. Men liker ikke brunt brennevin, som whiskey, congac o.l. Heller ikke akevitt.

Holder meg unna det jeg ikke liker, hvorfor skal jeg drikke noe som ikke jeg synes smaker godt? Men tar gjerne ett glass vin, men den kan godt være alkoholfri også....

Skrevet

Joda, jeg likte nok mange drinker med en gang. Og likører. Er nok en ordentlig søsmoms.

Men står alikevel over veldig mye alkohol. (Litt problemer ellers i familien => jeg nesten blir avholds....)

Gjest papirtiger
Skrevet

Likte hverken øl eller rødvin første gang jeg smakte det nei.. Nå liker jeg begge deler.

Det ER en vanesak ja, men smaken forandrer seg også med årene. Apppelsinsjokolade var det verste jeg visste som barn, nå elsker jeg det.. Venter bare kamferdrops-hunger ;)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes øl smakte pyton første gang, men drakk videre på det siden alle andre gjorde det.

Nå idag drikker jeg ikke ting jeg ikke liker.

Men smaken forandrer seg. Før likte jeg ikke rødvin, nå setter jeg pris på ett glass eller to til maten.

Liker noen drinker, men er ikke noe glad i brunt brennevin, så når vi serveres konjakk og kaffi, tar jeg bare kaffi.

Så jeg drikker ikke for bare og drikke med andre ord, jeg nyter det jeg liker.

Annonse

Skrevet

Jeg holder meg stort sett til rødvin og øl. Det er fordi jeg liker det. Mange drinker er også gode, men jeg kan ikke utstå å bli full, derfor blir det så og si aldri. Whisky, aquevit og konjakk styrer jeg utenom. Det er ikke godt, og gjør meg dårlig dagen derpå.

Skrevet

Øl og hvitvin likte jeg fra første gang jeg smakte det.

Rødvin drakk jeg noen ganger før jeg vente meg til smaken, nå er jeg kjempeglad i rødvin. :)

Whiskey osv syns jeg ikke er noe godt, det drikker jeg ikke. Rusbrus liker jeg heller ikke, men det hender jeg tar en slurk hvis noen byr meg rusbrus på en fest eller noe.

Baileys har jeg visst også likt fra jeg smakte det. :)

Gjest lysrøret
Skrevet

Likte hverken øl eller rødvin første gang jeg smakte det nei.. Nå liker jeg begge deler.

Det ER en vanesak ja, men smaken forandrer seg også med årene. Apppelsinsjokolade var det verste jeg visste som barn, nå elsker jeg det.. Venter bare kamferdrops-hunger ;)

Den kamferdropsen gruer jeg meg til. Når jeg liker den, da vet jeg at jeg er blitt GAMMEL!! (he..he..)

huff..og huff..

Skrevet

De første gangene jeg drakk, som 15 åring, drakk jeg winecooler og drinker med sprit. Det gikk ned som bare det, men det var også det eneste. Og så rusbrus da, men det var for dyrt.

Nå etterhvert har jeg skjønt at jeg rett og slett ikke tåler sprit, men til gjengjeld har jeg blitt veldig glad i øl og hvitvin.

Rødvin, wishkey, likør og konjakk trenger jeg nok fortsatt noen år på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...