Gjest rakafant! Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Håper noen kan hjelpe meg med dette! Har kommet i en skikkelig økonomisk krise, har gått lenge arbeidsledig og har derfor hatt veldig redusert inntekt. Ligger etter med husleie og diverse annet. Nå er jeg desperat... Tenkte på sosialhjelp, men egentlig aner jeg ikke hva det er?? Har en liten gutt og det er litt stusslig å være gnien på maten nå fremover mot jul! Men hvordan fungerer dette, er det et lån? I så fall er jeg jo egentlig like langt... Er det en engangsum? Hva sier jeg og hvor henvender jeg meg? 0 Siter
Gjest anonym412 Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Ta kontakt med sosialkontoret i kommunen du bor i, de vil nok kunne hjelpe deg og svare på spørsmålene dine. Lykke til! 0 Siter
Gjest hva med... Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Gå med avisen, være avløser på gård noen helger, støttekontakt for noen (hør med kommunen), selge tupperware/perfect home.... 0 Siter
Gjest Juvel Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Om økonomien er blitt så dårlig, hvorfor gjør du ikke da ditt ytterste for å få penger? Få deg jobb i kassa på Rimi, på en bensinstasjon, i et vaskebyrå osv. ALT må da være bedre enn å gå på sosialen? 0 Siter
Gjest rakafant! Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Om økonomien er blitt så dårlig, hvorfor gjør du ikke da ditt ytterste for å få penger? Få deg jobb i kassa på Rimi, på en bensinstasjon, i et vaskebyrå osv. ALT må da være bedre enn å gå på sosialen? Det er fordi jeg samtidig med å bli arbeidsledig ble alvorlig syk, er nå under behandling for å få yrkesrettet attføring, og klarer rett å slett ikke å jobbe... Sosialen er siste utvei, og her jeg bor kjenner alle alle, fryktelig pinlig å oppsøke noen for å få hjelp, særlig når jeg nå får bekreftet mine mistanker om hva folk tenker, men jeg tenkte vel sånn jeg også _før_! 0 Siter
Gjest snekker andersen Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Gå med avisen, være avløser på gård noen helger, støttekontakt for noen (hør med kommunen), selge tupperware/perfect home.... Selge tupperware? Har en dårlig råd skal det mer til enn å selge Tupeprware noen kvelder. Dessuten skriver hovedinnlegger at h*n har en sønn. Vanskelig med kveldsjobb da. 0 Siter
Cillimor Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Du har kommet i en vanskelig situasjon, det er ikke flaut å ta kontakt med sosialkontoret. Ring å bestill en time hos en saksbehandler, ta med deg alle regninger og dokumentasjon du trenger å legg saken fram for deg. Det er faktisk en retighet du har og en av grunnene vi betaler skatt for. Ikke hør på de som rakker ned på deg. Håper de aldri kommer i en situasjon selv som det er vanskelig å komme ut av. LYKKE TIL 0 Siter
Gjest anonymt Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Jeg måtte bite i støvet og søke sosialhjelp selv for noen år siden. Jeg var akkurat hjemflyttet fra utlandet, og mannen min ble satt i fengsel. Der satt jeg med nyfødt baby og ikke ei krone i inntekt. Har du ikke penger til husleie og mat, er det nok på tide å ta kontakt med dem, ja. Det kan være snakk om et engangsbeløp eller en vedtekt på en bestemt periode. Snakk med dem! Håper du og småen får en kjempekoselig jul! I og med at det å motta sosialhjelp er såpass stigmatiserende, pyser jeg ut og signerer 0 Siter
Klara Q Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Jeg måtte bite i støvet og søke sosialhjelp selv for noen år siden. Jeg var akkurat hjemflyttet fra utlandet, og mannen min ble satt i fengsel. Der satt jeg med nyfødt baby og ikke ei krone i inntekt. Har du ikke penger til husleie og mat, er det nok på tide å ta kontakt med dem, ja. Det kan være snakk om et engangsbeløp eller en vedtekt på en bestemt periode. Snakk med dem! Håper du og småen får en kjempekoselig jul! I og med at det å motta sosialhjelp er såpass stigmatiserende, pyser jeg ut og signerer Hehe, en vedtekt.. 0 Siter
Klara Q Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det er fordi jeg samtidig med å bli arbeidsledig ble alvorlig syk, er nå under behandling for å få yrkesrettet attføring, og klarer rett å slett ikke å jobbe... Sosialen er siste utvei, og her jeg bor kjenner alle alle, fryktelig pinlig å oppsøke noen for å få hjelp, særlig når jeg nå får bekreftet mine mistanker om hva folk tenker, men jeg tenkte vel sånn jeg også _før_! Det er da ingen som trenger å få vite det? De har taushetsplikt 0 Siter
Nikki Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Sosialhjelp kan du få dersom du ikke klarer å sørge for ditt livsopphold, eller dersom du er i en spesielt vanskelig situasjon. Ta med deg dokumentasjon på økonomisne din, og få en samtale med en saksbehandler. Sosialhjelp er et sikkerhetsnett som er der for å brukes av folk som havner i en knipe - slik som du tydeligvis er nå. Du vil få en vurdering av om du har krav på noe hjelp. Jeg ville prøvd - så kommer du deg kanskje ovenpå igjen, slik at du kan komme deg videre. 0 Siter
fresja Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Er du alene med en liten gutt, må du undersøke om du har rett på overgangsstønad eller andre ytelser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.