Gå til innhold

Vinneren av 71*nord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og ser på God Morgen Norge der de hadde et intervju med vinneren av 71 grader nord, han ville auksjonere bort bilen som han vant og gi pengene til Plan Norge, de skulle brukes for å hjelpe fattige barn i Bukino Faso, som er verdens tredje fattigste land.Siden han bor i Norge har han jo både gratis skole og helsevesen, så han mente det var meningsløst for ham å beholde bilen eller selge den.

For en utrolig sympatisk fyr, får tårer i øynene jeg, ikke mange gutter på hans alder som ville takket nei til en flott bil.

Bilen aukjoneres bort på QXL hvis noen er interessert.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ja, all ære til han. Virker som en veldig sympatisk fyr.

Skrevet

Burkina Faso vel ??

*pirke pirke*

Jepp. virker som en svært sympatisk fyr. Og jeg også begynner jo å gråte (???) av sånt. *hm*

Skrevet

Burkina Faso vel ??

*pirke pirke*

Jepp. virker som en svært sympatisk fyr. Og jeg også begynner jo å gråte (???) av sånt. *hm*

Jeg søkte på nett fordi jeg var usikker på hvordan det skrives og der står det da virkelig Bukina Faso.....jeg skrev feil, det skal være Bukina ikke med o til slutt slik jeg skrev, men ikke noe R.

Skrevet

Jeg søkte på nett fordi jeg var usikker på hvordan det skrives og der står det da virkelig Bukina Faso.....jeg skrev feil, det skal være Bukina ikke med o til slutt slik jeg skrev, men ikke noe R.

Hm. kan det være to måter å skrive det på da. Jeg er nesten 100 % sikker på at det heter Burkina Faso.

Skrevet

Jeg ble så glad når Eivind vant 71* nord. Han er verdens mest verdige vinner. Ikke bare er han sterk fysisk og psykisk, men han er blid og koselig og har verdens mest smittende smil.

At han auksjonerer bort bilen føyer seg bare inn i rekka av positive ting å si om ham!

HURRA for Eivind!

Gjest biltolk
Skrevet

Jeg ble så glad når Eivind vant 71* nord. Han er verdens mest verdige vinner. Ikke bare er han sterk fysisk og psykisk, men han er blid og koselig og har verdens mest smittende smil.

At han auksjonerer bort bilen føyer seg bare inn i rekka av positive ting å si om ham!

HURRA for Eivind!

At han auksjonerer bort bilen synes jeg er en hån mot konkurransen og mot de andre deltagerne. Han vinner også vil han ikke ha premien en gang, det er dårlig gjort. Sikkert mange av de andre som gjerne ville hatt den.

Det virker veldig arrogant, har ikke sett så mye på serien, men han må jo være rimelig spesiell og sær da.

Skrevet

At han auksjonerer bort bilen synes jeg er en hån mot konkurransen og mot de andre deltagerne. Han vinner også vil han ikke ha premien en gang, det er dårlig gjort. Sikkert mange av de andre som gjerne ville hatt den.

Det virker veldig arrogant, har ikke sett så mye på serien, men han må jo være rimelig spesiell og sær da.

Helt motsatt. Det at han auksjonerer bort bilen er en hyllest til alle de andre, og til konkurransen. Han trenger bilen selv - unge gutten som han er. MEn han velger å se bort fra sine egne behov, og styre blikket mot de som ikke er så heldige som oss.

Mitt inntrykk av Eivind er definitivt IKKE av en spesiell og sær person. MEn en person med sympati og empati med andre. En person som vet å gjøre andre glade.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Han er kjempekoselig, ikke arrogant i det hele tatt.

Og han tjener nok mye mer på dette stuntet enn han ville gjort med å beholde bilen.

Han skal skrive bok, og reklameverdien for den ved å være som han er er mye større enn den bilen er verdt.

Dessuten får man mye glede ved å gi, så han får nok et rikere liv ved dette enn om han hadde beholdt den.

Men du skal være stor for å skjønne det han har skjønt. De fleste ville nok tenke som deg:

Mitt, og jeg har fortjent det!

Gjest mjaubell
Skrevet

Helt motsatt. Det at han auksjonerer bort bilen er en hyllest til alle de andre, og til konkurransen. Han trenger bilen selv - unge gutten som han er. MEn han velger å se bort fra sine egne behov, og styre blikket mot de som ikke er så heldige som oss.

Mitt inntrykk av Eivind er definitivt IKKE av en spesiell og sær person. MEn en person med sympati og empati med andre. En person som vet å gjøre andre glade.

Jeg ser det ikke på den måten. Det virker arrogant å ikke ville ha og ikke sette pris på en premie han har vunnet. Man viser ikke respekt ved premien ved å selge den.

Gjest mjaubell
Skrevet

Han er kjempekoselig, ikke arrogant i det hele tatt.

Og han tjener nok mye mer på dette stuntet enn han ville gjort med å beholde bilen.

Han skal skrive bok, og reklameverdien for den ved å være som han er er mye større enn den bilen er verdt.

Dessuten får man mye glede ved å gi, så han får nok et rikere liv ved dette enn om han hadde beholdt den.

Men du skal være stor for å skjønne det han har skjønt. De fleste ville nok tenke som deg:

Mitt, og jeg har fortjent det!

Så han selger bilen for å tjene på det? Skulle han ikke gi bort pengene? Hvis ikke er det enda mer arrogant.

Det er ikke det at mitt et mitt, men i hard kamp har han vunnet dette, og det bør han vise at han faktisk setter høyt og koser seg med premien.

Sånn du skriver det så gjør han det for å bli en "helgen" da, det er jo utrolig egoistisk da...

fei1365380229
Skrevet

Jeg ser det ikke på den måten. Det virker arrogant å ikke ville ha og ikke sette pris på en premie han har vunnet. Man viser ikke respekt ved premien ved å selge den.

Det er jo akkurat det han gjør. Han selger og gir til noen som trenger den enda mer.

Jeg så et intervju med han rett etter at han hadde vunnet og han sa det var ren og skjær egoisme inne i bildet. Han kunne få bygd skole (tror det var det han skulle) og så kunne han dra på besøk og se hvor mye bedre de hadde fått det.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at han setter pris på premien - det viste han helt tydelig da han vant.

Synes godt resten av oss kan gjøre som ham - gi av overfloden vår!

Gjest Cezalion
Skrevet

Ja, huff. Tenk å gi penger til fattige barn i Afrika. Snakk om egoist.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Så han selger bilen for å tjene på det? Skulle han ikke gi bort pengene? Hvis ikke er det enda mer arrogant.

Det er ikke det at mitt et mitt, men i hard kamp har han vunnet dette, og det bør han vise at han faktisk setter høyt og koser seg med premien.

Sånn du skriver det så gjør han det for å bli en "helgen" da, det er jo utrolig egoistisk da...

Du kan sikkert vri han til å bli egoist uansett hva jeg skriver.

Jeg kjenner han ikke eller motivene hans. Men uansett motiver er det flott at det blir noe av prosjektet i Bukina Faso uansett hvilke motiver giverne har.

Jeg synes ikke han er egoistisk, så får du synes hva du vil.

Gjest kalendria
Skrevet

I en hard kamp har han vunnet bilen, ja - og da bør han vel kanskje få gjøre akkurat hva han vil med den?

Det er helt utrolig hva folk klarer å hisse seg opp over.. ;)

Gjest papirtiger
Skrevet

Wow...av og til blir jeg forbauset over hvordan noen mennesker velger å resonnere.

Det er noen filosofer som mener at det ikke finnes uegoistiske handlinger og at altruisme dermed ikke er mulig. Du er vel enig med disse du.. Nokså negativt menneskesyn etter min mening.

Skrevet

Han beholder 50.000 av auksjonspengene. Føler du deg bedre nå? :-)

Skrevet

Så selv om han ikke trenger bilen så burde han heller beholde den enn å hjelpe til å bygge skole til fattige barn i Burkina Faso? Fordi å vise respekt for konkurransen og de andre deltakerne er viktigere? Hvilken respekt er det man gir når man overser andres nød og heller beholder "unødvendige" 350.000 for seg selv..?

Halleluja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...