Gå til innhold

Dårlig takling av dagens aktiviteter

Anbefalte innlegg

Ååååå! Jeg var så sint på min kjære i går! GRRR!

Han var hjemme i går med minstemor. Jeg gikk tidlig på jobb. Han hadde da ansvar for å sende gutten til skolen, levere nr to på barnehagen, handle og i tillegg hadde jeg spurt om han kunne støvsuge.

Ungene skulle på teater sammen med pappaen halv seks. Jeg skulle komme hjem halv fem og overta minstemor før de gikk. Jeg hadde ordnet barnevakt i to timer for å gå på et møte klokka seks.

I totida sender jeg ham en melding og minner ham på at han må hente nr to i såpass god tid at han rekker og lage middag og spise middag før de skal avsted. Og i mitt hode er det helt vanlige ting jeg tenker på HVER dag (tidspunkt for levering av unger, når gutten slutter på skolen, når han har SFO, hvilke dager det er kor eller barneidrett, hvor lang tid en bruker på middag, innkjøp av mat osv)

Dette ble rett og slett for mye for min kjære mann. Klokka tre fikk jeg melding om at JEG fikk gå på teater med de to eldste. Han ville ikke. ÅÅÅÅÅ! Jeg synes teater er kjempegøy, men nå hadde jeg jo en annen avtale. Måtte bruke en halvtime på jobben for å prøve å få stedfortreder på denne avtalen (det klarte jeg ikke).

Kom hjem halv fem. Da var middagen ikke ferdig (for han hadde ikke handlet). Jeg kledde ungene før vi spiste - i full fart på 15 minutter. Klokka 17 kjørte vi til teater og hadde det kjempegøy.

Da vi kom hjem klokka 20, møtte vi barnevakten i døra. Luringen hadde ikke avbestilt barnevakten, så han hadde tatt seg en tur og kikket i diverser butikker....

Blir så irritert når jeg må omkalfatre på mine planer på så kort varsel! Og hvorfor kunne ikke HAN kost seg på teater med ungene!

Til slutt: Kjøkkenet var helt strøkent :-)

Fortsetter under...

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Hvilket beviser at menn ikke kan har flere baller i lufta på en gang og ikke takler å organisere ting hvor de må ta flere ting i betraktning samtidig istetet for etter hverandre.

Annonse

Dette er nok dessverre typisk mannfok, ja. Organisering, planlegging og effektivitet i hjemmet er sjelden deres sterke side.

Det ser ut til at de bruker opp hele organiseringskompetansen sin i arbeidslivet. Hjemme er de innstilt på en annen frekvens.

*hehehe* Dette er typisk mannfolk! Å tenke på flere ting samtidig, er veldig vanskelig... Forstå det den som kan.

Bra han hadde vett til å blåse rent kjøkkenet, da :o)

Ja, det er han flink til. Jeg er ikke så flink på det området...

Hvilket beviser at menn ikke kan har flere baller i lufta på en gang og ikke takler å organisere ting hvor de må ta flere ting i betraktning samtidig istetet for etter hverandre.

Når jeg våkner om morgenen, ser jeg liksom for meg dagen for både oss voksne og for alle tre barna - hva de skal ha med seg, hva de skal gjøre på skole/barnehage (kakao til turdag, joggesko til gymmen), når de slutter, hvem som skal lever og bringe osv.

Han må helst ha det skriftlig - på sms :-)

Skjønner forsåvidt at du blir oppgitt...

"Og hvorfor kunne ikke HAN kost seg på teater med ungene!"

Fordi han nok ikke hadde kost seg ;-)

"Til slutt: Kjøkkenet var helt strøkent :-) "

Han hadde ikke brukt det?

Det var jo han som i utgangspunktet VILLE gå på teater med dem. Og jeg tror han hadde kost seg hvis han først hadde dratt.

Og kjøkkenet hadde han jo brukt litt + at det var rotete fra før...

Jeg hadde blitt pisse sur. Og det med rette!

Jeg var driiiitsur i går. Måtte virkelig ta meg sammen for at ikke ungene skulle merke altfor tydelig stemningen.

Da jeg kom hjem halv fem, hadde han ikke snakket om teaeret med dem! Så de ble så glade og overrasket over at de skulle på teater DEN dagen og ikke i dag! Hadde jeg vært hjemme med dem fra 14-tida, hadde jeg jo snakket masse om teateret...

Annonse

Det der hadde jeg rett og slett ikke gjort. Jeg hadde gått på møtet og overlatt til ham å forklare for barna hvorfor det ikke ble teater. Mannen min hadde nok ikke hatt samvittighet til annet enn å ta dem med.

Ja, jeg burde kanskje det. Men jeg gadd ikke å avbestille barnevakten. Tenkte at DET kan han i alle fall gjøre selv. Men han lot henne være der, og fikk seg noen timer fri, han... Greit nok, både for meg og minstemor.

Dette er nok dessverre typisk mannfok, ja. Organisering, planlegging og effektivitet i hjemmet er sjelden deres sterke side.

Det ser ut til at de bruker opp hele organiseringskompetansen sin i arbeidslivet. Hjemme er de innstilt på en annen frekvens.

Ja, en annen frekvens, ja - der har vi det :-)

Et råd i god DOL-tradisjon, er at dette forholdet har ikke livets rett.

Skill deg, du fortjener noe bedre.

;-)

Skjerp deg du da!

Vi har holdt sammen i 14 år og jeg tenker vi holder sammen leeeenge ennå!

Men at vi krangler og er temperamentsfulle begge to - ja det er sant!

Og vi er sannelig veldig glad i hverandre og :-)

Ha en god helg!

Et råd i god DOL-tradisjon, er at dette forholdet har ikke livets rett.

Skill deg, du fortjener noe bedre.

;-)

"Et råd i god DOL-tradisjon"

LOL!!! Ja, det er jammen sant! Det er veldig lett for den som ikke kjenner oss å slenge ut slike tilsynelatende lettvinte løsninger! *S*

Ørkenvandreren

Skjerp deg du da!

Vi har holdt sammen i 14 år og jeg tenker vi holder sammen leeeenge ennå!

Men at vi krangler og er temperamentsfulle begge to - ja det er sant!

Og vi er sannelig veldig glad i hverandre og :-)

Ha en god helg!

Se - nå fikk jeg deg til å tenke på de fine sidene ved forholdet ditt!

*rusler helgen i møte i troen på at jeg har reddet et forhold*

:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...