Gå til innhold

Ny videospiller til jul

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Vi har en VHS-spiller koplet til en gammel (men god!) Mitsubishi-tv.

Jeg ser at VHS-filmenes dager ikke bare er talte men forbi, og vil kjøpe DVDspiller før jul og få koplet den til vår tv - uten å kaste den gamle VHS-spilleren, for vi har jo så mange filmer vi ikke har lyst til å kaste/slutte med å spille.

Antenna vår (både den på taket og den fra "tallerkenen" ute på sørveggen) går via dekoderen til VHS-spilleren.

Bakpå tv'en kan jeg ikke se noe inntak (scartkabelinntak eller hva det heter) som kunne passe en moderne spiller. Dog går det to vanlige (?) støpselaktige greier inn bak, det er dem jeg drar/skrur ut når vi er på sommerferie for å kople ut antennene i tilfelle tordenvær.

Spørsmål: Hvordan koples en DVD-spiller til? Kan man gjøre det sjøl? Bruker den samme dekoder? Kan de sammenkoples, de to spillerne?

Jeg skjønner ikke nok av det til å ringe en installatør engang! Prøvde i sted og han ble bare sur!

:0

Fortsetter under...

Skrevet

Du får ikke koblet til en DVD-spiller dersom TVen bare har vanlig antenneinngang.

Skrevet

Du får ikke koblet til en DVD-spiller dersom TVen bare har vanlig antenneinngang.

Det tenkte jeg også. Men så fikk jeg en ide - som kanskje ikke funker ;-)

Hva om man kobler en scart-kabel mellom DVD'en og VHS'en og ser på DVD'en via VHS-kanalen på TV?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...