Gå til innhold

Hvor er alle foreldre/foresatte???

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en av 3 - tre - personer som har meldt seg interessert i å delta i en Epostliste for foreldre i regi av IKS. Når vi vet at det er ca 130.000 mennesker i dette landet som sliter med spiseforstyrrelser av en eller annen art, må det da være flere foreldre som er interessert i å være med i dette prosjektet som settes igang.

Kontakt http://www.iks.no med en gang slik at vi blir flere som kan dele erfaringer og gi hverandre råd.

Hilsen en mamma som gjerne vil hjelpe og som kaller seg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20863-hvor-er-alle-foreldreforesatte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror egentlig det finnes mange foreldre/ foresatte som har barn som har SF, men de vet liksom ikke om det.... Tror kanskje det kan være en grunn. Desverre. Kanskje noen er flaue over det også, at det er noe som det er vanskelig å snakke om. Vet ike jeg. Men du virker i hvert fall som et godt eksempel for alle foreldre der ute.

hilsen

Tror egentlig det finnes mange foreldre/ foresatte som har barn som har SF, men de vet liksom ikke om det.... Tror kanskje det kan være en grunn. Desverre. Kanskje noen er flaue over det også, at det er noe som det er vanskelig å snakke om. Vet ike jeg. Men du virker i hvert fall som et godt eksempel for alle foreldre der ute.

hilsen

Hei Nediavennen!

Du vet nok egentlig hvem jeg er.

Men du, hva med moren din f.eks.?

Tror du ikke dette kunne være noe for henne da?

Du har sikkert rett i at mange foreldre ikke vet om sf'en til sine barn, men jeg inbiller meg at det må da være ganske mange som faktisk også VET.....

Klem fra

Hei Nediavennen!

Du har sikkert rett i at mange foreldre ikke vet om sf'en til sine barn, men jeg inbiller meg at det må da være ganske mange som faktisk også VET.....

Klem fra

kanskje de ikke tør..?

at det er for fremmed for de..?

vet ikke jeg.. men mine foreldre vet det jo heller ikke da... hvis de hadde visst det hadde jeg sikkert bedt dem om å bli med i noe sånnt.. slik at de fikk mer info...

*klem*

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære apekatt!Sikkert et flott tiltak som vi får håpe at mange foreldre kan dra nytte og glede av. Dessverre er det slik at amnge foreldre blir rådville når de får mistanke om eller forstår at deres barn sliter med en spiseforstyrrelse. Altfor mange foreldre prøver å søke etter skyld og blir tildels handlingslammede. Likevel vet vi at foreldrene ofte kan være de beste hjelperne for sine barn, men at de ofte ikke vet hva de skal gjøre for å hjelpe. Det er en bra overskrift- hvor er alle foreldre/foresatte av "apekatt",ja hvor er dere? Dere oppfordres til å bruke forumet og annet for mer informasjon i forhold til det å være foreldre/foresatte til et barn som lider av en spiseforstyrrelse!

Hei Nediavennen!

Klem fra

Mamma benekter på en måte problemet mitt. Hun nevner aldri ordet "problem" når hun snakker til meg om at jeg spiser forlite ol... Hun og pappa var med til samtale hos psykologen, da var hun helt rar og ekkel. Nektet å være med en gang til. Etter dette snakket vi aldri om det igjen. Det virker som om hun mener det jeg driver med er noe jeg gjør på trass. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for at hun skal bli fornøyd. Det virker som det viktigste for henne er at alle tror vi er en perfekt familie uten noen problemer. Men sannheten er at vi råtner innen ifra! Er glad jeg skal flytte om et par år. Tror jeg først kan bli bedre da.

stor klem i fra ho

Annonse

Gjest Camillas mamma

kanskje de ikke tør..?

at det er for fremmed for de..?

vet ikke jeg.. men mine foreldre vet det jo heller ikke da... hvis de hadde visst det hadde jeg sikkert bedt dem om å bli med i noe sånnt.. slik at de fikk mer info...

*klem*

Foreldre og foresatte er nok der og vil nok gjerne hjelpe. Men det er vanskelig å få den som sliter med SF i tale. De vil ha hjelp, men foreldre er de siste her i verden man kan åpne seg for. Den som sliter vet nok ikke heller hvorfor alt er så vanskelig og tungt. SF er en alvorlig sykdom som samfunnet ikke er med på å støtte opp om. Jeg mener at jo før man kan få hjelp, jo lettere kan det være å komme ut av dette helvetet. Men i samfunnet i dag, sitter hjelpeapparatet på gjerdet og fraskriver seg ethvert ansvar. I mens går tida og ingen ting skjer annet enn at det er møter mellom diverse etater. Det bare snakkes og snakkes, men det skjer ingenting konstruktivt. Med tanke på at dette er en maget alvorlig sykdom, er det skremmende at det ikke satses mer på at all denne flotte ungdommen som rammes virkelig trenger profesjonell hjelp så snart som mulig.

Foreldre og foresatte er nok der og vil nok gjerne hjelpe. Men det er vanskelig å få den som sliter med SF i tale. De vil ha hjelp, men foreldre er de siste her i verden man kan åpne seg for. Den som sliter vet nok ikke heller hvorfor alt er så vanskelig og tungt. SF er en alvorlig sykdom som samfunnet ikke er med på å støtte opp om. Jeg mener at jo før man kan få hjelp, jo lettere kan det være å komme ut av dette helvetet. Men i samfunnet i dag, sitter hjelpeapparatet på gjerdet og fraskriver seg ethvert ansvar. I mens går tida og ingen ting skjer annet enn at det er møter mellom diverse etater. Det bare snakkes og snakkes, men det skjer ingenting konstruktivt. Med tanke på at dette er en maget alvorlig sykdom, er det skremmende at det ikke satses mer på at all denne flotte ungdommen som rammes virkelig trenger profesjonell hjelp så snart som mulig.

Hei Camillas mamma!

Du har så rett i mye av det du sier. Jeg er smertelig klar over at vi som foreldre er de siste ungdommene åpner seg for.

MEN, jeg må også si at hjelpeapparatet så langt har vært der for oss.

Hvis vi som foreldre går sammen og presser på politikere og andre, kan det kanskje hjelpe på sikt, tror du ikke?

Bir du med på Epostlista, eller?

:-} også en mamma med nicket

Hei Camillas mamma!

Du har så rett i mye av det du sier. Jeg er smertelig klar over at vi som foreldre er de siste ungdommene åpner seg for.

MEN, jeg må også si at hjelpeapparatet så langt har vært der for oss.

Hvis vi som foreldre går sammen og presser på politikere og andre, kan det kanskje hjelpe på sikt, tror du ikke?

Bir du med på Epostlista, eller?

:-} også en mamma med nicket

eh...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...