Gjest hentet med lasso Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hva sier troen om de som tar selvmord? Har de noen sjanse til å bli blandt de utvalgte når dommedagen kommer? 0 Siter
Gjest biltolk Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hvilken rolle spiller det, er man død så er man død. Ferdig med det. 0 Siter
Gjest hentet med lasso Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hvilken rolle spiller det, er man død så er man død. Ferdig med det. Det er din mening ja, men jeg spurte hva Jehovas vitner tror på. 0 Siter
carma Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hvilken rolle spiller det, er man død så er man død. Ferdig med det. "Hva sier troen om de som tar selvmord?" er spørsmåle her... 0 Siter
Gjest biltolk Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det er din mening ja, men jeg spurte hva Jehovas vitner tror på. Spiller neppe så stor rolle hva man tror på, dør man så dør man. Hvis de "tør" å ta livet av seg, så tror de vel neppe det er så ille. 0 Siter
Gjest biltolk Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 "Hva sier troen om de som tar selvmord?" er spørsmåle her... Hvis en som tror på det der "tør" å ta livet av seg så kan det umulig være ille. Kanskje det er like gjevt for dem som for muslimer? Muslimer digger jo å ta livet av seg og andre i samme slengen da selvsagt. 0 Siter
Tiji Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det er din mening ja, men jeg spurte hva Jehovas vitner tror på. Jehovas vitner ser veldig alvorlig på det å begå selvmord. De mister retten til sitt fremtidige liv som for de fleste er et liv på en ny paradisisk jord. (En liten gruppe på 144000 skal til himmelen).Og det er vel den største "straff" de kan få som troende. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hvilken rolle spiller det, er man død så er man død. Ferdig med det. "er man død så er man død. Ferdig med det" Det vet vi fint lite om, gitt. "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Spiller neppe så stor rolle hva man tror på, dør man så dør man. Hvis de "tør" å ta livet av seg, så tror de vel neppe det er så ille. Heh-heh...de og andre "tror" de vet hva som skjer, mens du "vet"? :-) ".............................................." 0 Siter
Gjest mjaubell Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 "er man død så er man død. Ferdig med det" Det vet vi fint lite om, gitt. "............................................" Det er lov å drømme og håpe da. Men hva ellers skulle skje når kroppen dør og råtner bort. 0 Siter
Gjest biltolk Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Heh-heh...de og andre "tror" de vet hva som skjer, mens du "vet"? :-) ".............................................." Religion er jo tross alt ikke annet enn hjerenvasking da. En død kropp gjør lite annet enn å gjødsle. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Religion er jo tross alt ikke annet enn hjerenvasking da. En død kropp gjør lite annet enn å gjødsle. Som sagt - det vet vi ingenting om. Det er like sannsynlig at vi har en "sjel" eller hva man vil kalle det, som at man ikke har det. Hvis man insisterer på å tro at det kun er det vitenskapen kjenner til og forstår som er virkelig, så glemmer man at vitenskapen kun representerer det nåværende kunnskapsnivået. Og da er man faktisk nøyaktig like "naiv" som man anklager troende for å være. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det er lov å drømme og håpe da. Men hva ellers skulle skje når kroppen dør og råtner bort. Jeg kunne godt inn i en lang beskrivelse av hva som er like sannsynlig som ditt og datt, men det er sjelden jeg orker å forsøke å overbevise folk som av en eller annen grunn tror de vet noe de ikke vet om at de faktisk ikke vet. "............................................." 0 Siter
Gjest hentet med lasso Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Spiller neppe så stor rolle hva man tror på, dør man så dør man. Hvis de "tør" å ta livet av seg, så tror de vel neppe det er så ille. Jeg tror det er ganske viktig hva man tror på som foreldre hvis man mister sitt barn i selvmord. Når noen som står nær oss dør klamrer mange av oss til håpet om at vi skal møtes igjen. Disse foreldrene har ikke det håpet engang!! 0 Siter
Gjest hentet med lasso Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Jehovas vitner ser veldig alvorlig på det å begå selvmord. De mister retten til sitt fremtidige liv som for de fleste er et liv på en ny paradisisk jord. (En liten gruppe på 144000 skal til himmelen).Og det er vel den største "straff" de kan få som troende. Det med 144000 forundrer meg. Hvorfor er de da så ivrig etter å verve fler til sin tro? Hvis de verver fler som er mer verdig enn seg selv kan det jo hende man ikke blir blant de utvalgte 144000? 0 Siter
Prozak Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det med 144000 forundrer meg. Hvorfor er de da så ivrig etter å verve fler til sin tro? Hvis de verver fler som er mer verdig enn seg selv kan det jo hende man ikke blir blant de utvalgte 144000? De vet inderlig godt at det ikke er sikkert at de selv blir blant de utvalgte - ihvertfall de som har litt mellom ørene. Det de verver til, er paradiset som skal komme på jorden etter "ragnarokk". De som ikke er rette troende kommer til helvete, mens jehovas vitner får leve evig i paradiset på jorden, hvor løver og lam ligger og sover sammen (og sannsynligvis ingen må spise o.l. for å leve). De får utvalgte som kommer til himmelen er "eliten". ".........................................." 0 Siter
Gjest tror jeg Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Det er som sagt lenger nede her ikke alle Jehovas vitner som er de utvalgte, det er bare 144000 som kommer til himmelen, resten skal leve evig på en ny jord som skal bli som et paradis. Ingen kommer til helvete heller iflg Jehovas vitner, men forblir "døde". Hvordan de ser på selvmord og evig liv kommer an på tror jeg. De tror på en god og kjærlig gud, som i utganspunktet vil gi alle en sjanse til evig liv så lenge vedkommende lever opp til de leveregler gud har satt, så lenge de er blitt gjort kjent med disse. Men selvmord er i utgangspunktet "synd". 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.