ung30 Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Når man tar en liten blodprøve for å sjekke om man har infeksjoner. Testes det da både for virus og bakterier? 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Hvis man skal sjekke om man har en infeksjon så er det en CSP-prøve som tas. Denne sjekkes for bakterier. Hvis denne ikke gir noen utslag, og personen likevel er syk blir det tatt utvidede tester. 0 Siter
ung30 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Skrevet 2. desember 2005 Hvis man skal sjekke om man har en infeksjon så er det en CSP-prøve som tas. Denne sjekkes for bakterier. Hvis denne ikke gir noen utslag, og personen likevel er syk blir det tatt utvidede tester. ok, takk for svaret. bare lurte da jeg var hos doktoren i går, der fikke jeg et lite stikk i fingeren.Var forkøla samtidig som jeg gikk på dalacin. Hvis hun ikke så noen infeksjon betyr vel det at infeksjonen i munnen som jeg fikk antibiotika for er over. 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 ok, takk for svaret. bare lurte da jeg var hos doktoren i går, der fikke jeg et lite stikk i fingeren.Var forkøla samtidig som jeg gikk på dalacin. Hvis hun ikke så noen infeksjon betyr vel det at infeksjonen i munnen som jeg fikk antibiotika for er over. Ja, hvis man har en bakteriell infeksjon så gir den utslag på CRP'en. Hvis den ikke gir utslag, har man ikke dette noe steder i kroppen:-) 0 Siter
ung30 Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Skrevet 2. desember 2005 Ja, hvis man har en bakteriell infeksjon så gir den utslag på CRP'en. Hvis den ikke gir utslag, har man ikke dette noe steder i kroppen:-) Virus gir det utslag? 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 2. desember 2005 Skrevet 2. desember 2005 Virus gir det utslag? Nei, virus gir ikke utslag på CRP, kun bakterier. Man må ta andre slags blodprøver for å finne ut om det evt er virus. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.