Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man tar en liten blodprøve for å sjekke om man har infeksjoner. Testes det da både for virus og bakterier?

Fortsetter under...

Petrine Eiffel
Skrevet

Hvis man skal sjekke om man har en infeksjon så er det en CSP-prøve som tas. Denne sjekkes for bakterier. Hvis denne ikke gir noen utslag, og personen likevel er syk blir det tatt utvidede tester.

Skrevet

Hvis man skal sjekke om man har en infeksjon så er det en CSP-prøve som tas. Denne sjekkes for bakterier. Hvis denne ikke gir noen utslag, og personen likevel er syk blir det tatt utvidede tester.

ok, takk for svaret. bare lurte da jeg var hos doktoren i går, der fikke jeg et lite stikk i fingeren.Var forkøla samtidig som jeg gikk på dalacin. Hvis hun ikke så noen infeksjon betyr vel det at infeksjonen i munnen som jeg fikk antibiotika for er over.

Petrine Eiffel
Skrevet

ok, takk for svaret. bare lurte da jeg var hos doktoren i går, der fikke jeg et lite stikk i fingeren.Var forkøla samtidig som jeg gikk på dalacin. Hvis hun ikke så noen infeksjon betyr vel det at infeksjonen i munnen som jeg fikk antibiotika for er over.

Ja, hvis man har en bakteriell infeksjon så gir den utslag på CRP'en. Hvis den ikke gir utslag, har man ikke dette noe steder i kroppen:-)

Skrevet

Ja, hvis man har en bakteriell infeksjon så gir den utslag på CRP'en. Hvis den ikke gir utslag, har man ikke dette noe steder i kroppen:-)

Virus gir det utslag?

Petrine Eiffel
Skrevet

Virus gir det utslag?

Nei, virus gir ikke utslag på CRP, kun bakterier. Man må ta andre slags blodprøver for å finne ut om det evt er virus.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...