Gemini Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Var det ikke under 80, da?. Fra 80 og oppover har/hadde ikke bussen forkjørsrett. ".............................................." Nei, det er 60. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Nei, det er 60. Sikker? "........................................" 0 Siter
Gemini Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Sikker? "........................................" Ja. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html#7 (paragraf 7, 5. ledd) 0 Siter
Prozak Skrevet 3. desember 2005 Skrevet 3. desember 2005 Ja. http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19860321-0747-0.html#7 (paragraf 7, 5. ledd) Ok :-) "........................................" 0 Siter
Babette Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Jeg kjører mye på vestlandet og jeg har lært meg en god teknikk. Jeg kjører alltid langt ut til venstre når jeg møter biler på smale veier. Dette fører til at bilen i mot senker hastigheten og svinger ut mot siden. Viker du først så holde de samme hastigheten og det blir trangt som f... og det er den som kjører saktest som må vike enda mer. Dette har skjedd meg flere ganger og blir lyn forbannet, så nå nekter jeg å bli presset. Poenget er å få ned hastigheten til den møtende bilen og få h*n lenger ut til siden. Har opplevd mange ganger at jeg nesten har kjørt av veien, mens apekatten i motgående har hatt igjen enda en meter på sin side ut mot grøfta. Derfor, ikke vik når du møter bussen, han bremser garantert når han ser det ikke er plass til han. Begynner du å vike tidlig så holder han samme fart og retning og du må vike enda mer og nærmest må kjøre ut av veien for å komme deg unna. Prøv nesten gang så skal du se at det funker. Ja, det skal jeg sannelig prøve. Gjelder det for trailere også? 0 Siter
mrxx Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Ja, det skal jeg sannelig prøve. Gjelder det for trailere også? Det går fint det faktisk, hvis det er god avstand. De tør ikke annet de heller når de ser at det ikke er plass. Men trailere har jeg minst problem med fordi de kjører mye saktere på smal vei. Det er personbilene som er det største problemet. Poenget er å få ned farten på motgående kjøretøy og få dem til å utnytte sin del av kjørebanen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.