Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å hente en pakke jeg har mottatt på posten samtidig som jeg går tur med hunden min. Hva syns dere om det? Er det egentlig lov ta med dyr? Er snakk om en liten dachs som jeg kan ta "under armen" :)

Skrevet

Hæ? :-)

hmm.. var det klønete spm? :) ville bare ha litt synspunkter på å ta med hunden sin på posten..eller butikken..

Skrevet

Hvis det viser seg at det ikke er lov å ha med hunder inn (er ikke det en vanlig regel?), ville hunden godta å bli bundet fast på utsida noen minutter?

Skrevet

hmm.. var det klønete spm? :) ville bare ha litt synspunkter på å ta med hunden sin på posten..eller butikken..

Posten diskriminerer ikke hunder, såvidt jeg vet. :-)

Butikker derimot, det kommer vel litt an på. Pleier å stå klistremerke på døra.

Det er forresten ikke lov å binde hunder fast utenfor inngangen til en butikk.

Skrevet

Hvis det viser seg at det ikke er lov å ha med hunder inn (er ikke det en vanlig regel?), ville hunden godta å bli bundet fast på utsida noen minutter?

det er ikke lov.

Skrevet

Det er vel strengt tatt ikke lov, uansett om det er en dvergdachs eller en grand danois. Om noen vil kicke på at du har et lite hode stikkende frem fra innenfor jakken, derimot, er en annen sak.

".............................................."

Skrevet

det er ikke aktuelt å binde henne fast heller :)

Skrevet

Hvorfor ikke? Selv ikke litt sånn på siden, slik at bikkja ikke rekker bort til dem som går inn og ut?

(ps: har ikke hund altså)

Skrevet

ikke lov og ikke aktuelt å binde henne fast :)

Skrevet

det er ikke lov.

Det er det ingen som bryr seg om her hvor jeg bor. Det er jo en håpløs regel. Det er kanskje litt enklere på en liten plass enn i en storby...

Skrevet

Det er det ingen som bryr seg om her hvor jeg bor. Det er jo en håpløs regel. Det er kanskje litt enklere på en liten plass enn i en storby...

Jeg bare opplyser om det jeg, ikke mitt påfunn den loven, vel ;-)

Skrevet

Artillene sier jo at praksis får avgjøre hva som er "rett ved". En butikk på mitt brandomssted hadde dengang ihvertfall noen spesialanordninger flere meter unna selve inngangsdøra der hunder kunde bindes fast. Alt tyder på at slikt fortsatt vil kunne være lov, da.

Skrevet

Artillene sier jo at praksis får avgjøre hva som er "rett ved". En butikk på mitt brandomssted hadde dengang ihvertfall noen spesialanordninger flere meter unna selve inngangsdøra der hunder kunde bindes fast. Alt tyder på at slikt fortsatt vil kunne være lov, da.

mulig det. :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Har du også Dachs?

Jeg har en liten korthåret standard Dachstispe på 2 år.

Som akkurat nå sitter nede i gangen og småfurter fordi jeg ikke vil bære henne opp.

Skrevet

Kun blinde- og servicehunder har adgang på posten og endel andre steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...