Gå til innhold

Hvem har rett?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg fikk meg konebil tidligere i år. Den hadde piggdekk.

Piggdekkene skal jeg ikke ha , og mannen min dro ut alle piggene, og påstår dekkene er trygge.

Faren min mener han er uansvarlig og sier at piggdekk uten pigger, er det samme som sommerdekk.Han er ordentlig irritert på mannen min nå.

Hvem har rett?

Planlegger mannen min konedrap eller????

Har ikke greie på slikt jeg.

Fortsetter under...

Skrevet

Piggdekk har vesentlig hardere gummiblanding, sklir mye lenger og slipper lettere taket.

Vinterdekk er for myke, og det er like ille.

Sommerdekk er sommerdekk.

fei1365380229
Skrevet

Uff, dette hørtes ikke bra ut KariKK :(

Godt faren din var påpasselig nå så din mann slapp å bli konemorder.

Skrevet

På snøføre sies det at piggfrie dekk er hakket bedre enn piggdekk. Kjører du derimot på is funker ikke piggfrie dekk!

For noen år siden kjøpte foreldrene mine ny bil. Da var det mye "romantisering" av piggfrie dekk og faren min lot seg påvirke. Etter en uke sklei bilen ut i veigrøfta og han bestemte seg for aldri mer å kjøre med piggfrie dekk.

For et par års tid siden lånte vi svigerfars nye "luksusbil" (uten pigger på dekka). Vi parkerte utenfor huset til noen venner. Det var isete på parkeringen og bilen begynte plutselig å skli laaaangsomt mot en svær stein på eiendommen. Til alt hell stoppa den noen mm fra steinen... Aldri mer piggfritt for vår del :-(

Annonse

Skrevet

Ifølge min bilmekanikersøster er dekkene dine uholdbare på vinterføre.

Skrevet

Hvorfor i all verden tok dere ut piggene?? Du kunne vel ha hatt de til de var utslitt?

De er stort sett like gode på snøføre, men blir elendige på is. De kan ikke sammenlignes med piggfrie dekk fordi gummiblandingen er annerledes.

Dette blir dårlige vinterdekk hvis du ikke kjører kun på sneføre.

Du kan bruke dem som sommerdekk i tilfelle.

Gjest mannen din er uforsvarlig
Skrevet

Drar du ut piggene fra et vinterdekk er de kun brukelige som sommerdekk.

Han bør nok sette seg mer inn i hvordan vinterdekkene skal være før han setter kone og barn i denne bilen !

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Da får jeg printe ut svarene her og vise han.

Skrevet

Drar du ut piggene fra et vinterdekk er de kun brukelige som sommerdekk.

Han bør nok sette seg mer inn i hvordan vinterdekkene skal være før han setter kone og barn i denne bilen !

De er vel ikke nødvendigvis gode som sommerdekk heller? Er det ikke en anen gummiblanding i vinterdekk, p.g.a kaldere underlag?

"..............................................."

Skrevet

Hvorfor i all verden tok dere ut piggene?? Du kunne vel ha hatt de til de var utslitt?

De er stort sett like gode på snøføre, men blir elendige på is. De kan ikke sammenlignes med piggfrie dekk fordi gummiblandingen er annerledes.

Dette blir dårlige vinterdekk hvis du ikke kjører kun på sneføre.

Du kan bruke dem som sommerdekk i tilfelle.

Kan jo være at de bor i Oslo og må betale store summer for å kjøre med piggdekk?

fei1365380229
Skrevet

På snøføre sies det at piggfrie dekk er hakket bedre enn piggdekk. Kjører du derimot på is funker ikke piggfrie dekk!

For noen år siden kjøpte foreldrene mine ny bil. Da var det mye "romantisering" av piggfrie dekk og faren min lot seg påvirke. Etter en uke sklei bilen ut i veigrøfta og han bestemte seg for aldri mer å kjøre med piggfrie dekk.

For et par års tid siden lånte vi svigerfars nye "luksusbil" (uten pigger på dekka). Vi parkerte utenfor huset til noen venner. Det var isete på parkeringen og bilen begynte plutselig å skli laaaangsomt mot en svær stein på eiendommen. Til alt hell stoppa den noen mm fra steinen... Aldri mer piggfritt for vår del :-(

Vi har kjørt med piggfri i over 3 år nå og syns det er helt topp. Vi har riktignok ikke så mye snø her vi bor, men det er ofte is på veiene og det går bra det også, hvis man kjører etter forholdene.

Annonse

Skrevet

Kan jo være at de bor i Oslo og må betale store summer for å kjøre med piggdekk?

Ja det er jo en mulighet:-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Joda vi bor i Oslo, og jeg bruker ikke denne bilen til annet enn litt bykjøring. Skal vi på lengre turer,bruker vi den andre bilen.

Jeg trenger ikke pikkdekk egentlig. Må tenke litt på miljøet.

Men vanlige vinterdekk skal jeg ha. Så det så.

Skrevet

Det viktige må jo være HVA som er rett, ikke HVEM som har rett? ;)

Håper dere finner ut av det da, og at du kjører sikkert.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det viktige må jo være HVA som er rett, ikke HVEM som har rett? ;)

Håper dere finner ut av det da, og at du kjører sikkert.

Ja,burde skrevet hva isteden for hvem.

Det var ikke vikig for meg hvem som hadde rett altså.

Jeg er mest opptatt av å beholde livet, hvis du skjønner. Ikke bare mitt, men ungene sitter på også.

Skrevet

Ja,burde skrevet hva isteden for hvem.

Det var ikke vikig for meg hvem som hadde rett altså.

Jeg er mest opptatt av å beholde livet, hvis du skjønner. Ikke bare mitt, men ungene sitter på også.

Hehe, det skjønner jeg.

Men kjenner mange som bare er opptatt av hvem som har rett hele tiden, de bryr seg mindre om hva som egentlig diskuteres, så lenge de kan si at de har rett...

Skrevet

De er vel ikke nødvendigvis gode som sommerdekk heller? Er det ikke en anen gummiblanding i vinterdekk, p.g.a kaldere underlag?

"..............................................."

Biltilsynet godtar de som sommerdekk iallefall, de godtar ikke bruk av dekkene som vinterdekk.

Skrevet

Det er stor forskjell på piggfrie vinterdekk, og piggdekk du har tatt ut piggene på. Biltilsynet godtar ikke at du kjører med utpigga piggdekk på vinterføre, blir nok billigere å betale piggavgiften da mot for boten hun vil få.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...