Gå til innhold

DOL er ikke et morsomt sted å være

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydeligvis er det uheldig å si meningen sin på et diskusjonsforum.

Linker:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2869503

http://www.doktoronline.no/forum/1/1032.ipg?view=thread&thread=2866728

Jeg synes faktisk ikke det er noe hyggelig her lengere. Når jeg kommer hit, så er det for å diskutere interessante ting med interessante mennesker. Om det er slik at å si meningen sin, betyr at man er "moralens vokter", så ser jeg ikke hva dette forumet er for.

Hvorfor er det godtatt å angripe andre på DOL? Hvorfor godtar alle de andre faste det?

Alle sier at man burde overse det, men det er for meg uhøflig og en dårlig løsning i lengden. Jeg kan ikke skjønne hvorfor DOL absolutt skal la mennesker skrive anonyme innlegg, når alle andre forum krever fast nick.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• Prozak

4

• flisa

3

• hjertebarnet

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Når det gjelder den første linken, finner jeg ikke svarene til den, og kan derfor ikke uttale meg om den.

Når det gjelder den andre linken, syns jeg at det var hovedinnleggets innsender som begynte å oppføre seg ufint, ikke dem som svarte henne.

Ellers er jeg enig med deg i at det er enkelte her som forsurer miljøet ved å slenge litt raskt med leppa, sure eller bitende kommentarer, under ukjent nick. (Anonymt nick for meg er helt greit, bare folk oppfører seg).

Skrevet

Når det gjelder den første linken, finner jeg ikke svarene til den, og kan derfor ikke uttale meg om den.

Når det gjelder den andre linken, syns jeg at det var hovedinnleggets innsender som begynte å oppføre seg ufint, ikke dem som svarte henne.

Ellers er jeg enig med deg i at det er enkelte her som forsurer miljøet ved å slenge litt raskt med leppa, sure eller bitende kommentarer, under ukjent nick. (Anonymt nick for meg er helt greit, bare folk oppfører seg).

Det er det som er problemet. Man beholder anonyme nick, på grunn av mange sensitive samtaleemner her, men faktum er at det i hovedsak brukes for å være ufin.

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg vil ikke gå in på det med anonyme nick eller ikke, men jeg kikket jo på den nederste linken og det var virkelig et veldig ubehagelig kjeftbruk på spørsmålsstiller.

Jeg kjenner ingen som snakker slik, faktisk.

Men her er det altså noen, og jeg syns nok iblant jeg har sett det med faste nick også,ha-ha, der smatt jeg rett inn i diskusjonen om faste nick eller ikke likevel. :(

Jeg lurer på hvordan folk er privat når de er sånn her.

Skrevet

Jeg vil ikke gå in på det med anonyme nick eller ikke, men jeg kikket jo på den nederste linken og det var virkelig et veldig ubehagelig kjeftbruk på spørsmålsstiller.

Jeg kjenner ingen som snakker slik, faktisk.

Men her er det altså noen, og jeg syns nok iblant jeg har sett det med faste nick også,ha-ha, der smatt jeg rett inn i diskusjonen om faste nick eller ikke likevel. :(

Jeg lurer på hvordan folk er privat når de er sånn her.

Men det var jo ikke pga det første spørsmålet til spørsmålsstiller, men pga et utidig angrep hun begynte med overfor den første personen som var (høflig) uenig med henne.

Jeg mener ikke dermed at andre bør hive seg på det samme som henne, da. Men hun var ikke særlig saklig selv.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg er helt enig med deg. Jeg har jo nesten blitt redd for å svare! ...litt satt på spissen:) Av og til sletter jeg innlegg før jeg trykker på sendknappen pga sannsynligheten for skittslenging. Orker det det bare ikke.

Annonse

Skrevet

jeg er helt enig med deg. Jeg har jo nesten blitt redd for å svare! ...litt satt på spissen:) Av og til sletter jeg innlegg før jeg trykker på sendknappen pga sannsynligheten for skittslenging. Orker det det bare ikke.

Dumt at det skal være sånn :(

Alle skal være så tøffe, si at man ikke trenger å bry seg om det, det er bare internett og så videre. Men det er jo personer i andre enden, så det er ikke så stor forskjell fra at noen sier noe slikt til deg i virkeligheten. En fremmed riktignok, men allikevel.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Dumt at det skal være sånn :(

Alle skal være så tøffe, si at man ikke trenger å bry seg om det, det er bare internett og så videre. Men det er jo personer i andre enden, så det er ikke så stor forskjell fra at noen sier noe slikt til deg i virkeligheten. En fremmed riktignok, men allikevel.

ja, det er bare internett, men hvis jeg får skittslenging kjenner jeg at det går litt utover humøret.

Skrevet

ja, det er bare internett, men hvis jeg får skittslenging kjenner jeg at det går litt utover humøret.

Særlig om man har en dårlig dag allerede :(

Gjest signaturen
Skrevet

Skriver under på den.

Det er NOEN her som må vrenge og vri på mye av det en skriver, selv skriveleifer kan det bli lange tråder av.

Skrevet

Sånn er det bare. Fristelsen til å få ut litt gørr blir for stor for enkelte nå og da. Det er så lett, så lett når man er anonym og slipper å se folk i øynene. Det er en av de lite hyggelige sidene ved internett. Jeg tror vi bare må godta at det er sånn, og jeg synes ikke Dol er verre enn andre nettsteder jeg bruker.

De som slenger dritt støtt og stadig har det nok ikke så bra med seg selv/med kjæresten/jobben eller hva det nå er. Har man det godt trenger man ikke å hevde seg ved å være ufyselig mot andre. Hvis man tenker sånn er det lett å ikke ta seg nær av pjuket;-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Særlig om man har en dårlig dag allerede :(

jeg vet. Hadde en litt dårlig dag er hin dagen. Skulle sette meg ned og slappe av med dol. Jeg skrev noe som noen ikke likte, og vips, der var det kjeft å få

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Skriver under på den.

Det er NOEN her som må vrenge og vri på mye av det en skriver, selv skriveleifer kan det bli lange tråder av.

ja, det er irriterende.

Annonse

Skrevet

Stort sett så er det jo uttalelser og meninger som "angripes", selv om det noen ganger er vanskelig å skille person fra sak.

Men jeg er helt enig i det totalt absurde at forumene skal tillate anonyme nick. Det finnes ikke noe annet diskusjonsforum av dette omfanget hvor det er mulig. Den muligheten kunne de begrenset til forum for overgrep og andre sensitive forum.

"..............................................."

Skrevet

Vedkommende virker enten å være noe spaltet (eller evt. schizofren), eller å rett å slett være utrolig dårlig til å uttrykke seg. H*n reagerte jo helt absurd på svarene, som hverken var fientlige eller ufine.

"............................................"

Skrevet

Sånn er det bare. Fristelsen til å få ut litt gørr blir for stor for enkelte nå og da. Det er så lett, så lett når man er anonym og slipper å se folk i øynene. Det er en av de lite hyggelige sidene ved internett. Jeg tror vi bare må godta at det er sånn, og jeg synes ikke Dol er verre enn andre nettsteder jeg bruker.

De som slenger dritt støtt og stadig har det nok ikke så bra med seg selv/med kjæresten/jobben eller hva det nå er. Har man det godt trenger man ikke å hevde seg ved å være ufyselig mot andre. Hvis man tenker sånn er det lett å ikke ta seg nær av pjuket;-)

Hehe :) Ja, det er et godt tips. Min grunnholdning er at de fleste har noe verdifullt å si, og at jeg derfor ønsker å lese deres poster og vurdere deres meninger. Men jeg må vel innse at noen bare ønsker å være slemme.

Skrevet

Stort sett så er det jo uttalelser og meninger som "angripes", selv om det noen ganger er vanskelig å skille person fra sak.

Men jeg er helt enig i det totalt absurde at forumene skal tillate anonyme nick. Det finnes ikke noe annet diskusjonsforum av dette omfanget hvor det er mulig. Den muligheten kunne de begrenset til forum for overgrep og andre sensitive forum.

"..............................................."

Og selvfølgelig å få være anonym ved spørsmål til lege. Utover dette kan man jo fint registrere to nick, et man bruker til vanlige diskusjoner og et man bruker når det er noe sensitivt. Slik vil man ikke bli lett gjennkjennelig heller.

Skrevet

Og selvfølgelig å få være anonym ved spørsmål til lege. Utover dette kan man jo fint registrere to nick, et man bruker til vanlige diskusjoner og et man bruker når det er noe sensitivt. Slik vil man ikke bli lett gjennkjennelig heller.

Hvordan mener du dette skulle fungert da? Om man må knytte et nick opp mot en e-postadresse, er det vel bare å bruke flere adresser? Og hva om man er to i et hus som begge bruker DOL? Må de to bruke samme nick?

Skrevet

Det som irriterer meg mest, er alle forståsegpåere, som ikke tenker seg om før de kritiserer andre. De som får det til å høres helseskadelig å bruke smokk når man er fire år, og flaske når man er tre. De som mener at barn IKKE må ligge i foreldrenes seng i det hele tatt, og mener at ALLE må ha de samme leggerutinene som en selv. De som nesten beskylder andre for omsorgssvikt hvis en bruker skrikemetoden (jeg har heldigvis sluppet å bruke den selv, og mener den kun skal brukes når alt annet er prøvd).

Og de som alltid skal kritisere andres tro, og slenge ut hvor korka alle som tror på kristendommen må være.

Jeg mener ikke alle de som skriver innlegg i beste mening for å hjelpe andre, for det er utrolig mye velvilje her også. Og ønske om å hjelpe.

Sistnevnte gjør at jeg synes det er kjekt å titte innom ofte, og lese og lære.........

Men skulle ønske at folk kunne spare litt på kritikken av og til.

Skrevet

Det som irriterer meg mest, er alle forståsegpåere, som ikke tenker seg om før de kritiserer andre. De som får det til å høres helseskadelig å bruke smokk når man er fire år, og flaske når man er tre. De som mener at barn IKKE må ligge i foreldrenes seng i det hele tatt, og mener at ALLE må ha de samme leggerutinene som en selv. De som nesten beskylder andre for omsorgssvikt hvis en bruker skrikemetoden (jeg har heldigvis sluppet å bruke den selv, og mener den kun skal brukes når alt annet er prøvd).

Og de som alltid skal kritisere andres tro, og slenge ut hvor korka alle som tror på kristendommen må være.

Jeg mener ikke alle de som skriver innlegg i beste mening for å hjelpe andre, for det er utrolig mye velvilje her også. Og ønske om å hjelpe.

Sistnevnte gjør at jeg synes det er kjekt å titte innom ofte, og lese og lære.........

Men skulle ønske at folk kunne spare litt på kritikken av og til.

Det er sant. Vi kan nok alle bli litt hyggeligere generelt. Men spør man om råd, så må man nesten forvente å få høres andres meninger om ting. Synes de Ferber-metoden er barnemishandling, så sier de jo det om noen spør om de burde bruke denne metoden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...