Gå til innhold

DOL er ikke et morsomt sted å være

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan mener du dette skulle fungert da? Om man må knytte et nick opp mot en e-postadresse, er det vel bare å bruke flere adresser? Og hva om man er to i et hus som begge bruker DOL? Må de to bruke samme nick?

Nei, de har vel to forskjellige e-mail adresser? Og alle kan lage seg en gratis Hotmail-adresse, slik at de kan registrere to nick. Det blir dermed mer jobb å være anonym, dermed vil man ikke skrive anonyme innlegg bare for å være kjip.

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

21

• Prozak

4

• flisa

3

• hjertebarnet

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det som irriterer meg mest, er alle forståsegpåere, som ikke tenker seg om før de kritiserer andre. De som får det til å høres helseskadelig å bruke smokk når man er fire år, og flaske når man er tre. De som mener at barn IKKE må ligge i foreldrenes seng i det hele tatt, og mener at ALLE må ha de samme leggerutinene som en selv. De som nesten beskylder andre for omsorgssvikt hvis en bruker skrikemetoden (jeg har heldigvis sluppet å bruke den selv, og mener den kun skal brukes når alt annet er prøvd).

Og de som alltid skal kritisere andres tro, og slenge ut hvor korka alle som tror på kristendommen må være.

Jeg mener ikke alle de som skriver innlegg i beste mening for å hjelpe andre, for det er utrolig mye velvilje her også. Og ønske om å hjelpe.

Sistnevnte gjør at jeg synes det er kjekt å titte innom ofte, og lese og lære.........

Men skulle ønske at folk kunne spare litt på kritikken av og til.

Helt enig med deg :-)

Skrevet

Det er sant. Vi kan nok alle bli litt hyggeligere generelt. Men spør man om råd, så må man nesten forvente å få høres andres meninger om ting. Synes de Ferber-metoden er barnemishandling, så sier de jo det om noen spør om de burde bruke denne metoden.

Ja, det med Ferber-metoden var kanskje et dårlig eksempel. Jeg er veldig skeptisk til den selv, men uttaler meg på et tynt grunnlag fordi jeg aldri har hatt barn som har slitt med legging og soving. Og da er det lett å kritisere, og gi andre strevere dårlig samvittighet.........

Skrevet

Nei, de har vel to forskjellige e-mail adresser? Og alle kan lage seg en gratis Hotmail-adresse, slik at de kan registrere to nick. Det blir dermed mer jobb å være anonym, dermed vil man ikke skrive anonyme innlegg bare for å være kjip.

Og da er du like langt? De som virkelig går inn bare for å være kjipe, vil selvsagt da bare registrere mange mailadresser.

Skrevet

Og da er du like langt? De som virkelig går inn bare for å være kjipe, vil selvsagt da bare registrere mange mailadresser.

Men de kan i alle fall ikke bytte nick ved hvert innlegg. Og jeg betviler at de gidder å registrere hundre e-mail adresser, da disse tar ganske lang tid.

Jeg tror ikke man er like langt, jeg tror man er et godt stykke på vei.

Skrevet

Ja, det med Ferber-metoden var kanskje et dårlig eksempel. Jeg er veldig skeptisk til den selv, men uttaler meg på et tynt grunnlag fordi jeg aldri har hatt barn som har slitt med legging og soving. Og da er det lett å kritisere, og gi andre strevere dårlig samvittighet.........

Ja, klart det. Men jeg er som sagt enig, vi kan alle bli litt vare for hvordan vi får andre til å føle seg når vi skriver innlegg. Spesielt på småbarns-forum. Barn er et sårt tema generelt.

Annonse

Skrevet

Men de kan i alle fall ikke bytte nick ved hvert innlegg. Og jeg betviler at de gidder å registrere hundre e-mail adresser, da disse tar ganske lang tid.

Jeg tror ikke man er like langt, jeg tror man er et godt stykke på vei.

Ta nå ikke dette så vondt opp.. Men dette er ikke første gangen du klager over at det ikke er moro å være her. Få andre gjør det. I allefall ikke flere ganger. Kanskje er det noe du selv kan gjøre for å skape en bedre stemning?

Skrevet

Ta nå ikke dette så vondt opp.. Men dette er ikke første gangen du klager over at det ikke er moro å være her. Få andre gjør det. I allefall ikke flere ganger. Kanskje er det noe du selv kan gjøre for å skape en bedre stemning?

Ehm... jo, det er første gang. Jeg har aldri tidligere sagt at det ikke er gøy å være her. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om en person som nevnte i flere tråder at jeg ikke var hjemme med sønnen min, men da sa jeg ikke noe negativt. Det var faktisk heller humoristisk.

Skrevet

Ehm... jo, det er første gang. Jeg har aldri tidligere sagt at det ikke er gøy å være her. Jeg har tidligere skrevet et innlegg om en person som nevnte i flere tråder at jeg ikke var hjemme med sønnen min, men da sa jeg ikke noe negativt. Det var faktisk heller humoristisk.

Jeg ser ikke akkurat humoren i det innlegget, men du om det.

Skrevet

Jeg ser ikke akkurat humoren i det innlegget, men du om det.

Det er ikke mitt problem :) Men du påsto i alle fall at jeg hadde sagt det var uhyggelig på DOL før og det har jeg ikke gjort.

Men det er ikke så rart om jeg sier det flere ganger heller, for jeg synes verden hadde vært et mye bedre sted om alle var litt koseligere mot hverandre. At andre synes det er fint og flott at man skjeller hverandre ut fordi man får svar på innlegget sitt, det får være deres sak. Jeg synes sånn oppførsel er verdt å kommentere.

Men nå jobber jeg i barnehage og veileder barn i sosial kompetanse hele dagen, da ;)

Skrevet

Hehe :) Ja, det er et godt tips. Min grunnholdning er at de fleste har noe verdifullt å si, og at jeg derfor ønsker å lese deres poster og vurdere deres meninger. Men jeg må vel innse at noen bare ønsker å være slemme.

Jeg tror det er lurt, ja. Prøv å ikke la det gå inn på deg. Det er lettere sagt enn gjort, det vet jeg. Noen dager er man mer sårbar enn andre.

Når det gjelder anonyme slengere er bare å stille seg spørsmålet "hvorfor er hun anonym?". Det er selvsagt fordi hun ikke tør å stå for det hun sier. Hun er redd for å få pes. Hun er redd for å miste venner. Er det vits å la slike ødelegge humøret? ;-)

Skrevet

Hvordan mener du dette skulle fungert da? Om man må knytte et nick opp mot en e-postadresse, er det vel bare å bruke flere adresser? Og hva om man er to i et hus som begge bruker DOL? Må de to bruke samme nick?

Jeg har to e-postadresser og gubben har én - før han ble kasta ut s logget han seg selvsagt på med egen adresse. - og jeg bruker to.

Skrevet

Hehe :) Ja, det er et godt tips. Min grunnholdning er at de fleste har noe verdifullt å si, og at jeg derfor ønsker å lese deres poster og vurdere deres meninger. Men jeg må vel innse at noen bare ønsker å være slemme.

Om noen hadde spurt meg - ansikt til ansik om det var greit å bruke fremmed barnevakt så hadde jeg sagt nei - uansett. Jeg er ikke slem for det, det er min mening. Det handler ikke bare om at barnet kan våkne og bli redd - det handler om at man heller ikke kjenner det mennesket man lar være i sitt hus.

Jeg trenger ikke gjemme meg under noe anonymt nick for å svare på spørsmål på DOL - er jeg uenig så sier jeg det -

Annonse

Skrevet

Vedkommende virker enten å være noe spaltet (eller evt. schizofren), eller å rett å slett være utrolig dårlig til å uttrykke seg. H*n reagerte jo helt absurd på svarene, som hverken var fientlige eller ufine.

"............................................"

Nettopp - og det VAR virkelig en sak man bør ha en mening om -enten den ene eller den andre veien.

Gjest Anna Belinda
Skrevet

Er det ikke nettopp det hun gjør ved å ta dette opp?

:o)

Skrevet

Et nick knyttes selvfølgelig opp mot en e-post adresse. Slik gjøres det i 99% av alle fora på nettet. At noen lager flere adresser, og på den måten får flere "identiteter" er umulig å unngå. Men det er i seg selv mer jobb enn bare å endre nicket når du skriver innlegget.

Hva du mener med samme hus er jeg ikke sikker på - huset man bor i er ikke et paramenter som kan leses ut fra http-protokollen :-)

"............................................."

Skrevet

Hold deg til saken nå. Nå diskuterte dere konto-administrasjo og anonymitet - og glitripper har selvsagt helt rett i det h*n sier. Som sagt - de som bruker mye tid og energi på å lage faen med flere forskjellige nick kan man aldri stoppe uansett (å banne ip-adresser fungerer til en viss grad, men er ikke en fullgod løsning). Men det vil (og nå snakker jeg av årelang erfaring, både som bruker og i jobbsammenheng) begrense bruken av forskjellige nick.

"........................................"

Gjest kalendria
Skrevet

Når det gjelder den første linken, så regner jeg med at du tenker på svaret du fikk etter ditt utsagn om at "alle drikker så det synes på en likevel, uansett hva de sier". Meget fritt sitert, altså - men det var vel noe i den retningen. Jeg antar at du formulerte deg litt klossete der, og tok ikke svaret ditt ille opp. Men jeg kan skjønne hun som reagerte på svaret, det virket litt som om du ikke trodde det jeg sa om hvor mye mannen min drakk og at det ikke synes på ham. Synes reaksjonen du fikk var litt krass, men kan som sagt skjønne at det går an å la seg provosere av den måten du ordla deg på.

Link nr. 2 er jo helst snodig. Hva betasuppe driver med her, skjønner jeg virkelig ikke. Både svarene til prins og prinessemamma, til deg og til Lillemus var veldig snodige.

Jeg trives godt her inne, og har ikke merket at tonen har blitt mye hardere enn før.

Jeg synes at man må kunne bytte nick når man stiller spørsmål til legene her inne. Fullt forståelig at man ønsker å være anonym da, selv om saken i utgangspunktet er uskyldig. Man får jo en slags identitet her inne, selv om navn og adresse er ukjent.

Skrevet

Er det ikke nettopp det hun gjør ved å ta dette opp?

:o)

Hehe. Akkurat :)

Skrevet

Om noen hadde spurt meg - ansikt til ansik om det var greit å bruke fremmed barnevakt så hadde jeg sagt nei - uansett. Jeg er ikke slem for det, det er min mening. Det handler ikke bare om at barnet kan våkne og bli redd - det handler om at man heller ikke kjenner det mennesket man lar være i sitt hus.

Jeg trenger ikke gjemme meg under noe anonymt nick for å svare på spørsmål på DOL - er jeg uenig så sier jeg det -

Det har jeg da ikke sagt er slemt heller :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...