Gå til innhold

TIPS : Riskrem!

Anbefalte innlegg

Gjest "skara"
Skrevet

Jeg er vant til riskrem som desser etter julemiddagen, men desverre ble jeg altid veldig kvalm er jo veldig kvalmende når den er blitt spist som varm grøt før på dagen, og da lager den som dessert senere på kvelden!

Men så fikk jeg ett tips av min snille tante som viste meg hva jeg kunne gjøre!

Jeg tar faktisk å koker opp grøtris bare på vann, heller av vannet når risen er ferdig kokt oppi en sil lar dette stå og avkjøle seg i kjøleskapet,

Pisker krem blander risen godt inn i masse krem selvfølgelig he he (bruker ikke så mye sukker men tar heller i melis)

Kirsebær kompot over dette er bare knall godt og jeg slipper å bli kvalm :)

Må bare prøves!!!

Sikkert flere av dere som kan dette, men kan hende noen her ikke vet at dette er en mulighet som er vært å prøve.

fei1365380229
Skrevet

Det er veldig godt med jordbærcoulis over også :o)

Gjest "skara"
Skrevet

Det er veldig godt med jordbærcoulis over også :o)

Takk fei!

Takk for tipset har aldri prøvd det før

Tar imot flere tips med takk :)

Skrevet

Spiste riskrem hos min far engang. Smakte godt som vanlig og ingen reagerte på noe.

Etterpå fortalte han hva han hadde gjort:

Det var Cottage cheese som han hadde i sammen med krem.

Altså ikke ris i hele tatt.

Vi hadde aldri oppdaget det hvis han ikke sa det.

Skrevet

Lager noe ligende, ris og krem som du skriver, bland i appelsiner i biter. Kjempegodt!

Ikke juledessert kanskje, men ellers i året.

Skrevet

Lager noe ligende, ris og krem som du skriver, bland i appelsiner i biter. Kjempegodt!

Åh, gode gamle appelsinris!

*mimre*

Gjest "skara"
Skrevet

mmmm det hørtes godt ut, tror jeg må prøve det gitt!

Gjest "skara"
Skrevet

Spiste riskrem hos min far engang. Smakte godt som vanlig og ingen reagerte på noe.

Etterpå fortalte han hva han hadde gjort:

Det var Cottage cheese som han hadde i sammen med krem.

Altså ikke ris i hele tatt.

Vi hadde aldri oppdaget det hvis han ikke sa det.

Har nok aldri smakt eller hørt om dette før, men sikkert kjempe godt, må prøves før jeg sier at jeg ikke liker det iallefall :)

Takk for tipset.

Skrevet

mmmm det hørtes godt ut, tror jeg må prøve det gitt!

Ja, veldig godt og friskt blir det også i og med at det er appelsiner i desserten.

Gjest papirtiger
Skrevet

Åh, gode gamle appelsinris!

*mimre*

Mmm ja :)

Hehe, ga oppskriften til en tante for ørten år siden. For en stund siden fikk jeg servert appelsinbiter og ris, men (flytende) fløte over. Glemske dame ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...