Gå til innhold

selvlagte julegaver..

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

liker å være litt kreativ, har begynt å lage noen selvlagte gaver til veninna mi..

f.eks en ramme med forskjellige festbilder med en tekst til, en annen "bildegreie" hun kan henge opp, og også ett manipulert bilde av oss to som jeg rammer inn...skal være litt morsomt da, noe som er litt typisk oss og som også er veldig personlig.. liker å gi slike gaver, men lurer på om dere vet om andre ting det er gøy å lage til venner/familie? bake forskjellig ting går jo an, lage kalender...strikke....

noen som har laget en litt kreativ, kanskje spesiell ting en gang som falt i smak? tenker på både til venner og familie nå...

:)

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg fikk strikke lue og votter av en god venninne en gang. Er den beste presangen jeg har fått!

Hun brukte tid på meg, og valgte ut farge og stil som er veldig meg.

Skrevet

Synes slike bilder er veldig morsomt som hjemmelaget julegave. Hjemmestrikkede sokker og votter er fint og nyttig. Kanskje noe mat á la sursild eller kaker, hvis vedkommende liker det.

Gjest hjemmelaget
Skrevet

Skal de være selvlagte, må jeg jo være en høne, slik at jeg kan legge egg..

Hvis jeg ikke skal henge meg opp i skrivefeil, så synes jeg slike morsomme (party-)bilder må være små, og ikke lagt mer arbeid / penger i enn at man kan legge det i en skuff / sette det i et album etter en stund. (ikke forvente at det henger oppe tre år senere).

Andre ting det er hyggelig å få er en "hjemmebrent" cd med favorittsangene på, hjemmelaget pålegg, boks med julegodter, hjemmelagede lys, strikkede votter, heklet sjal/skjerf osv

Skrevet

JEg fikk en gang en kjempefin tegning som ei venninne hadde tegnet. Kjempekoselig.

Hjemmebakte kaker er koselig å få. Det samme med hjemmelagde julegodterier.

Raggsokker eller strikket skjerf/lue er koselig å få.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg har perlet smykker. Slike som er så mye av i butikkene nå. Alle som har sett det synes det er kjempefint. Gjort på en kveld og kommer på ca 80 kr pr smykke, med tråd og perler. Jeg kjøpte et make i butikken. Det kostet 250

Skrevet

Strikk veske og innesko og tov dem. Strikk ponsjo. Jeg har et par år strikket gensere til noen av tantebarna, men det er vel litt sent å begynne på genser i år.

Skrevet

jeg har perlet smykker. Slike som er så mye av i butikkene nå. Alle som har sett det synes det er kjempefint. Gjort på en kveld og kommer på ca 80 kr pr smykke, med tråd og perler. Jeg kjøpte et make i butikken. Det kostet 250

Jeg også har laget disse smykkene å de blir kjempefine.

Skal ikke gi bort i julegave men noen har bestilt og fått til juleantrekket sitt.

Har sett at de koster enormt på butikk ja.

Skrevet

Hvor får man kjøpt sånne perlesett til å perle hjemme? Noen spesielle butikker? (Bor på østlandet...) HØres kjempegøy ut og fikk veldig lyst til å prøve. Moro å gi bort til jul som ekstra gave :-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hvor får man kjøpt sånne perlesett til å perle hjemme? Noen spesielle butikker? (Bor på østlandet...) HØres kjempegøy ut og fikk veldig lyst til å prøve. Moro å gi bort til jul som ekstra gave :-)

på hobbybutikker, men ikke kjøp ferdigsett. De er MYE dyrere. Du kjøper lintråd og så selger de små poser med forskjellige perler. Masse å velge i. På hver ende av perletråden (smykket skal være et langt kjede uten å være sammenknyttet) setter du to "endeperler"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...