Gå til innhold

Overbeskyttende foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i et hjem med overbeskyttende foreldre. Mor tar helt avstand fra alkohol, hun har aldri eksprimentert med rus selv, og skjønner ikke at hennes barn har behov for det. Dette er ikke et problem for meg lenger, da jeg ikke bor hjemme. Fikk lov å flytte da jeg hadde fyllt 19. Men jeg har tre lillebrødre som nå lever under mor og fars sitt tak. De to eldste er 14 og 17, og begge har lyst til å oppleve mer. Han på 17, har store problemer på skolen, og er nok under gjennomsnittet smart. Dette har ført til at han ikke har noen ordentlige venner han henger sammen med. Han er bare sosial med jevnaldrene på skolen og på fredagsklubben. Han har kjempelyst til å dra på fest, men mor og far lar ham ikke få lov. Jeg og storebroren min fikk lov til å dra litt ut på den alderen under strenge grenser, men de tror han er for dum til å passe på seg selv. Dette gjør meg jævlig forbanna. Visst de gjør alt riktig, sånn de tror, så hvorfor har det fått 5 usikre og sjenerte barn. Jo, fordi vi har vokst opp på fjellet, 2 mil fra venner, og når vi i tilleg ikke har fått lov noe, sier jo det seg selv at vi er blitt innesluttet.

Jeg tror overbeskyttende foreldre skaper ulykkelige barn. Det er vondt å se broren min traske rastløs rundt hjemme uten mål og mening. Men det nytter ikke å snakke med dem! Hva mener dere?

Fortsetter under...

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Inviter søsknene dine hjem til deg. Hvertfall de eldste? Ha noen andre venner på besøk også så er det jo sosialt og dere "eldste" kan jo sørge for stemning selv om søsknene dine er litt sjenerte. Bare kos å være med de store barna vettu, hehe:) Og nå mener jeg uten alkohol, bare så de får vært litt sosiale utenom ungdomsklubben mener jeg. Alle trenger litt nye impulser fra tid til annen.

Gjest glad for det senere
Skrevet

Jeg er voksen, over 30 år. Moren min var like streng som di mor og ingen av oss barna har blitt sjenerte. Vi har mange venner også og vi har alle fått oss høyerer utdannelse.

Jeg var ganske sint på min mor da jeg var tenåring men er veldig takknemlig i dag. Vet jeg har blitt spart for så mange ting jeg sikkert hadde gjort om jeg festet som mine jevnaldrende. Så i dag er jeg altså svært glad for at min mor var streng på dette.

Gjest glad for det senere
Skrevet

Jeg er voksen, over 30 år. Moren min var like streng som di mor og ingen av oss barna har blitt sjenerte. Vi har mange venner også og vi har alle fått oss høyerer utdannelse.

Jeg var ganske sint på min mor da jeg var tenåring men er veldig takknemlig i dag. Vet jeg har blitt spart for så mange ting jeg sikkert hadde gjort om jeg festet som mine jevnaldrende. Så i dag er jeg altså svært glad for at min mor var streng på dette.

Det skulle stå at jeg har blitt spart for så mange dumme ting jeg sikkert hadde gjort om jeg festet som de andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...