Gå til innhold

Antall julegaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vanlig er det mengder av julegavediskusjoner her inne nå før jul, og her er mitt bidrag.

De aller fleste her inne virker som at de har helt dreisen på dette med handling, og kjøper en gave til barnet sitt på 500.- kr.

Andre bruker mer, 1000 - 2000.-kr. Osv.

Det jeg da lurer på er :

Hvis dere kjøper en gave hver til barna deres (uansett pris) ... hvor mange gaver ligger det under juletreet?

For slik jeg ser det så er det en vesentlig forskjell på juletrær hvis barna har mye familie eller ei som bidrar til pakkene under der.

Har dere juletrær med en gave til hver i famlien, eller er der også gaver fra tanter, onkler, to sett besteforeldre osv. osv.

Jeg kan nemmelig se at det kan være noe enklere å kjøpe "bare" en gave hvis det allerede ligger ti der fra før.

Eller?

Skrevet

Det er jeg enig i!

Mine barn har tre sett besteforeldre (pga at svigers er skilt og har nye samboere). Hos oss blir det uansett masse gaver under treet. Vi foreldre pleier å holde oss til rundt 500 kr pr barn (med mindre det er noe dyrere de virkelig trenger, som f.eks. ski).

Mine nevøer har kun ett sett besteforeldre, så jeg vet at foreldrene gjerne kjøper mer enn en gave til dem for at det skal bli litt flere gaver å åpne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...