Gå til innhold

Når slutter dere å gi gaver til tante og onkelbarn?

Anbefalte innlegg

Da jeg var barn, sluttet vi å få gaver av tanter og onkler da vi ble konfirmert. Det var en grei regel, som ble fulgt av alle. Dessuten ga mine foreldre ikke gave til sine søsken og omvendt.

Nå blir det aldri slutt. Vi gir til nevøer og nieser til vi eller de dauer. Og når de får barn, gir vi til disse barna i tillegg, ikke i stedet for. Pluss at voksne søsken fortsetter å gi gaver til hverandre.

Det er etter min mening bare tull, og det blir altfor mye.

Fortsetter under...

Uff, jeg ser at mange mener konfirmasjonsalder... Det betyr at min sønn kanskje ikke får av tanter og onkler ettersom han var konfirmert i vår? Det hadde vært svært trist, han er selv veldig nøye på å gi presanger til ALLE i slekten, og bruker gjerne både november og desember lommepenger på gaver. Han kjøper til besteforeldre, tanter og onkler og til alle søskenbarna sine, og han legger stor vekt på å kjøpe noe han tror de vil like.

Håper ingen "snyter" ham for hans julegaver...:-)

mvh

Vi har bare fem tantebarn, fra 0 til 13 år. Regner med at vi gir dem gaver leeeenge. Våre barn har bare en onkel/en tante, og jeg håper de får gaver fra dem leeeenge.

Litt stusslig med liten familie, synes jeg. Mannen min er enebarn og jeg har ei søster. Det blir bedre i neste generasjon - for vi har fått tre avleggere :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...