Gå til innhold

bursdag på fly

Anbefalte innlegg

Gjest happybirthday
Skrevet

Får man noe spesielt hvis en har bursdag på flyet?

Fortsetter under...

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje hvis du blir 4? ;)

Nei, har aldri opplevd det.

Skrevet

Kanskje du får lov til å styre flyet hvis du spør :o)

Jada, jeg har fått lov og det i voksen alder også.

Skrevet

Kanskje du får lov til å styre flyet hvis du spør :o)

Jada, jeg har fått lov og det i voksen alder også.

Glem det - du kommer ikke lenger enn til utsiden av den pansrede cockpitdøra....

Fyller du et rundt tall, er på vei til en destinasjon utenfor Norge, og ellers er en likandes og hyggelig person - KAN det hende du kanskje får en liten champisflaske e.l. av crewet onbord. Men er du en brautende eller forlangende/masete type, så fovent deg ingenting! Det er ingen retningslinjer som tilsier at du kan forvente noe "ekstra" når du har bursdag.

Skrevet

Glem det - du kommer ikke lenger enn til utsiden av den pansrede cockpitdøra....

Fyller du et rundt tall, er på vei til en destinasjon utenfor Norge, og ellers er en likandes og hyggelig person - KAN det hende du kanskje får en liten champisflaske e.l. av crewet onbord. Men er du en brautende eller forlangende/masete type, så fovent deg ingenting! Det er ingen retningslinjer som tilsier at du kan forvente noe "ekstra" når du har bursdag.

Jeg har vært der jeg. Kapteinen spurte om noen ville og jeg var nysgjerrig og fikk komme inn for å titte.

Gjest M.Angelica
Skrevet

*LOL*

Beste innlegget jeg har lest på lenge :P

Annonse

Skrevet

Jeg har vært der jeg. Kapteinen spurte om noen ville og jeg var nysgjerrig og fikk komme inn for å titte.

Det har kanskje skjedd en oppgradering av sikkerhet på fly siden dengang? Etter 9/11 fx?

Skrevet

Det har kanskje skjedd en oppgradering av sikkerhet på fly siden dengang? Etter 9/11 fx?

Det var noen mnd før 9/11 så det kan nok hende at det er blitt forandret.

Skrevet

Det er faktisk ikke så dumt spørsmål som mange under her tror det er. ;-)

Mange flyselskap, inkludert SAS (med forbehold om at de ikke har fjernet tilbudet de siste månedene) tilbyr bursdagskake helt gratis, hvis de får beskjed om det minst 24 timer før avreise. Det samme gjelder bryllupskake. Ikke på innenlandsruter, men på lengre ruter der det uansett er servering.

MVH

Skrevet

Det er faktisk ikke så dumt spørsmål som mange under her tror det er. ;-)

Mange flyselskap, inkludert SAS (med forbehold om at de ikke har fjernet tilbudet de siste månedene) tilbyr bursdagskake helt gratis, hvis de får beskjed om det minst 24 timer før avreise. Det samme gjelder bryllupskake. Ikke på innenlandsruter, men på lengre ruter der det uansett er servering.

MVH

Javel?

Det var helt ukjent for meg.

Selv etter over 20 år på jobb i lufta for SAS Braathens har jeg aldri opplevd bursdagskake....

Spørs om ikke du tar feil - eller har du virkelig opplevd det selv?

Skrevet

Javel?

Det var helt ukjent for meg.

Selv etter over 20 år på jobb i lufta for SAS Braathens har jeg aldri opplevd bursdagskake....

Spørs om ikke du tar feil - eller har du virkelig opplevd det selv?

Neida, jeg har ikke feil. :-)

Du kan lese om det på amadeus på ggairskmeal eller er det ggairskspml. Som sagt er det mulig det har blitt endret etter at SAS endret hele serveringskonseptet her tidligere i år var det vel. Og det gjelder som sagt flere andre selskaper også,

Skrevet

Hadde jeg hatt bursdag en dag jeg skulle fly, så hadde jeg tidd kraftig om det. Kan ikke tenke meg noe pinligere enn å få det annonsert over høytalerne, syngende flyvertinner med kakestykke, klappende passasjerer.. *fryse på ryggen*

Annonse

Skrevet

Hadde jeg hatt bursdag en dag jeg skulle fly, så hadde jeg tidd kraftig om det. Kan ikke tenke meg noe pinligere enn å få det annonsert over høytalerne, syngende flyvertinner med kakestykke, klappende passasjerer.. *fryse på ryggen*

Enig med deg, DarkPink. :)

Skrevet

Jeeesus. Ja, helt enig.*grøss*

Skrevet

Sikkerheten har nok blitt oppgradert ja. Men man får fremdeles lov av noen å komme inn i til flyverne. Jeg som har flyskrekk får mange ganger lov å sitte der litt med de! Bak den pansrede lukkede døren!

En gang (etter 9/11) fikk jeg lov å sitte under landing. DET var kult det! :-)

Skrevet

En loop til ære for jubilanten?

Det hadde vært noe det! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...