Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mange historier om kvinner som er blitt gravide selv om de går på p-piller. Går dette ann eller er dette slike typisk "skrekk-historier" som vandrer? Jeg har blitt fortalt av fagfolk at p-piller er 100% sikkre.Bør jeg bruke kondom i tillegg for å være på den sikkre siden? Jeg er gift og trenger derfor ikke å bruke kondom for smitte

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208870-gravid-p%C3%A5-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid på p-piller. Og det er nok en del som blir det. De fagfolkene som har fortalt deg at p-piller er 100 % sikre snakker nok ikke helt sant.

Men tar du p-pillen til omtrent samme tid hver dag, ikke hopper over piller og passer på å erstatte piller du eventuelt kaster opp ved omgangssyke, så skal du være trygg nok :)

Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-pillen, MEN jeg var skikkelig sjuk på beg. av brettet (oppkast/diaree), så pillene ble sikkert ikke tatt opp i kroppen slik de skulle på minst tre dager.

p-pillen er sikker dersom den tas slik den skal, og man ikke er veldig sjuk i en periode. Spesielt dersom denne perioden er på beg. av brettet, slik at syklusen starter.

Gjest papirtiger

Ingen prevensjon er 100% sikker. Men p-piller er omtrent 98-99% sikker.

Usikkerheten ligger i om man husker å ta hver pille, og om man bruker tilleggsprevensjon hvis man har oppkast eller diare.

Nei..det er feil.

Ved _riktig_ bruk er p-piller ca 99,6% sikre. Så ca én av 200 blir gravide hvert år, selv om de har tatt alle pillene til riktig tid.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...