Gå til innhold

morra mi!

Gjest Yours truly

Anbefalte innlegg

Gjest Yours truly
Skrevet

Hun ringer meg 5-6 ganger om dagen!!

Som oftest er det greit, men det går en grense (som hun ikke ser..)

Jeg og samboern min hadde oss i dag tidlig og tror du ikke hun ringte??

"Ka gjør dåkker?"

Vet jeg kan la være

å svare men da ringer hun uavbrutt helt til jeg tar telefonen!

Er kjempeglad i henne, men damn!!

Noen som kjenner seg igjen her?

Egentlig ingen spørsmål her, bare en liten utblåsing :-)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har en liten fling med eksen min for tiden, og det er ikke lett å holde skjult. "Hvorfor renner vasken? Er det noen der?" "Hvorfor tok du ikke telefonen i går kveld, hva gjorde du på?" "Hei, er du på fest? Har du drukket mye, eller?"

Jeg sier bare at det har ikke hun noe med, og skrur av lyden hvis hun ringer for hissig når det ikke passer. (Men ellers er jeg jo hyggelig da)

Før ringte hun en gang om dagen, og da tok jeg det opp med henne. Hun holdt seg såret unna i en ukes tid og slikket sårene, og nå ringe rhun et par ganger i uka.

SÅ mange ganger for dagen synes jeg høres helt horribelt ut, da synes jeg du skal si det til henne, det går da ikke an. Du er over 18, regner jeg med?

Gjest Yours truly
Skrevet

Slå av telefonen noen timer hver dag davettu. ;)

Ja, har prøvd det :-)

Men da får hun

slatters og tror noe har hendt meg.

Og ringer 67 ganger til!

Er ganske lei av å måtte rapportere

alt jeg gjør til henne...

Herlighet, er 27 år og har bodd hjemmefra siden jeg var 19!

Hun må gi slipp på meg snart!

Gjest Yours truly
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har en liten fling med eksen min for tiden, og det er ikke lett å holde skjult. "Hvorfor renner vasken? Er det noen der?" "Hvorfor tok du ikke telefonen i går kveld, hva gjorde du på?" "Hei, er du på fest? Har du drukket mye, eller?"

Jeg sier bare at det har ikke hun noe med, og skrur av lyden hvis hun ringer for hissig når det ikke passer. (Men ellers er jeg jo hyggelig da)

Før ringte hun en gang om dagen, og da tok jeg det opp med henne. Hun holdt seg såret unna i en ukes tid og slikket sårene, og nå ringe rhun et par ganger i uka.

SÅ mange ganger for dagen synes jeg høres helt horribelt ut, da synes jeg du skal si det til henne, det går da ikke an. Du er over 18, regner jeg med?

Hei du! 27 her! Guri meg, begynner å bli gammel..

Jeg føler det som en

konstant vakthund!

Hun henger over meg og vil vite alt jeg foretar meg..

Dersom jeg slår av lyden eller slår telefonen av går hun og engster seg helt til jeg svarer..

Det skal vel ikke være sånn??

Skrevet

Du skulle svart akkurat hva dere drev med, kanskje hun hadde blitt litt flau om ikke annet.

Skrevet

Hei du! 27 her! Guri meg, begynner å bli gammel..

Jeg føler det som en

konstant vakthund!

Hun henger over meg og vil vite alt jeg foretar meg..

Dersom jeg slår av lyden eller slår telefonen av går hun og engster seg helt til jeg svarer..

Det skal vel ikke være sånn??

Nei, men har du forsøkt å si rett ut at det ikke er normalt å ringe så ofte? Hun blir nok litt fornærma først, men det er verdt det.

Er du yngst eller enebarn?

Gjest Meg, meg og meg
Skrevet

Min mor ringte meg nesten daglig da jeg først flyttet ut hjemmefra. Jeg sa rett ut at jeg syns hun ringte for ofte, at vi heller kunne snakkes når vi hadde noe spesielt å snakke om. En gang i uka er greit for meg.

Skrevet

Ja, har prøvd det :-)

Men da får hun

slatters og tror noe har hendt meg.

Og ringer 67 ganger til!

Er ganske lei av å måtte rapportere

alt jeg gjør til henne...

Herlighet, er 27 år og har bodd hjemmefra siden jeg var 19!

Hun må gi slipp på meg snart!

Hmm..Jeg tenker at moren din trenger hjelp på et eller annet vis.. og at hun nok ikke takler at du sier "jeg vil at du bare skal ringe en gang i uka".. Har ikke noen løsning heller. Men jeg synes du burde spørre henne hvorfor hun ringer så ofte. Jobber hun, har hun venner, o.l? Kanskje du kunne tatt henne med på et kurs i maling eller annet.. presentere henne for en hobby eller annet. Tror uansett at hvis du skal be henne ta det litt med ro, så må du samtidig vise henne at du er glad i henne. Dere kan jo ha et fast dag fra 17-19 som er deres! Veit ikke jeg.. jeg bare vil advare deg for å miste henne.

Hilsen en som ikke har noen mamma som maser eller bryr seg!

Gjest Yours truly
Skrevet

Nei, men har du forsøkt å si rett ut at det ikke er normalt å ringe så ofte? Hun blir nok litt fornærma først, men det er verdt det.

Er du yngst eller enebarn?

Jeg er yngst av to :-)

Hun ringer nesten aldri til min søster -hun føler seg litt forbigått av og til...

Skulle bare ønske at hun hadde balansert det litt mellom oss :-)

Forresten, var det du syntes at Mr. Echo i Lost var sexy? Han er SEXY!!

Guri meg, endelig en flott fyr på film :-D

Skrevet

Jeg er yngst av to :-)

Hun ringer nesten aldri til min søster -hun føler seg litt forbigått av og til...

Skulle bare ønske at hun hadde balansert det litt mellom oss :-)

Forresten, var det du syntes at Mr. Echo i Lost var sexy? Han er SEXY!!

Guri meg, endelig en flott fyr på film :-D

Hehe, jepp. Da har vi hvertfall to ting til felles! ;)

Skrevet

Begynn å svare f.eks

Nå bæsjer jeg. Har litt hard bæsj i dag, kan du komme og tørke?

Skrevet

Noen forslag, ikke vete jeg om det hjelper, jeg har heldigvis ikke hatt problemet.

Du kan si det som det er, dette blir for mye av det gode, det har ikke skjedd noe nytt siste timen.

Si at du ikke har tid til å snakke med henne, at du kan ringe tilbake når du får tid.

La være å ta telefonen, bare la det ringe, evnt. sette på en telefonsvarer.

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det, jeg har det akkurat på samme måte med ei veninnne... har egentlig ikke noe godt råd, for jeg har til og med prøvd å si noe uten at det hjelper.. men hun er en veldig god veninne, så vil ikke miste henne heller... Vanskelig å skru av/dra ut telefonledningen, i tilfelle andre viktige samtaler kommer... Hvis jeg ikke svarer, ringer hun til samboeren min og spør etter meg... Nå hender det rett og slett at jeg får han til å juge om at jeg er på jobb eller noe for å få litt fred. Det eneste jeg har gjort som har bremset samtalene litt, er å ringe henne på veldig ukurante tider på døgnet, f. eks kl 2 om natta... hun har små unger og likte det dårlig.. hehe... men da var jeg så dritt lei av at hun alltid ringer å vekker meg tidlig på morgenen etter en nattevakt eller noe og i tillegg klart å ringe 6 ganger på 2 timer.... Hadde hun enda hatt problemer eller noe som hun trenger å snakke om, men det er kun for å fortelle at ungen har bæsja eller noe...

Ja, det var veldig godt å få blåst ut litt :)

Gjest Havelar
Skrevet

Lag en avtale om å ringes hver søndag. Hun må da forstå at flere ganger om dagen er altfor mye. Jeg hadde blitt gal av noe slikt.

Skrevet

SLik kan du ikke ha det. Si til henne at det passer best at hun ringer i (f.eks) 18 tida. Forklar at du har andre aktiviteter å gjøre (jobb/skole/besøk/venner/husarbeid/hobby/handle/hvile...) ellers i døgnet. Og få deg telefon der du kan se hvem som ringer. Ringer hun til andre tider, så la være å ta telefoenen (inntil hun har skjønt hvordan du vil ha det.

En gang i uka, som andre her foreslår, synes jeg er for sjelden. Tipper jeg snakker med min mor3-4 ganger i uka, og min far 1-2 ganger i uka. Mannen min snakker med sine foreldre nesten hver dag.

Gjest hun må bli voksen
Skrevet

Kanskje er hun ensom, og så er du blitt den personen som hun "bruker" til å fylle ensomhetshullet sitt med. Men det er ikke riktig overfor deg. Hun er nødt til å ta ansvar for sin egen ensomhet.

Jeg syns du skal sette deg ned med henne en dag og forklare at hun er nødt til å få seg egne hobbier og interesser, for nå er du voksen, og har ditt eget liv, og det er altfor ofte at hun ringer deg hver dag og endatil flere ganger om dagen. Si at det er greit at hun ringer 2-3 ganger i uken, men at hvis det da ikke passer for deg å svare, så ringer du tilbake.

Vær vennlig, men bestemt. Ikke la henne manipulere deg ved å legge skyldfølelse på deg. Svar bare noe sånt som at "jeg skjønner at du er ensom, men det er ikke mitt ansvar. Du må ta ansvar for ditt eget liv".

Gjest hun må bli voksen
Skrevet

Hmm..Jeg tenker at moren din trenger hjelp på et eller annet vis.. og at hun nok ikke takler at du sier "jeg vil at du bare skal ringe en gang i uka".. Har ikke noen løsning heller. Men jeg synes du burde spørre henne hvorfor hun ringer så ofte. Jobber hun, har hun venner, o.l? Kanskje du kunne tatt henne med på et kurs i maling eller annet.. presentere henne for en hobby eller annet. Tror uansett at hvis du skal be henne ta det litt med ro, så må du samtidig vise henne at du er glad i henne. Dere kan jo ha et fast dag fra 17-19 som er deres! Veit ikke jeg.. jeg bare vil advare deg for å miste henne.

Hilsen en som ikke har noen mamma som maser eller bryr seg!

Dette syns jeg var et godt innlegg, som jeg er helt enig i. Se mitt eget svar høyere opp.

Skrevet

Er du eller i det minsta morra di haugesundere?

"ka gjør dåkker" tjihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...