Gå til innhold

Du er vitne

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Anbefalte innlegg

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Du sitter i en bil utenfor en bensinstasjon. Rett over gata er en byggeplass hvor flere arbeidere er i fullt arbeid. Du observerer en narkoman som går inn i en arbeidsbil og stjeler et stereoanlegg. Den narkomane går rett over til bensinstasjonen og prøver å selge annlegget til en taxisjåfør som er i ferd med å fylle bensin.

Så kommer plutselig en av arbeiderne springende og tilbyr seg å kjøpe anlegget. Han ber om å få se på det. Den narkomane gir ham anlegget og han ser på det. Spør hvor den narkomane har fått tak i det. Den narkomane sier det er hans, og at han må selge det fordi han trenger penger. Det er mitt sier bygningsarbeideren, og peker på bilen den narkomane nettopp har hentet anlegget i. Du lyver roper den narkomane. Bygningsarbeideren tar radioen og snur seg for å gå. Da brøler den narkomane at han skal drepe bygningsarbeideren og går etter ham.

Plutselig bråsnur bygningsarbeideren og i løpet av sekunder ligger den narkomane bevisstløs på bakken.

Taxisjåføren ringer ambulanse og i løpet av få minutter er både politi og ambulanse der. Politiet avhører bygningsarbeideren som sier at han ikke helt vet hva som skjedde, han tok tilbake radioen som den narkomane hadde stjelt fra ham. Da blander taxisjåføren seg inn og sier at etter at bygningsarbeideren hadde tatt radioen, snudde den narkomane seg for å løpe, snublet i kanten der bensinpumpene var og falt og slo seg.

Hva svarer du når politiet spør deg hva du så?

Fortsetter under...

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Tante Tea, på tur med en Toller c',)

6

• McLoud

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Svarer det jeg så, vel!

Jeg _visste_ at du var keinstein!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg forteller (selvfølgelig) politiet nøyaktig det jeg så.

Skrevet

Vanligvis ville jeg svart helt korrekt slik jeg så det.

Når det gjelder dette tilfellet, ville jeg sagt at jeg ikke så noe som helst.

Den narkomane fikk som fortjent. Ønsker avskummet alt vondt!

Skrevet

Du svarer med å beskrive det du har observert. Enkelt og greit.

Skrevet

Hvorfor gjør du det?

Annonse

Skrevet

Håper du kan stå for det samme den dagen dattera di er narkoman.

Skrevet

Håper du kan stå for det samme den dagen dattera di er narkoman.

Det blir hun ikke :-)

Skrevet

Er det noe spørsmål da? Selvfølgelig svarer man hva man så...

Skrevet

Jeg svarer med nøyaktig det jeg har sett. Det er straffbart for meg som vitne å ikke fortelle den hele og fulle sannheten, eller å unngå å fortelle deler av sannheten.

Hvorfor skulle jeg holde min informasjon og mine obervasjoner unna for politiet? Det ville bare gjort meg til en medskyldig, i så måte.

Skrevet

Du skal ikke tåle så inderlig vell, den urett som ikke rammer deg selv

Skrevet

Jeg svarer med nøyaktig det jeg har sett. Det er straffbart for meg som vitne å ikke fortelle den hele og fulle sannheten, eller å unngå å fortelle deler av sannheten.

Hvorfor skulle jeg holde min informasjon og mine obervasjoner unna for politiet? Det ville bare gjort meg til en medskyldig, i så måte.

Ikke medskyldig, men som vitne så forklarer du deg faktisk under straffeansvar, og plikter som du sier å forklare deg korekt og ikke holde tilbake ting.

Skrevet

Det blir hun ikke :-)

Hun vil nok hvertfall få men på en eller annen måte, med en sånn forelder.

Annonse

Skrevet

Du skal ikke tåle så inderlig vell, den urett som ikke rammer deg selv

Hvis det er noen som begår gjentatt urett og er en pest og plage for folk flest, så er det de narkomane!

Uretten består i at de ikke sperres inne for alltid.

laguna1365380434
Skrevet

Fin ting å si om de samfunnet behandler aller dårligst. Det værste er at jeg tror det er mange som tenker som deg,eller gir F.

Narkomane er syke mennesker som trenger hjelp, ikke hån.

Men du høres igrunn ikke særlig motagelig ut, så jeg skjønner ikke at jeg gidder. Du høres derimot ut som et førsteklasses rasshøl.

Skrevet

Fin ting å si om de samfunnet behandler aller dårligst. Det værste er at jeg tror det er mange som tenker som deg,eller gir F.

Narkomane er syke mennesker som trenger hjelp, ikke hån.

Men du høres igrunn ikke særlig motagelig ut, så jeg skjønner ikke at jeg gidder. Du høres derimot ut som et førsteklasses rasshøl.

Narkomani er et valg.

De har ingen andre enn seg selv å takke!

Skrevet

Narkomani er et valg.

I motsetning til idioti, det er medfødt og lite reversibelt. Dessverre for deg!

Skrevet

Narkomani er et valg.

Du virker som du prøver å provosere oss.

Men narkomani er ikke et valg. Mange begynner allerede som barn og barn ser ikke konsekvensene av sine handlinger. Om de starter senere, så har de aller fleste grunner til dette. Mange er alvorlig psykisk syke og bedriver selvmedisinering. Andre er helt alene i verden og tar i mot vennskap der de finner det.

Jeg forventer for så vidt ikke at du modererer ditt syn i det hele tatt, uansett hva jeg sier.

laguna1365380434
Skrevet

Narkomani er et valg.

Ja spør i en fjerdeklasse hvor mange som ønsker å bli narkomane når de blir store;-)

Det er nok ikke så enkelt, men det er selvfølgelig deilig for de som er priviligerte å tenke at alt en har og ikke har er fortjent og rettmessig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...