Gå til innhold

Du er vitne

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Anbefalte innlegg

Gjest "skara"
Skrevet

Du virker som du prøver å provosere oss.

Men narkomani er ikke et valg. Mange begynner allerede som barn og barn ser ikke konsekvensene av sine handlinger. Om de starter senere, så har de aller fleste grunner til dette. Mange er alvorlig psykisk syke og bedriver selvmedisinering. Andre er helt alene i verden og tar i mot vennskap der de finner det.

Jeg forventer for så vidt ikke at du modererer ditt syn i det hele tatt, uansett hva jeg sier.

Flott skrevet Glimtipper!!!!!!!!

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

9

• Tante Tea, på tur med en Toller c',)

6

• McLoud

4

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis det er noen som begår gjentatt urett og er en pest og plage for folk flest, så er det de narkomane!

Uretten består i at de ikke sperres inne for alltid.

Det fratar dem ikke grunnleggende rettigheter.

Skrevet

Jeg forteller selvsagt sannheten! Det skulle bare mangle!

Skrevet

Narkomani er et valg.

De har ingen andre enn seg selv å takke!

At det går an å være så sneversynt!! :-(

Skrevet

Vanligvis ville jeg svart helt korrekt slik jeg så det.

Når det gjelder dette tilfellet, ville jeg sagt at jeg ikke så noe som helst.

Den narkomane fikk som fortjent. Ønsker avskummet alt vondt!

FY, så slem du er! Skam deg og lær å respektere andre mennesker.

Skrevet

Forklarer såklart snuten det jeg så. Hva skulle jeg ellers gjort?

Gjest svaksterk
Skrevet

I motsetning til idioti, det er medfødt og lite reversibelt. Dessverre for deg!

Hehe:-)

Gjest Cezalion
Skrevet

Hva er det for et spørsmål? Forteller nøyaktig det jeg så, selvsagt!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vanligvis ville jeg svart helt korrekt slik jeg så det.

Når det gjelder dette tilfellet, ville jeg sagt at jeg ikke så noe som helst.

Den narkomane fikk som fortjent. Ønsker avskummet alt vondt!

Du høres ut som en skikkelig koseklump av den typen som verden kunne vært foruten.

Gjest Persille
Skrevet

Narkomani er et valg.

De har ingen andre enn seg selv å takke!

Man har sjelden andre enn seg selv å takke - uansett hvilken situasjon man er i.

Kriminelle, narkomane, alenemødre, arbeidsløse, fattige, rike, syke, friske - i det hele tatt. Det aller meste er forårsaket av valg vi på et eller annet tidspunkt har tatt.

Men; rettferdigjør eller forsvarer det å behandle andre mennesker dårlig av den grunn?

Hva gjør deg bedre enn alle oss andre?

Skrevet

Ikke medskyldig, men som vitne så forklarer du deg faktisk under straffeansvar, og plikter som du sier å forklare deg korekt og ikke holde tilbake ting.

Ja, noe sånt. Man blir i alle fall straffet om man ikke forteller sannheten, eller holder tilbake viktig informasjon.

Skrevet

Fordi at mannen som stjal cspilleren er narkoman, skal ikke han ha samme rettigheter som oss vanlige nordmenn? som voldtektsforbrytere, drapsmenn osv?

Hva gagner det den narkomane i retten? og vil det komme opp i retten, hvor kommer mannen til å kunne betale boten fra? Pengene han tigger? eller kansje han skal finne de på gata?

Hvorfor skal de behandles som avskum? skulle nesten tro de gjorde mere galt enn hva terrorister gjør...

Skrevet

Fordi at mannen som stjal cspilleren er narkoman, skal ikke han ha samme rettigheter som oss vanlige nordmenn? som voldtektsforbrytere, drapsmenn osv?

Hva gagner det den narkomane i retten? og vil det komme opp i retten, hvor kommer mannen til å kunne betale boten fra? Pengene han tigger? eller kansje han skal finne de på gata?

Hvorfor skal de behandles som avskum? skulle nesten tro de gjorde mere galt enn hva terrorister gjør...

I dette tilfellet havner ikke den narkomane i retten. Den narkomane havner på legevakta.

Skrevet

..ble ikke spurt av politiet om hva hun så.

Politiet tok opp forklaringen fra bygningsarbeideren og taxisjåføren. Det var tydelig at de ikke trodde forklaringen, men skrev den samvittighetsfullt ned. Så sa de til bygningsarbeideren at han måtte regne med at det kanskje kom en anmeldelse fra den narkomane, men at han bare skulle ta den eventuelle anmeldelsen med stor ro. Så kjørte de. De var der i ca 5 minutter.

Kanskje politiet så på det som selvforsvar?

Vitnet mente i ettertid at hun ikke så hva som skjedde etter at den narkomane brølte at han skulle drepe bygningsarbeideren. Den narkomane lå plutselig på marken. Men man ligger ikke plutselig på marken av seg selv så hun konkluderte med at bygningsarbeideren hadde slått den narkomane. Men om politiet hadde spurt så kunne hun egentlig bare si at hun plutselig så at den narkomane lå på bakken etter å ha brølt "jeg skal drepe deg".

Gjest slik er det nok
Skrevet

"skulle nesten tro de gjorde mere galt enn hva terrorister gjør..."

Ja det er jeg sikker på at de gjør både på nasjonalt og globalt nivå. De dreper flere og de ødelegger for større verdier.

Skrevet

Man har sjelden andre enn seg selv å takke - uansett hvilken situasjon man er i.

Kriminelle, narkomane, alenemødre, arbeidsløse, fattige, rike, syke, friske - i det hele tatt. Det aller meste er forårsaket av valg vi på et eller annet tidspunkt har tatt.

Men; rettferdigjør eller forsvarer det å behandle andre mennesker dårlig av den grunn?

Hva gjør deg bedre enn alle oss andre?

"Det aller meste er forårsaket av valg vi på et eller annet tidspunkt har tatt".

Er ikke det det samme som å være selvforskyldt?

Mener ikke at narkomane har all skyld i det selv, men..

Gjest Persille
Skrevet

"Det aller meste er forårsaket av valg vi på et eller annet tidspunkt har tatt".

Er ikke det det samme som å være selvforskyldt?

Mener ikke at narkomane har all skyld i det selv, men..

Jo? Jeg sa jo det? Alt vi gjør er selvforskyldt.

Spørsmålet mitt var;

Selv om jeg har havnet i denne situasjonen på grunn av meg selv, gir det deg rett til å behandle meg dårlig?

:)

Skrevet

Svarer det jeg så, vel!

Jeg _visste_ at du var keinstein!

Huff er jeg så fæl? Jeg trodde keinstein var en mann jeg. For å ikke la keinstein så outet uforskyldt så avkrefter jeg hermed at jeg er ham.

Hvis dere skulle gjette riktig så skal jeg bekrefte det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...