Gå til innhold

Hvor finne eldre CD-plater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en CD med Goombay Danceband. Den ble utgitt i 1998. Har vært på to av de store her i Oslo, men de har ikke hørt om den. Er det en sjappe i Oslo som kan ha noe av de eldre utgivelser?

Fortsetter under...

Skrevet

Men nettbutikker innen musikk har du ikke sjekket ut? ;-)

http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=904&session=1 (skriv inn goombay i søkefeltet, hvis du ikke kommer direkte inn på denne linken)

Tusen takk. Men det virket så billig. Kan jeg bestille CD plata eller er det bare downloads tro? Skjønte ikke helt det jeg.

Gjest Cezalion
Skrevet

Tusen takk. Men det virket så billig. Kan jeg bestille CD plata eller er det bare downloads tro? Skjønte ikke helt det jeg.

Den prisen som står bak er prisen for selve CDen. Er vel ikke den mest etterspurte gruppa, derfor selger de det så billig. :-)

Skrevet

Tror ikke de er downloads nei, vanlige album som du får i posten. Men de er nok billige fordi det er lite etterspurte og forholdsvis gamle plater.

Skrevet

Tror ikke de er downloads nei, vanlige album som du får i posten. Men de er nok billige fordi det er lite etterspurte og forholdsvis gamle plater.

Det høres ut som en god forklaring ja, dette er tydeligvis musikk som bare jeg liker.

Nå skal jeg bestille julegave til meg selv.

Annonse

Skrevet

Har du bestilt noe der noen gang? Jeg må oppgi hele fødselsnummeret mitt. Det likte jeg ikke helt. Hvorfor må det være nødvendig tro?

Skrevet

Har du bestilt noe der noen gang? Jeg må oppgi hele fødselsnummeret mitt. Det likte jeg ikke helt. Hvorfor må det være nødvendig tro?

Tror jeg har bestilt fra cdon ja. Seriøs nettbutikk det altså. :-)

Skrevet

Tror jeg har bestilt fra cdon ja. Seriøs nettbutikk det altså. :-)

Hei igjen Gemini.

Jeg ble så skeptisk jeg at jeg sendte mail til forbrukerrådet. Fikk svar tilbake at jeg skulle være svært skeptisk til noen som krevde mitt personnummer, og ble anbefalt og velge en annen.

Har du flere tips på lager?

Skrevet

Hei igjen Gemini.

Jeg ble så skeptisk jeg at jeg sendte mail til forbrukerrådet. Fikk svar tilbake at jeg skulle være svært skeptisk til noen som krevde mitt personnummer, og ble anbefalt og velge en annen.

Har du flere tips på lager?

CDON er som nevnt et firma jeg har tiltro til, de er store og jeg har aldri hørt noe negativt om de. Og når jeg gikk inn for å se hvorfor de spør etter personnummer, så står det jo at det er for kredittsjekk, så det er nok ganske ryddig.

Men du finner andre nettbutikker innen musikk på http://www.startsiden.no/nettbutikker/musikk/index.html - så du kan jo prøve litt rundt. Du kan jo fx fint handle fra amazon.co.uk (eller amazon.com, men førstnevnte er i UK, så det er kortere leveringstid enn .com, som er i USA)

Skrevet

CDON er som nevnt et firma jeg har tiltro til, de er store og jeg har aldri hørt noe negativt om de. Og når jeg gikk inn for å se hvorfor de spør etter personnummer, så står det jo at det er for kredittsjekk, så det er nok ganske ryddig.

Men du finner andre nettbutikker innen musikk på http://www.startsiden.no/nettbutikker/musikk/index.html - så du kan jo prøve litt rundt. Du kan jo fx fint handle fra amazon.co.uk (eller amazon.com, men førstnevnte er i UK, så det er kortere leveringstid enn .com, som er i USA)

Ja, jeg så også deres forklaring på kravet om personnummer, og det var da jeg ble skeptisk. Jeg skal betale med kredittkort, og da må de med andre ord ikke sjekke kreditten min, da de kan ta penga fra kortet før de sender varen. Jeg skrev også det til forbrukerrådet, grunnen til kravet.

Jeg har bestilt flyreiser til flere tusen kroner over nettet og brukt kortet uten å oppgi noe mer enn data på kortet.

Personnummeret skal man ha meget gode grunner til å oppgi til hvem som helst.

Skal se om jeg finner noen på startsiden som du tipser om.

Takk for hjelpen

Skrevet

Ja, jeg så også deres forklaring på kravet om personnummer, og det var da jeg ble skeptisk. Jeg skal betale med kredittkort, og da må de med andre ord ikke sjekke kreditten min, da de kan ta penga fra kortet før de sender varen. Jeg skrev også det til forbrukerrådet, grunnen til kravet.

Jeg har bestilt flyreiser til flere tusen kroner over nettet og brukt kortet uten å oppgi noe mer enn data på kortet.

Personnummeret skal man ha meget gode grunner til å oppgi til hvem som helst.

Skal se om jeg finner noen på startsiden som du tipser om.

Takk for hjelpen

OK - bra du er oppmerksom! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...