Gå til innhold

føler meg krenket av jordmor

Anbefalte innlegg

Gjest camilsemor

jeg fødte mitt første barn for 7 uker siden og alt gikk normalt.jeg måtte klippes endel,helt bak til endetarmen,jordmor sa at hymen var i veien.

men regner med at det er normalt.

mange har imidlertid reagert på at det tok to-tre uker før jeg kunne sitte uten for store smerter.

dagen før jeg reiste hjem fra barselavd.hadde jeg samtale med ei jordmor som kjeftet på meg fordi jeg ikke kunne sitte oppreist under samtalen.hun sa strengt at jeg måtte sette meg opp hvis jeg skulle snakke med henne - jeg hadde lagt meg ned(var for svimmel til å stå).jeg og samboeren min forklarte at jeg hadde vondt,men hun virket fornærmet og spurte om vi skulle ta det en annen dag(!).jeg synes dette var svært merkelig,jeg var helt høflig.kan ei jordmor på sykehuset oppføre seg slik? jeg var jo der for å snakke om helsa mi -siste dag på sykehuset!?

hun virket overrasket over at jeg hadde for vondt til å sitte og ville sjekke stingene med en gang.hun mente det så bra ut og jeg måtte se selv om jeg ikke ville.jeg nektet flere ganger,sa jeg ville vente til det var grodd mer..men hun presset meg og spurte hvorfor jeg ikke kunne se på min egen kropp.men kroppen min så jo ikke slik ut i utgangspunktet!jeg var redd for å få komplekser,da jeg følte at det var et svært dypt og smertefullt klipp.jeg må legge til at jeg er ikke noen pyse når det gjelder smerter.

jeg var for sliten og paff til å spørre om å få snakke med noen andre,men angrer på det nå,da jeg egentlig følte meg krenket.

kunne hun presse meg til å se?

bestemmer ikke jeg over min egen kropp!

jeg kunne jo ha fått traumer/komplekser av det hvis det ikke hadde vært for at jeg har et svært godt forhold til kroppen og seksualiteten min!hva med andre i samme situasjon som kanskje ikke har sett seg selv nedentil noen gang?

burde jeg si fra om dette?

dette har vært ekstra sårt for meg å tenke på de siste dagene,da det er svært vanskelig å gjennomføre et vanlig samleie pga smerter i skjeden.

alt er grodd fint,og jeg er ikke tørr,men når penis kommer ca en-to cm inn gjør det grusomt vondt, som om arrvevet har gjort skjeden trangere enn den var før fødselen!

hva skal jeg gjøre med dette?arrvev vil vel ikke tøye seg stort med tiden?er det bare vanlig ømhet etter fødselen?

kunne det evt være aktuelt med operasjon?

jeg kvier meg veldig for etterkontroll hos lege nå,og lurer på om jordmor burde sett noe da hun sjekket stingene?om de var for stramme etc??

jeg er redd sexlivet mitt er ødelagt!!

dette ble litt langt,men håper du kan svare.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208966-f%C3%B8ler-meg-krenket-av-jordmor/
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei - skjønner at det var en forferdelig opplevelse- jeg fikk samme type rift som deg og mistet i tillegg mye blod så det var et mareritt den første tiden med babyen fordi jeg klarte nesten ikke gå eller sitte og ble svimmel når jeg bøyde meg. Jeg har fremdeles smerter i skjeden på samme måte som du beskriver og skal denne uken til kontroll på sykehuset for å få sjekket dette- babyen min er snart 7 mnd og jordmor, helsesøster og legen min har sagt at det er ikke vanlig å ha vondt så lenge etter fødsel. Så jeg skulle nok kontaktet legen om dette tidligere. Men hva vet man om dette når man ikke har født før. Helsesøster mente også at siden jeg hadde revnet så mye under fødsel burde jeg automatisk vært innkalt til kontroll på sykehuset. Føler meg glemt etter fødselen- alle er jo bare opptatt av datteren min- men hun har jo vært frisk som en fisk siden hun ble født. Håper de kan reparere meg på sykehuset ihvertfall-har jo tenkt å få et barn til men er ikke så fristende å føde når det er så vondt å ha sex:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...