Gå til innhold

Dårlig gjort at det ikke ble Olav

Anbefalte innlegg

Skrevet

En annen ting _jeg_ synes er dårlig gjort:

Hvorfor driver kongen og bestemmer at han ikke skal være en hkh, ikke får flaggdag, og det ikke skal skytes kanoner for ham mer? Er han jævla sur for et eller annet eller?

Hadde jeg hatt makten til å gi barnebarna mine flaggdag og kanoner og titler, så hadde jeg kjørt på!

Kongen bestemmer står det i grunnloven... men han gjør vel egentlig ikke det.

Jeg tror lille prins Sverre Magnus synes det er greit. Hvis jeg først var kongelig ville jeg helst vært så lite kongelig som overhodet mulig. Skikkelig klønete og sikkert ganske flaut å bli kalt kongelig høyhet hele tiden.

Skrevet

Kongen bestemmer står det i grunnloven... men han gjør vel egentlig ikke det.

Jeg tror lille prins Sverre Magnus synes det er greit. Hvis jeg først var kongelig ville jeg helst vært så lite kongelig som overhodet mulig. Skikkelig klønete og sikkert ganske flaut å bli kalt kongelig høyhet hele tiden.

Hvem bestemmer da? Tror du denne avgjørelsen er tatt for at han skal få være mest mulig folkelig?

Skrevet

Svenn Olav Høiby.

Hæ? I alle dager. Hvor har huet mitt vært de siste årene?!? Jeg har altså gått rundt og trodd at han heter Sven Oscar! Er det mulig...?:-)

Da skjønner jeg godt at de ikke valgte det.

Skrevet

Hvem bestemmer da? Tror du denne avgjørelsen er tatt for at han skal få være mest mulig folkelig?

Skikk og bruk bestemmer en hel del i alle fall.

Regner dessuten med at kongen ikke gjør dette mot foreldrenes ønske.

(Digresjon)

Det kjipeste jeg vet med sånne titler er at når de brukes så skal egentlig de sivile titlene brukes også. Var i selskap med en "lavadel"-prins en gang og da sto det "Herr" og "fru" og _"frøken"_ på alle bordkortene bare fordi han var der. Er det ikke nok at man kommer uten følge til selskapet? Må de gni det inn?! (Digresjon slutt) :(

Tror livet er best uten titler.

Skrevet

Skikk og bruk bestemmer en hel del i alle fall.

Regner dessuten med at kongen ikke gjør dette mot foreldrenes ønske.

(Digresjon)

Det kjipeste jeg vet med sånne titler er at når de brukes så skal egentlig de sivile titlene brukes også. Var i selskap med en "lavadel"-prins en gang og da sto det "Herr" og "fru" og _"frøken"_ på alle bordkortene bare fordi han var der. Er det ikke nok at man kommer uten følge til selskapet? Må de gni det inn?! (Digresjon slutt) :(

Tror livet er best uten titler.

Hehe, uffda. Jo, du har nok kanskje rett =) Men da bør man kutte ut _alle_ sånne titler da, og ikke forskjellsbehandle barnebarna sine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...