Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Hm...jeg håper det samme skjer med meg, for jeg har alltid syns at Sverre var et stygt navn. Minner meg om Harry og Ole-Johnny og andre slike "belastede" navn...

Jeg kjenner en Ole-Johnny og han er ikke voldelig :o). Tvert imot veldig hyggelig og feminin. Grusomt navn må jeg innrømme da, kaller han bare OJ jeg.

fei1365380229
Skrevet

Harry er jo et nydelig navn.

Harry Potter!

Harry er et grusomt navn. Sier jeg som har en bestefar og en onkel som heter det.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Harry er et grusomt navn. Sier jeg som har en bestefar og en onkel som heter det.

Jeg har samme problem med min fars navn. Familien har tradisjon om å kalle opp besteforeldre. Han ble litt snurt når vi valgte navn helt utenom slekta.

Skrevet

Jeg kjenner en Ole-Johnny og han er ikke voldelig :o). Tvert imot veldig hyggelig og feminin. Grusomt navn må jeg innrømme da, kaller han bare OJ jeg.

Jeg kjenner også en litt feminin Ole-Johnny! Er han tynn og veldig utadvendt?

Skrevet

Jeg har samme problem med min fars navn. Familien har tradisjon om å kalle opp besteforeldre. Han ble litt snurt når vi valgte navn helt utenom slekta.

Bare apropos slike navneoppkallingstradisjoner innen familien:

Jeg kjenner flere som har "gjengangernavn", og av og til er det helt vanlige/greie navn, men innimellom er det skikkelig fæle navn, og da spør jeg meg selv: Hva var det de tenkte dem som fant ut at akkurat dette navnet skal brukes på minst en sønn i hver generasjon????

*lol*

Skrevet

Dette var ikke noe navn å glede seg til å våkne til! =/

Det er jeg helt enig med deg i!! Himmalaya-hadde hevet øyenbrynene en smule ja,viss det var noen bekjente av meg som hadde kalt sønnen sin for det ja.....

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Bare apropos slike navneoppkallingstradisjoner innen familien:

Jeg kjenner flere som har "gjengangernavn", og av og til er det helt vanlige/greie navn, men innimellom er det skikkelig fæle navn, og da spør jeg meg selv: Hva var det de tenkte dem som fant ut at akkurat dette navnet skal brukes på minst en sønn i hver generasjon????

*lol*

Navn er populært i generasjoner. Da jeg navnga min eldste sønn var det et kjempepopulært navn på den tida.

Vet ikke hvor jeg var, får skylde på at jeg var for ung til å skjønner konsekvensen for gutten som måtte dele navn med to andre i klassen. Annenhver gutt het det.

Mine foreldre ble forskrekket. Det var jo et gammelmannsnavn som bare gamle gubber hadde.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes ikke det klang bra. Noe veldig galt med rytmen i det navnet!

Nå heter jo kongebarna ganske jøte ting, men noe rytmisk galt har det ikke vært enda, men en gang må vel være den første da. Det var litt svakt!

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg liker definitivt ikke navnet Sverre, syns det er så satt på en måte... Magnus syns jeg er helt ok. Rytmisk blir det akkurat på samme måte som Haakon Magnus, og det har man vent seg til i løpet av 30 år.

fei1365380229
Skrevet

Jeg kjenner også en litt feminin Ole-Johnny! Er han tynn og veldig utadvendt?

Jepp, det er han :o)

fei1365380229
Skrevet

Hjelpe meg. Molde/Trondheim? Ung?

Nei, det er ikke han samme heldigvis. Han er ikke så veldig ung heller.

Kanskje dermed er bevisst at OJ ikke er et gangsternavn :o)

Skrevet

Nei, det er ikke han samme heldigvis. Han er ikke så veldig ung heller.

Kanskje dermed er bevisst at OJ ikke er et gangsternavn :o)

Hehe, nå begynte jeg å få litt hetta. Ja, dette var jo mer en ett unntak som bekreftet regelen, så ;)

Skrevet

Jeg synes Sverre er kjempefint. Oldefaren min het det, og jeg hadde lyst til å kalle sønnen min for det. Like greit at faren hans nekta å gå med på det, så slipper han å hete det samme som lilleprinsen:-)

Magnus har jeg ikke noe forhold til. Synes ikke Sverre Magnus klinger verre enn Haakon Magnus, jeg.

Skrevet

Tom, Per, Petter, Alf, Roger, Leif, Bjørn, Ulf, Rolf, Kjell, Frank, Eddy, Søren, Reidar, Johnny eller Arne hadde vært bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...