Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Gjest flere hensyn å ta

Anbefalte innlegg

Gjest flere hensyn å ta
Skrevet

Jeg skal om en tid begynne i ny jobb. En måned før dette skal jeg ta en operasjon, med ca. 3-4 ukers sykemelding. Altså i god tid før min nye jobb starter.

Men nå viser det seg at det har skjedd en feil på sykehuset, slik at de har flyttet operasjonsdatoen til en uke før ny min jobbstart.

Jeg syns det er veldig uheldig å starte i ny jobb med å være sykemeldt, selv om jeg faktisk kan si fra om det allerede nå, to måneder før jeg skal begynne. (Jobben er i det offentlige, ikke privat).

Lurer derfor på om jeg skal ringe sykehuset og insistere sterkt på å få flyttet datoen tilbake igjen (en viss sjans for at det går).

Men: På den annen side har forskyvningen av operasjonsdato også fordeler. Vi skal nemlig også flytte før jeg begynner i jobb, og dermed kunne jeg rekke å få flyttet FØR operasjonen, istedenfor å måtte vente noen ekstra uker (pga operasjonen) og flytte en uke før ny jobb (selv om vi skal ha full flyttehjelp).

Hva bør jeg gjøre?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med min nye arbeidsplass og fortalt hele historien, at dato var satt og at det passet veldig godt inn i forhold til start på jobb.

Men at du nå er blitt kontaktet av sykehuset pga. rot med timen.

Går det greit med den nye arbeidsplassen at du begynner x antall uker senere enn planlagt, eller er det mer ønskelig at du kontakter sykehuset for diskusjon om opprinnelig dato for operasjon?

Så kan du ta det derfra :)

Skrevet

Hvis dette er en operasjon du må ha, er det vel ingenting i veien for å starte i ny jobb som sykemeldt? En sjef bør og vil nok skjønne forskjellen på en useriøs latsabb og en nyoperert stakkar :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...