Gå til innhold

Kan jeg bruke sirup utgått på dato?

Anbefalte innlegg

Petrine Eiffel
Skrevet

Ikke salt og pepper engang? ;-)

Sirup sukrer seg, det er det eneste - men da tar man den bare i microen litt så er den like fin å bruke i baksten.

Bruker ingenting som er gått over på dato:-)

Fortsetter under...

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Petrine Eiffel

8

• keinstein

7

• lex

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest LucySky
Skrevet

Ja det er vel det.

Jeg håpet bittelitt på at det kunne gå an å bruke den.

Klart det går an å bruke det! Det er ikke noe i sirup som blir "farlig" ved for lang lagring.

Do it, girl!

Petrine Eiffel
Skrevet

pyse! :Þ

Hehe, ja det kan hende:-) Men da er jeg uansett på den sikre siden...

Skrevet

Klart det går an å bruke det! Det er ikke noe i sirup som blir "farlig" ved for lang lagring.

Do it, girl!

Jeg prøver den jeg så får jeg spise litt kaker etterpå å se om jeg dauer :)

Annonse

Skrevet

IGJEN - BRUK DEN!

Jeg gjør det så spiser jeg litt kaker etterpå å ser om jeg dauer.

Skrevet

Skal bake de denne uken jeg også :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, ja det kan hende:-) Men da er jeg uansett på den sikre siden...

Bedervet sirup høres jo ut som en sikker vinner. :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ikke salt og pepper engang? ;-)

Sirup sukrer seg, det er det eneste - men da tar man den bare i microen litt så er den like fin å bruke i baksten.

Sirupen sukrer seg vel når den står for kaldt, trenger ikke en gang være utgått på dato.

Skrevet

Sirupen sukrer seg vel når den står for kaldt, trenger ikke en gang være utgått på dato.

Ja, det er sikkert rett. Men den har sukret seg i langskapet hos oss -og der er det VARMT.

Skrevet

Kan du ikke ta en snartur på butikken da? =)

Uff jeg orker ikke å ut i den sure vinden en gang til i dag.

Dessuten så må jeg gå ett bra stykke.

Skrevet

BRUK DEN!!!

Ja jeg skal gjøre det bare jeg kommer i fra her jeg sitter.

Sønnen leker seg og vil at jeg skal holde ham med selskap på loftet så jeg må dole litt før det blir baking.

Åå jeg gleder meg til å smake!!

Annonse

Skrevet

Vedr egg: da de nye forskriftene trådte i kraft for noen år siden (?) hang det oppslag i butikken om at man av hensyn til EØS-reglene måtte sette best-før-dato til 2 uker kortere enn det som var norske regler før (basert på norske fagfolks anbefalinger).

Jeg legger det til grunn når jeg sjekker ut eggene i kjøleskapet at datoen er alltid + 14 dager.

Ja, du har rett. I praksis vil egg oppbevart i kjøleskap holde seg enda mer enn 14 dager over dato, men for all del råtne egg er ikke å anbefale....

Skrevet

Gi beskjed om du dauer da...

Skrevet

Ja, du har rett. I praksis vil egg oppbevart i kjøleskap holde seg enda mer enn 14 dager over dato, men for all del råtne egg er ikke å anbefale....

Ja, jeg vet jo at flere sa før det ble forkortet med 2 uker at egg kunne spises også etter den datoen. Men jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal se etter i så måte (føler meg ikke fristet til å prøvesmake på det råe egget).

Dessuten så har jeg _forlengst_ lagt bak meg det vi lærte på skolekjøkkenet, nemlig å knerte eggene ett og ett opp i en kopp før man hadde det i bollen! ;-)

Skrevet

Gi beskjed om du dauer da...

Hehe ja skal forsøke så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Ja, jeg vet jo at flere sa før det ble forkortet med 2 uker at egg kunne spises også etter den datoen. Men jeg synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal se etter i så måte (føler meg ikke fristet til å prøvesmake på det råe egget).

Dessuten så har jeg _forlengst_ lagt bak meg det vi lærte på skolekjøkkenet, nemlig å knerte eggene ett og ett opp i en kopp før man hadde det i bollen! ;-)

Vi hadde noen VELDIG gamle egg i kjølskapsdøren - gubben bare ristet på de - og da kunne habn HØRE at de var gamle, sa han - de skvalpet visst - jeg nektet å høre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det er sikkert rett. Men den har sukret seg i langskapet hos oss -og der er det VARMT.

Den sukrer seg sikkert av elde også. :-)

Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde brukt matvarer som var gått ut på dato!

Ikke om sirupen gikk ut på dato november 2005 engang?

To og et halvt år gammel sirup hadde ikke jeg brukt heller da. Grensen går et sted der imellom. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...