Gå til innhold

Tisse eller pisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser i en urintråd under her at Babette sier at hun skal "ut og pisse" - hallo - er det vanlig at kvinnfolk sier det? hehe - jeg har en liten Plutt på snart 9 år som sier hun skal "på dass og pisse" -og så ser hun at jeg hører og retter det til "på do og tisse" - fordi jeg har fortalt henne at at er bare mannfolk som pisser.....

*rødmer gammeldags*

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg er enig med deg. (men ikke spør meg hvorfor ;) )

Skrevet

Jeg har en GUTT som er nesten jevnaldernde med din, og jeg vil da slettes ikke lære ham at _pissing_ er kun forbeholdt menn!!

Men jeg er ikke så glad i det ordet selv, og det har jeg sagt i fra om. Men selv om det ikke er noe pent, så er det jo langt fra et banneord, da, så jeg lar det passere med bare mild påtale! ;-)

Mener at vi sa pissing hele jentegjengen der jeg kommer fra! ;-) Det er vel litt "kult" å si det som barn, men som voksen vil jeg synes det var uaktuelt - selv i mer familiære settinger! ;-)

Skrevet

Jeg er enig med deg. (men ikke spør meg hvorfor ;) )

Ja, det er jo rent ut sagt vulgært å pisse! hehe

Gjest Teatrika
Skrevet

Jeg er enig med deg...det hender at snuppa mi på snart 8 sier at hun skal "pisse", og da retter jeg henne og sier at det heter "tisse":-) Synes ikke "pisse" er noe pent ord jeg...

Skrevet

Jeg har en GUTT som er nesten jevnaldernde med din, og jeg vil da slettes ikke lære ham at _pissing_ er kun forbeholdt menn!!

Men jeg er ikke så glad i det ordet selv, og det har jeg sagt i fra om. Men selv om det ikke er noe pent, så er det jo langt fra et banneord, da, så jeg lar det passere med bare mild påtale! ;-)

Mener at vi sa pissing hele jentegjengen der jeg kommer fra! ;-) Det er vel litt "kult" å si det som barn, men som voksen vil jeg synes det var uaktuelt - selv i mer familiære settinger! ;-)

Ja, jeg er sikekr på at mora mi hadde sett stygt på gubben min om JEG sa det! hehe

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg sier både dass og pisse..

Men så er jeg ganske vill og gal også da :P

Skrevet

Jeg sier både dass og pisse..

Men så er jeg ganske vill og gal også da :P

Fy skamme seg! :)

Gjest LucySky
Skrevet

Ja, det er jo rent ut sagt vulgært å pisse! hehe

Moren min sa "nisse". Mange gjorde det. Det var en gjenombrudd å si tisse. Ikke faren min engang sa det.

Så var det til og med en dansk sang jeg bare husker bittelitt av, som handler om en fattig, men forelsket mann som forteller om alt han skal gi sin lille kone når han bare får penger:

"Og du skal få en silkesærk at hænge om dit nisseværk, og du skal få en symaskine, en ny maskine, en symaskine..."

Så det, så-

Skrevet

Jeg synes det er litt søtt å bruke tisse, jeg, så jeg bruker det i alle anledninger uansett.

Skrevet

Moren min sa "nisse". Mange gjorde det. Det var en gjenombrudd å si tisse. Ikke faren min engang sa det.

Så var det til og med en dansk sang jeg bare husker bittelitt av, som handler om en fattig, men forelsket mann som forteller om alt han skal gi sin lille kone når han bare får penger:

"Og du skal få en silkesærk at hænge om dit nisseværk, og du skal få en symaskine, en ny maskine, en symaskine..."

Så det, så-

hoho!!! :)

Og vet du hva marsipangris heter på dansk?

mandelmassenasse! :)

Skrevet

Her sier minsten at han skal på do og tisse og eldstemann sier at han skal på dass og pisse, jeg retter stadig på ham, men det går liksom inn.

Selv sier jeg alltid do eller toalettet, men det hender jeg sier pisse (prøver å si tisse til barna da :o)

Skrevet

Jeg synes det er litt søtt å bruke tisse, jeg, så jeg bruker det i alle anledninger uansett.

God grunn! :)

Skrevet

Så det, så-

Haha, jeg ler så jeg griner!! Hadde kjæresten min kalt det nisseværk så hadde jeg mista lysten for flere uker ;)

Skrevet

hoho!!! :)

Og vet du hva marsipangris heter på dansk?

mandelmassenasse! :)

Neei er det saant!?

Skrevet

Jeg sier at jeg skal på do. Føler ingen trang til å fortelle andre hva jeg akter å gjøre mens jeg er der.. :o)

Dessuten sier jeg tisse.

Skrevet

Her er vi to _helt_ på linje.

Også min tiårige sønn blir korrigert på det der (og han syns det er tøft å si "pisse")

;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...