Dorthe Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Det er ikke lov å si pisse i mitt hus, Hender jeg sier det sjøl da men da er det ingen unger som hører. Hender jeg skriker ut i forbannelse at jeg må pisse igjen når jeg har UVI og vært der ørten ganger ) 0 Siter
Platina Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Jeg sier tisse og det gjøre ungene stort sett også. Bortsett fra når 5-åringen hermer etter faren: Æ må på dass og pess! | 0 Siter
fyrlykt Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 *Himle* Late vennet heter det, på wc, badet eller klosettet og late vannet. Skjerp deg!! Tisse, pisse, dass og do er for de ubehøvlede, men da pisser både jenter og gutter. ;-)) 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Herved konstatert at du ikke er nordlenning iallefall ;o) Ingen som reagerer her når noen utbryter "eg må pess!" Ellers så har jeg heldigvis ledet barna mine over på tiss, siden det ikke akkurat er sjarmerende med småbarn som "pess" 0 Siter
Klara Q Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Litlo mi sier av og til pissen om tissen. Grøss og gru! 0 Siter
Gjest Tissetiss Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 *Himle* Late vennet heter det, på wc, badet eller klosettet og late vannet. Skjerp deg!! Tisse, pisse, dass og do er for de ubehøvlede, men da pisser både jenter og gutter. ;-)) Late vannet? Er du 90? 0 Siter
MsSophie Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 ...jentungen min gjør det samme, i tillegg raper hun alfabetet....*grøss* 0 Siter
fresja Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Jeg forbinder tisse med små barn (av begge kjønn), og pisse gjør man senere i livet (uansett hvilket kjønn man har). Jeg har også hørt noen unge gutter si mige. 0 Siter
illuminatum Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Late vannet? Er du 90? en trenger da ikke være gammel for å bruke begrepet late vannet jeg også bruker det, men er langt fra 90 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 Barn tisser. Voksne pisser, og noen mannfolk miger sågar! 0 Siter
flisa Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 Herved konstatert at du ikke er nordlenning iallefall ;o) Ingen som reagerer her når noen utbryter "eg må pess!" Ellers så har jeg heldigvis ledet barna mine over på tiss, siden det ikke akkurat er sjarmerende med småbarn som "pess" *kremt* når jeg snakker trøndersk sier jeg jo "æ må ut å pess" - men barna mine er Østfoldinger 0 Siter
Soria Skrevet 5. desember 2005 Skrevet 5. desember 2005 *kremt* når jeg snakker trøndersk sier jeg jo "æ må ut å pess" - men barna mine er Østfoldinger Jeg sier "æ må på do" uten å fortelle hva jeg skal der 0 Siter
flisa Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Skrevet 5. desember 2005 Jeg sier "æ må på do" uten å fortelle hva jeg skal der joa-...det er klart "må drite!" 0 Siter
KaVa Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Faktisk så er dass OPPRINNELIG en eufemisme for do. Det kommer fra tysk, noe sånn som "Das kleine haus" (lillehuset), men det er etterhvert blitt ansett lite pent... På min dialekt er det hip som hap hvem som pisser (eller "pessa" som vi sier). Men det er ikke direkte pent språk, etter min oppfatning. Vi sier tisse i vårt hus, men det har nok hendt at jeg har vært "ute å pessa" på fest, ja.. Huff. Høres ikke bra ut. Slutter herved å si det, også etter noen drinker... 0 Siter
flisa Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Skrevet 6. desember 2005 Faktisk så er dass OPPRINNELIG en eufemisme for do. Det kommer fra tysk, noe sånn som "Das kleine haus" (lillehuset), men det er etterhvert blitt ansett lite pent... På min dialekt er det hip som hap hvem som pisser (eller "pessa" som vi sier). Men det er ikke direkte pent språk, etter min oppfatning. Vi sier tisse i vårt hus, men det har nok hendt at jeg har vært "ute å pessa" på fest, ja.. Huff. Høres ikke bra ut. Slutter herved å si det, også etter noen drinker... bimelim! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.