Gå til innhold

Tisse eller pisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lov å si pisse i mitt hus,

Hender jeg sier det sjøl da men da er det ingen unger som hører. Hender jeg skriker ut i forbannelse at jeg må pisse igjen når jeg har UVI og vært der ørten ganger :o)

Skrevet

Jeg sier tisse og det gjøre ungene stort sett også. Bortsett fra når 5-åringen hermer etter faren: Æ må på dass og pess! :o|

Skrevet

*Himle*

Late vennet heter det, på wc, badet eller klosettet og late vannet.

Skjerp deg!!

Tisse, pisse, dass og do er for de ubehøvlede, men da pisser både jenter og gutter.

;-))

Skrevet

Herved konstatert at du ikke er nordlenning iallefall ;o)

Ingen som reagerer her når noen utbryter "eg må pess!"

Ellers så har jeg heldigvis ledet barna mine over på tiss, siden det ikke akkurat er sjarmerende med småbarn som "pess"

Skrevet

Litlo mi sier av og til pissen om tissen. Grøss og gru!

Gjest Tissetiss
Skrevet

*Himle*

Late vennet heter det, på wc, badet eller klosettet og late vannet.

Skjerp deg!!

Tisse, pisse, dass og do er for de ubehøvlede, men da pisser både jenter og gutter.

;-))

Late vannet? Er du 90?

Skrevet

...jentungen min gjør det samme, i tillegg raper hun alfabetet....*grøss*

Skrevet

Jeg forbinder tisse med små barn (av begge kjønn), og pisse gjør man senere i livet (uansett hvilket kjønn man har). Jeg har også hørt noen unge gutter si mige.

Skrevet

Late vannet? Er du 90?

en trenger da ikke være gammel for å bruke begrepet late vannet

jeg også bruker det, men er langt fra 90

Gjest ChiengMai
Skrevet

Barn tisser. Voksne pisser, og noen mannfolk miger sågar!

Skrevet

Herved konstatert at du ikke er nordlenning iallefall ;o)

Ingen som reagerer her når noen utbryter "eg må pess!"

Ellers så har jeg heldigvis ledet barna mine over på tiss, siden det ikke akkurat er sjarmerende med småbarn som "pess"

*kremt* når jeg snakker trøndersk sier jeg jo "æ må ut å pess" - men barna mine er Østfoldinger :)

Skrevet

*kremt* når jeg snakker trøndersk sier jeg jo "æ må ut å pess" - men barna mine er Østfoldinger :)

Jeg sier "æ må på do" uten å fortelle hva jeg skal der :)

Skrevet

Jeg sier "æ må på do" uten å fortelle hva jeg skal der :)

joa-...det er klart

"må drite!" :)

Skrevet

Faktisk så er dass OPPRINNELIG en eufemisme for do. Det kommer fra tysk, noe sånn som "Das kleine haus" (lillehuset), men det er etterhvert blitt ansett lite pent...

På min dialekt er det hip som hap hvem som pisser (eller "pessa" som vi sier). Men det er ikke direkte pent språk, etter min oppfatning. Vi sier tisse i vårt hus, men det har nok hendt at jeg har vært "ute å pessa" på fest, ja..

Huff. Høres ikke bra ut. Slutter herved å si det, også etter noen drinker...

Skrevet

Faktisk så er dass OPPRINNELIG en eufemisme for do. Det kommer fra tysk, noe sånn som "Das kleine haus" (lillehuset), men det er etterhvert blitt ansett lite pent...

På min dialekt er det hip som hap hvem som pisser (eller "pessa" som vi sier). Men det er ikke direkte pent språk, etter min oppfatning. Vi sier tisse i vårt hus, men det har nok hendt at jeg har vært "ute å pessa" på fest, ja..

Huff. Høres ikke bra ut. Slutter herved å si det, også etter noen drinker...

bimelim! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...