Gå til innhold

Lefdals prisgaranti

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Lefdal reklamerer med 150% prisgaranti. Hvordan fungerer dette i praksis?

I forrige uke kjøpte jeg to mp3spillere til 995,-. I dag så jeg dem til 799,- på Elkjøp.

Skal jeg ta med kvitteringen til Lefdal, og så får jeg mellomlegget pluss 50%? Eller skal jeg ta med mp3spillerne, levere dem inn, og få pengene + 50% tilbake?

Noen som vet?

Skrevet

Lefdal har ikke lenger 150% prisgaranti. De fikk for mye pepper fra forbrukerrådet som mente det var villdende reklame. Men de har vanlig 100% prisgaranti. Du må ta med skriftlig bevis på at disse spillerne selges til lavere pris på elkjøp, f.eks. en annonse, så vil du få refundert mellomlegget hos Lefdal. De krever skriftlig dokumentasjon og utskrift fra webside holder ikke fordi webpris ofte er lavere enn butikkpris.

Jeg fikk igjen noen hundrelapper på en trådløs telefon forleden. Det er derfor jeg vet dette. Følte meg snytt når jeg ikke fikk igjen 150%.

Skrevet

...det som er morsomt er at ELKJØP har samme garanti - så da skal du jo HA varen GRATIS! - etterhvert. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Lefdal har ikke lenger 150% prisgaranti. De fikk for mye pepper fra forbrukerrådet som mente det var villdende reklame. Men de har vanlig 100% prisgaranti. Du må ta med skriftlig bevis på at disse spillerne selges til lavere pris på elkjøp, f.eks. en annonse, så vil du få refundert mellomlegget hos Lefdal. De krever skriftlig dokumentasjon og utskrift fra webside holder ikke fordi webpris ofte er lavere enn butikkpris.

Jeg fikk igjen noen hundrelapper på en trådløs telefon forleden. Det er derfor jeg vet dette. Følte meg snytt når jeg ikke fikk igjen 150%.

Et reklamebilag? Holder det?

Kan dog ikke huske å ha sett reklame for det noe sted. Kom over det i butikken idag, bare.

Men hvor lang tid har jeg på meg? 30 dager? Eller kreves det at elkjøp hadde den prisen den aktuelle dagen som jeg kjøpte spilleren?

Skrevet

Et reklamebilag? Holder det?

Kan dog ikke huske å ha sett reklame for det noe sted. Kom over det i butikken idag, bare.

Men hvor lang tid har jeg på meg? 30 dager? Eller kreves det at elkjøp hadde den prisen den aktuelle dagen som jeg kjøpte spilleren?

Du har så vidt jeg vet 30 dager på deg. Hvis du bor i nærheten av Elkjkøp, så stikk innom og be dem skrive en attest på at de selger varen til den prisen. Det går fint.

Eksempel:

Jeg sparte 900,- på en DVD-opptaker på fredag ved å ringe SIBA og få dem til å sende meg en mail hvor de bekreftet at de solgte denne opptakeren 900,- billigere enn Elkjøp. Det godtok ihvertfall Elkøp uten videre. (SIBA hadde den ikke i butikken).

Gjest Calóni
Skrevet

Du har så vidt jeg vet 30 dager på deg. Hvis du bor i nærheten av Elkjkøp, så stikk innom og be dem skrive en attest på at de selger varen til den prisen. Det går fint.

Eksempel:

Jeg sparte 900,- på en DVD-opptaker på fredag ved å ringe SIBA og få dem til å sende meg en mail hvor de bekreftet at de solgte denne opptakeren 900,- billigere enn Elkjøp. Det godtok ihvertfall Elkøp uten videre. (SIBA hadde den ikke i butikken).

Takker og bukker for svar!

Lefdal og Elkjøp er rett ved hverandre, men tror jeg prøver meg med en mail til Elkjøp først, føler meg så dum når jeg skal gå og be om sånt, selv om det jo er godt betalt dumhet ;)

Gjest aldri mer Tinn-Elkjøp
Skrevet

Eksempel:

Da er du heldig med din Elkjøp-butikk.

Vi kjøpte fjernsyn ifjor, 30 dager etter kom en tilbudsavis hvor de solgte fjernsynet 1000 kroner billigere. Jeg ringte først til Elkjøp sin sentrale kundeservice for å være sikker på at jeg hadde krav på pengene siden det var akkurat 30 dager. Joda, det hadde jeg, fikk jeg til svar.

Da jeg kom til butikken, med kvittering, navn på personen jeg hadde snakket med hos kundeservice, så fikk jeg kjeft av den daglige lederen, vi hadde ikke kjøpt fjernsynet i hans butikk (men allikevel samme kjede), og så kom jeg dit å gjorde krav på penger !!

Det var i hans øyne uhørt. Akkurat som om det var fra hans lommebok jeg skulle få pengene.

Jeg svarte han med at han burde være glad for at andre kunder ikke var så oppdatert på Elkjøp sine regler, for da kunne han risikere å få flere som kom å krevde penger.

Jeg fikk pengene, og har aldri satt mine bein der mer, og kommer ikke til å gjøre det heller, hvis jeg ikke er nedenfor, handler og varen kommer på tilbud, da skal jeg tilbake å kreve mer penger av han ;*)

Skrevet

Lefdal på Lade? Der er det ingenting som funker... fy søren for en gjeng.

Du kan jo gjøre et forsøk da, fortell meg hvordan det gikk!

:o)

Holder meg til Elkjøp på Strindheim jeg, for der kjenner jeg to som jobber. De tør ikke prøve på noe "tull" ;)

Skrevet

Holder meg til Elkjøp på Strindheim jeg, for der kjenner jeg to som jobber. De tør ikke prøve på noe "tull" ;)

Du vet at Lefdal og Elkjøp egentlig er samme kjede? (Elkjøp eier Lefdal, de har felles lager og de samme varene).

Skrevet

Du vet at Lefdal og Elkjøp egentlig er samme kjede? (Elkjøp eier Lefdal, de har felles lager og de samme varene).

Ja, det vet jeg. Det har bare noe med folka som jobber der å gjøre, samt policyen deres.

Har veldig dårlig erfaring med akkurat den spesifikke butikken. Og jeg har bare god erfaring med den ene Elkjøp-butikken.

Gjest Calóni
Skrevet

På Tiller, ikke Lade. Så da er det kanskje håp? :)

Skrevet

På Tiller, ikke Lade. Så da er det kanskje håp? :)

Hehe... ja... spør etter Eirik, så får du hjelpa du vil ha ;)

Gjest Calóni
Skrevet

Eksempel:

Lefdal i Trondheim har 150% prisgaranti!! Jeg gikk innom Elkjøp idag og forklarte saken, og fikk med meg et pristilbud derifra som bekreftelse på deres pris.

Så gikk jeg til Lefdal. Det hører med til historien at jeg selvsagt ikke klarte å finne den pokkers kvitteringen, men jeg prøvde meg fordet. Den var jo registrert med navnet mitt på systemet dems, så det gikk glatt igjennom.

400 kroner var prisforskjellen, men jaggu fikk jeg 600 kroner, og da jeg så ut som et spørsmålstegn, så ble jeg minnet på at de har 150% prisgaranti.

Så det er kanskje ikke så rart at det blir diskusjoner om hvorvidt de har det eller ikke her på DOL, ettersom det tydeligvis er forskjellig praksis rundt om i landet?

Anyway, tusen takk for svar! Det var gode penger å få! :)

Gjest Calóni
Skrevet

Hehe... ja... spør etter Eirik, så får du hjelpa du vil ha ;)

Så ikke innlegget ditt før nå. Men jeg fikk all hjelpa jeg ville ha, selv om det sikkert ikke var Eirik jeg snakka med ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...