Gå til innhold

Bøker fra virkeligheten

Anbefalte innlegg

Gjest Cezalion
Skrevet

Noen som har noen gode å anbefale? Veldig glad i bøker som "Solgt", "I skyggen av varmen", "Ikke uten min datter", "Den brennende sengen" osv.

Skrevet

Kan anbefale en som heter : Fanget hos satan...

Kom tilfeldig over den på biblioteket og etter å ha lest baksiden måtte jeg bare låne den.

Boka er grusom men hvis man først begynner klarer man ikke la være å lese videre hvis du skjønner.

Handler om en gutt i Tyskland som mot sin vilje havner i et satanistisk miljø, og om hvordan han blir preget av dette osv.

Skrevet

Jeg har en litt annerledes bok fra virkleigheten som heter "kjærlighetens bøddel", der en psykolog har skrivet om noen av tilfellene han har jobbet med, samt sine tanker rundt disse. Veldig rørende og spennende! Men du må interessere deg litt for dystre menneskeskjebner da.

Skrevet

Har du vært medlem av bokklubben Virkelighetens Verden? DER finner du alle sånne ihvertfall.

Jeg var medlem en stund, men samboeren kalte det bare for "Elendighetens verden" fordi det var litt som onsdagsfilmene på TVNorge; masse sykdom, kidnapping av barn, voldtektshistorier og annen traumatisk barndom.

Hehe, men det var mange bra bøker selv om jeg nesten ble deprimert av noen av dem.

Den som jeg anbefalte Lips er fra virkeligheten (om en journalist som tar opp kontakten med sin nå dødssyke professor som dør av ALS).

Ellers vil jeg anbefale "11 minutter" av Paulo Coehlo om en jente som blir prostituert.

Den boken gjorde også noe med meg.

Gjest Cezalion
Skrevet

Har du vært medlem av bokklubben Virkelighetens Verden? DER finner du alle sånne ihvertfall.

Jeg var medlem en stund, men samboeren kalte det bare for "Elendighetens verden" fordi det var litt som onsdagsfilmene på TVNorge; masse sykdom, kidnapping av barn, voldtektshistorier og annen traumatisk barndom.

Hehe, men det var mange bra bøker selv om jeg nesten ble deprimert av noen av dem.

Den som jeg anbefalte Lips er fra virkeligheten (om en journalist som tar opp kontakten med sin nå dødssyke professor som dør av ALS).

Ellers vil jeg anbefale "11 minutter" av Paulo Coehlo om en jente som blir prostituert.

Er det en egen bokklubb eller er det en annen bokklubb som fører den serien? :-)

Skrevet

Er det en egen bokklubb eller er det en annen bokklubb som fører den serien? :-)

Det var ihvertfall en egen bokklubb som het Virkelighetens verden. Men når jeg forsøkte å finne den nå på nettet fant jeg den ikke..

Gjest Cezalion
Skrevet

Det var ihvertfall en egen bokklubb som het Virkelighetens verden. Men når jeg forsøkte å finne den nå på nettet fant jeg den ikke..

Ikke jeg heller. Men takk for svar :)

Skrevet

Jeg kan anbefale boken " Å ro uten årer". Har ikke lest den men, hørte den på radioen, og måtte kjøre en lang tur for å høre den ferdig. Gripende, handler om en svensk journalist som fikk ASL.

Gjest sterk bok
Skrevet

Vannliljen av Hanne Dahl

Den er fæl og vond å lese.

Skrevet

Den er fæl og vond å lese.

Ja, det er jeg helt enig med deg i. Den er grusom å lese. Lurer på hvor i verden hun er nå. Tror ikke ekteskapet ble så bra heller etter avslutningen på boka.

Skrevet

Hvilken bok om ALS var det du snakket om? Ikke "Ro uten årer"? Interesserer meg for temaet, skjønner du.

Skrevet

Jeg kan anbefale boken " Å ro uten årer". Har ikke lest den men, hørte den på radioen, og måtte kjøre en lang tur for å høre den ferdig. Gripende, handler om en svensk journalist som fikk ASL.

Den er bra, ja. Men heter det ikke ALS?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...