Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt som tydeligvis sliter med for tidlig sædutløsning. Jeg hadde ikke sex før jeg var 23 år. Første gangen gikk det for meg allerede da jenta onanerte meg. Andre gangen kom jeg inn i henne, men det varte bare i 15-20 sekunder. Vi hadde ikke mer sex, og jeg har nå fått meg ny kjæreste. Første gangen jeg og min nye kjæreste hadde sex (min tredje sexuelle erfaring), gikk det greit. Andre gangen gikk det for meg etter bare 10-15 sekunder, tredje gangen gikk det på nytt helt fint. Fjerde gangen skjedde det igjen, at jeg kom etter bare få sekunder. Femte gangen kjente jeg at jeg skulle til å komme, men trakk meg ut og fortsatte etter litt. Jeg kjente på nytt at jeg var på tur til å komme men trakk meg på nytt ut. Da jeg trengte inn i henne igjen, gikk det helt fint og jeg holdt på i en evighet og hun sa det var den beste sex hun hadde hatt. Men de 4-5-6 gangene vi har prøvd etter det, har jeg ikke holdt mer enn noen sekunder. Og jeg har prøvd å trekke meg ut litt, men det vil seg bare ikke. Det går for meg så snart jeg kommer inn i henne. Hva kan jeg gjøre? Jeg vet jo at jeg har klart det tidligere. Kan det ha noe med å gjøre at jeg kanskje er så kåt etter at det tok meg 23 år å komme til sengs med noen? (Altså for under 6 mnd siden). Kommer jeg til å slite med dette så lenge jeg lever? Selv om jenta er flink til å støtte meg å si at det ikke gjør noe og at hun synes det er deilig likevel? Hva gjorde jeg annerledes de gangene det gikk så fint? Hilsen gutten1981

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209097-tidlig-utl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

fuji1365380447

Det som er helt sikket er at du ikke kommer til å slite med dette så lenge du lever!

Dette er nybegynnerproblemer!

Dette har heller ikke noe med å gjøre at du har "oppspart" kåthet fordi du debuterte som 23-åring. Du er ektra sensitiv og utrent i å holde tilbake utløsningen.

Et tips kan være å runke like før du skal ha sex - inn på do en halv time før eller noe sånt. Da holder du lenger neste gang.

Og selv om du få utløsning, så betyr det jo ikke at sex`en er over. Fortsett med å slikke eller fingre jenta, og når det har gått en stund så får du sikkert ereksjon igjen og denne gangen holder du lenger.

Og mest av alt: slapp av og kos deg med jenta! Jo mer du stresser og bekymerer deg over dette, jo mindre sjanse for at det går over.

UndrendePåDetMeste

Så lenge du fortsetter å bruke munn/fingre på henne etter du har kommet, så har du en lykkelig kjæreste:)

Nytelse er nytelse, og har ingeting med en stiv penis å gjøre. Personlig tok jeg det som et stort kompliment da min tidligere kjæreste kom nesten med en eneste gang:)

Så lenge du fortsetter å stimulere henne, så koser hun seg og er fornøyd, det lover jeg deg, for jeg har vært sammen med en som deg tidligere:)

Gro Isachsen, Sexolog

Det er bare du selv som kan fortelle hva som var annerledes de gangene det gikk fint. Men jeg kan prøve å komme med noen forslag: Du hadde nylig onanert og hadde av den grunn et lavere spenningsnivå. Du var mer avslappet. Mønsteret med at du går av for raskt hadde ikke etabler seg (for noen blir det å gå av raskt et slags selvoppfyllende profeti). Du brukte kondom, noe som gjør penis mindre følsom. Kanskje du hadde drukket alkohol (en viss mengde kan forsinke responsen og utsette ejakulasjonen – men anbefales ikke som metode).

Du behøver ikke slite med dette resten av livet. Noen går til så drastiske skritt at de inntar medikamenter som inneholder mange av de samme stoffene som vi finner i lykkepiller (SSRI). Det finnes dessuten hyllemetre med litteratur om hvordan menn skal lære seg å vare lenge.

Heldigvis går det an å ta kontroll over ejakulasjonen uten medikamenter, men det krever innsats. Essensen av bøkene jeg har om tema i hylla mi og intervju jeg har gjort med menn som har overvunnet problemet er at du legger om onanimønsteret ditt. Og at du dessuten blir kjent med "point of no return", det vil si at du lærer deg når du ikke lenger klarer å holde tilbake ejakulasjonen. Da må du først lære deg å onanere med det formål og vare lengst mulig ikke å gå av så raskt som mulig. Og dessuten at du lærer deg å kjenne på kroppen din når ejakulasjonen nærmer seg slik at du kan roe ned og få ned spenningsnivået før du fortsetter, slik du egentlig gjorde en av gangene du hadde et vellykket samleie. For så igjen å roe ned når du kjenner at du nærmer deg punktet. Gjør dette gjentatte ganger, mens du er i en onanisituasjon.

Når du har bedre kontroll for deg selv er det på tide at du gjør det samme sammen med kjæresten din. Det krever at hun tåler noen avbrudd, men det høres ut til at hun er tålmodig og er villig til innsatsen. Du kan også lære deg å bruke bekkenbunnsmusklene for å holde ejakulasjonen tilbake.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...