Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette er rette plassen og skrive dette men jeg prøver.

jeg er en mann i 30 årene som har vært samboer i 5 år, så ble dette forholdet slutt for et par måneder siden da startet mine problemer. vi ble enige om å ta en pause i forholdet for å se om ting kunne løse seg, 14 dager etter at hun flyttet ut så inviterte jeg henne på middag og for å prate litt, jeg hadde da sett at hun gikk hjem med en annen mann dagen før. middagen gikk fint og etter maten spurte jeg henne om hun tenkte hva på mine føleser når hun tok en ny mann med seg hjem bare 14 dager etter at hun flyttet ut (vi bor på en liten plass så jeg var nødt til og se det), jeg fikk da til svar at det var ingen ting som hadde hendt og hun kunne forstå meg, men hun sa også at det var slutt mellom oss og hun var ikke nødt til å forklare noe for meg, når jeg da sa til henne at vi skulle ha en pause og dette kunne jo ikke være rette måten og prøve og ordne forholdet på, fikk da til svar at jeg hadde sagt til henne ca en ukke før hun flyttet ut at flyttet hun så var det helt slutt mellom oss, dette stemmer, det gjorde jeg men jeg gjorde det i frustrasjon og uten at jeg mente det. så ca 14 dager etter dette var jeg en liten tur innom i hennes leilighet for å levere noe til henne, da forteller hun til meg at hun har hatt besøk noen ganger de siste 14 dagene og dette var samme mann som hun hadde med seg hjem for 14 dager siden. jeg fikk da sjokk og ble selvfølgelig veldig skuffet, så jeg sa bare til henne at dette ville jeg ikke høre på, men jeg sa til henne at det hun hadde lånt av møbler hos meg det ville jeg ha tilbake med en gang. det skal sies at de årene vi bodde i lag var det jeg som betelte husleie, forsikring og andre ting og jeg hadde en fullt møblert leilighet når hun flyttet inn med meg, noen ting har vi kjøpt nytt men da delte vi alltid på kjøpesummen. det som skuffer meg så voldsomt mye er at når jeg prøver og snakke med henne så møter jeg ingen forståelse hos henne når jeg sier at jeg er ikke interresert i og være med å møblere hennes leilighet når hun nå har funnet seg en ny mann og det skufffer meg også at hun finner seg en ny kar så kort tid etter oss når det siste vi sa til hverandre når hun flyttet var at vi fortsatt var veldig glade i hverandre og vi håpet at det kunne ordne seg med oss etter en liten pause.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du har satt ny verdensrekord i lang setning med dette innlegget. Såvidt jeg kunne se var det ikke ett eneste punktum der!

Om du legger inn en del punktumer og noen avsnitt blir det utrolig mye lettere å lese og å få med seg hva du egentlig prøver å få frem. Og du vil sannsynligvis få flere svar om du gjør det også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1514421
Del på andre sider

fuji1365380447

Nå har jeg strevd meg gjennom dette lange innlegget uten avsnitt eller komma - og jeg har følgende å si.

Hun har sannsynligvis vært litt for feig til å gjøre det skikkelig slutt - så hun har brukt den eldgamle unnskyldnigen: "Vi får ta en pause."

Jeg tror ikke hun mente det som en pause, jeg tror at hun var sjeleglad for å få enn lett vei ut av dette samboerforholdet.

Jeg kan jo selvfølgelig forstå at du er såret over at hun har funnet seg en annen mann så kort tid etter bruddet, men sannsynligvis så har hun tenkt på dette lenge, og føler seg sikkert mer ferdig med deg enn du gjør med henne.

Jeg tror ikke at du kommmer noen vei med å "furte" og be henne om å få noen møbler tilbake. Da vil du bare fremstå som smålig i hennes øyne.

Forklar henne at dette er vanskelig for deg, og at du ikke ønsker å være for nær henne i denne vonde perioden. Jeg tror at du må innse at dette forholdet er over, og du må ta deg tid til å sørge.

Men det hjelper deg ikke noe å undersøke hvor ofte hun har besøk av denne nye mannen eller å gjøer livet surt for henne.

Vis deg som enn mann, ha litt storsinn - er du glad i henne så ønsker du jo det beste for henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1514794
Del på andre sider

Siden jeg har god tid og litt ekstra tålmodighet i dag, har jeg lest hele innlegget ditt.

Jeg tror ikke du kommer noen vei med å være fornærmet.

Besøk venner, kom deg ut og ikke sitt hjemme alene! Det høres ikke ut som om dere noen gang blir sammen igjen - dessverre.

Men i havet er det tross alt en masse fisker, kanskje en av dem har ditt navn på seg?

Jeg ville ha holdt meg langt unna henne, og koset meg så godt som mulig uten henne.

Vet det er både vondt og vanskelig for deg nå, men prøv! *S*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1514826
Del på andre sider

Nå har jeg strevd meg gjennom dette lange innlegget uten avsnitt eller komma - og jeg har følgende å si.

Hun har sannsynligvis vært litt for feig til å gjøre det skikkelig slutt - så hun har brukt den eldgamle unnskyldnigen: "Vi får ta en pause."

Jeg tror ikke hun mente det som en pause, jeg tror at hun var sjeleglad for å få enn lett vei ut av dette samboerforholdet.

Jeg kan jo selvfølgelig forstå at du er såret over at hun har funnet seg en annen mann så kort tid etter bruddet, men sannsynligvis så har hun tenkt på dette lenge, og føler seg sikkert mer ferdig med deg enn du gjør med henne.

Jeg tror ikke at du kommmer noen vei med å "furte" og be henne om å få noen møbler tilbake. Da vil du bare fremstå som smålig i hennes øyne.

Forklar henne at dette er vanskelig for deg, og at du ikke ønsker å være for nær henne i denne vonde perioden. Jeg tror at du må innse at dette forholdet er over, og du må ta deg tid til å sørge.

Men det hjelper deg ikke noe å undersøke hvor ofte hun har besøk av denne nye mannen eller å gjøer livet surt for henne.

Vis deg som enn mann, ha litt storsinn - er du glad i henne så ønsker du jo det beste for henne.

Det var ikke min mening og furte, når jeg sa at jeg ville ha møblene tilbake. det var bare at jeg mener at når hun har funnet en ny mann, så må de kunne klare seg selv. dessuten så skal jo ikke jeg sitte i en leilighet uten møbler, fordi jeg har lånt det til henne.

Takk til alle svar

Beklager skrivingen min ble litt stresset i går, dere vet tiden kan fly og plutselig var klokken blitt så mye og jeg skulle på trening, så jeg fikk ikke tid og lese igjennom innlegget mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1515100
Del på andre sider

fuji1365380447

Det var ikke min mening og furte, når jeg sa at jeg ville ha møblene tilbake. det var bare at jeg mener at når hun har funnet en ny mann, så må de kunne klare seg selv. dessuten så skal jo ikke jeg sitte i en leilighet uten møbler, fordi jeg har lånt det til henne.

Takk til alle svar

Beklager skrivingen min ble litt stresset i går, dere vet tiden kan fly og plutselig var klokken blitt så mye og jeg skulle på trening, så jeg fikk ikke tid og lese igjennom innlegget mitt.

Selvfølgelig burde du får din møbler tilbake.

Men det er jo ikke MØBLENE som er prøblemet her! Problemet er at du er såret og har kjærlighetssorg, og har problemer med å godta at hun har funnet seg en ny mann så raskt etter bruddet.

Ved å legge for mye fokus på møblene, så får du ikke jobbet med det som virkelig er vanskelig og sårt.

Og kjærlighetssorg er en tung jobb som må gjøres.

Jeg syntes at du burde sette en deadline for deg selv. Etter jul, så skal du begynne å være mer aktiv igjen, treffe nye mennekser, og forsøke å legge det vonde bak deg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1515116
Del på andre sider

Annonse

Ta lærdom og gå videre.

Hun har visst hatt deg rundt lillefingeren sin. Hva tenkte du på da du lot henne låne møblene dine????

Ikke vær like dumsnill neste gang du finner ei ny dame.

Exdama di bør du holde på god avstand.

jeg skjønner det at jeg skal holde avstand. men det er ikke så lett når vi bor 100 meter i fra hverandre, på en liten plass og at hun i tilleg bor rett ved siden av min beste kompis som har vært en utrolig god støtte for meg den siste tiden

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1515411
Del på andre sider

Gjest Sonyericsson

Jeg føyer meg egentlig inn i rekka med de andre svarene her.

Gi nå beng i dama, og ta det som en mann! Slutt å sippe!

At hun har funnet seg en annen mann er sikkert vondt for deg, men det tror jeg du bare skal være glad for. Hu er ikke verdt å felle en tåre over.

Gå ut! Ha det morro igjen. Finn deg damer og be dem med hjem.

Også må jeg jo også bare si at du må lære deg punktum-regelen. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1515636
Del på andre sider

Jeg føyer meg egentlig inn i rekka med de andre svarene her.

Gi nå beng i dama, og ta det som en mann! Slutt å sippe!

At hun har funnet seg en annen mann er sikkert vondt for deg, men det tror jeg du bare skal være glad for. Hu er ikke verdt å felle en tåre over.

Gå ut! Ha det morro igjen. Finn deg damer og be dem med hjem.

Også må jeg jo også bare si at du må lære deg punktum-regelen. :)

Punktum ikke bare i skrevne setninger, men også i livet og dets kapitler.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1515986
Del på andre sider

UndrendePåDetMeste

Møblene som kun du har betalt for skal du ha tilbake, og det må du selv sørge for. Selvrespekten likeså, kun du som kan sørge for å finne den tilbake. Gi f i hva hun holder på med, det er over og du må bruke tiden din på kun deg selv. Å holde oversikt på henne er en dårlig måte å "holde henne igjen" hos deg. Si til deg sevl at det som varr, det _var_ og du skal ikke leve resten av livet uten å være fornøyd igjen. De vonde følelsene går ingen steder før _du_ får de til å gjøre det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209100-kjerlighetsorg/#findComment-1520733
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...