Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Heter det det? Senestrekk? Hm, nå ble jeg i tvil her... Anyway, poenget er at det får jeg nå, ofte, og det er vondt!!! Jeg synes og erindre at jeg hadde noen tilfeller av dette om nettene da jeg gikk gravid, men det begynner jo og bli noen år siden. Kommer om natta. Enten i leggen, eller på langs av selve foten. Våknet av det i leggen idag, og det henger enda i. Noen som har noen gode råd? Kjerringråd eller noe? Ei gammal dame jeg kjenner sverger til og putte en valnøtt i BHèn, det skal hjelpe. Men jeg føler ikke for og gå rundt med en nøtt mellom puppene! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Ulltråd rundt ankelen har jeg hørt skal hjelpe. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Ulltråd rundt ankelen har jeg hørt skal hjelpe. En ulltråd er bedre enn en valnøtt, så blir det for gale prøver jeg kanskje det ) Ulltråd skal og virke mot fotvorter, knyt rundt vorta, ta den av etter noen timer og grav den ned i hagen. Må ikke graves opp! Og så etter en liten stund detter fotvorta av. Det er god underholdning og lese slike kjerringrådbøker ;-) 0 Siter
favn Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det eneste som hjelper, synes jeg, er å gå bestemt rundt. Altså du må tråkke litt bestemt med foten i gulvet. Må bare riste på hodet hver gang jeg ser en fotballspiller ligge og vri seg med strekk i leggen/låret. Da kommer det løpende en hel bataljon som drar og trekker intenst i benet, men det hjelper fint lite. Løsningen er å GÅ. Når de endelig reiser seg og jogger noen steg, ser man jo det. 0 Siter
mAd Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 En ulltråd er bedre enn en valnøtt, så blir det for gale prøver jeg kanskje det ) Ulltråd skal og virke mot fotvorter, knyt rundt vorta, ta den av etter noen timer og grav den ned i hagen. Må ikke graves opp! Og så etter en liten stund detter fotvorta av. Det er god underholdning og lese slike kjerringrådbøker ;-) Ulltråd funker som fy på meg Er sikkert en slags placebo-effekt, siden jeg hele livet har blitt fortalt at det skal hjelpe, men pytt, det funker iallefall, placebo eller ikke 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det eneste som hjelper, synes jeg, er å gå bestemt rundt. Altså du må tråkke litt bestemt med foten i gulvet. Må bare riste på hodet hver gang jeg ser en fotballspiller ligge og vri seg med strekk i leggen/låret. Da kommer det løpende en hel bataljon som drar og trekker intenst i benet, men det hjelper fint lite. Løsningen er å GÅ. Når de endelig reiser seg og jogger noen steg, ser man jo det. Gå, ok, det skal jeg gjøre. Kjenner det strekker i leggen når jeg går, en sånn god vond følelse. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Ulltråd funker som fy på meg Er sikkert en slags placebo-effekt, siden jeg hele livet har blitt fortalt at det skal hjelpe, men pytt, det funker iallefall, placebo eller ikke Så lenge det funker er det ikke så nøye om det er hodet mitt som lurer meg eller ikke, slik tenker jeg iallefall ) 0 Siter
drizzle Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Det eneste som hjelper, synes jeg, er å gå bestemt rundt. Altså du må tråkke litt bestemt med foten i gulvet. Må bare riste på hodet hver gang jeg ser en fotballspiller ligge og vri seg med strekk i leggen/låret. Da kommer det løpende en hel bataljon som drar og trekker intenst i benet, men det hjelper fint lite. Løsningen er å GÅ. Når de endelig reiser seg og jogger noen steg, ser man jo det. De får ikke senestrekk, men krampe, muskelen trekker seg sammen og står i spenn. Å tøye den ut skal hjelpe. Krampene kan komme av at man har lite væske i kroppen, eller at man mangler noen typer salter. Å fylle på med mineralvann (farris for eksempel) kan hjelpe. 0 Siter
favn Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 De får ikke senestrekk, men krampe, muskelen trekker seg sammen og står i spenn. Å tøye den ut skal hjelpe. Krampene kan komme av at man har lite væske i kroppen, eller at man mangler noen typer salter. Å fylle på med mineralvann (farris for eksempel) kan hjelpe. Krampe ja, er det ikke det vi snakker om? At musklaturen 'krøller' seg smertefullt sammen, trekker seg sammen i irrasjonelle formasjoner. Det er i alle fall det jeg mener. Og da hjelper det å tråkke bestemt med/på foten. Det er i alle fall det eneste som hjelper her. Nå ser jeg at det står senestrekk i overskriften, men det er vel en form for idrettsskade, overbelastning eller noe slikt. 0 Siter
drizzle Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Krampe ja, er det ikke det vi snakker om? At musklaturen 'krøller' seg smertefullt sammen, trekker seg sammen i irrasjonelle formasjoner. Det er i alle fall det jeg mener. Og da hjelper det å tråkke bestemt med/på foten. Det er i alle fall det eneste som hjelper her. Nå ser jeg at det står senestrekk i overskriften, men det er vel en form for idrettsskade, overbelastning eller noe slikt. Jepp. Kunne bare ikke la være å pirke litt. 0 Siter
favn Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Jepp. Kunne bare ikke la være å pirke litt. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Krampe ja, er det ikke det vi snakker om? At musklaturen 'krøller' seg smertefullt sammen, trekker seg sammen i irrasjonelle formasjoner. Det er i alle fall det jeg mener. Og da hjelper det å tråkke bestemt med/på foten. Det er i alle fall det eneste som hjelper her. Nå ser jeg at det står senestrekk i overskriften, men det er vel en form for idrettsskade, overbelastning eller noe slikt. Krampe er vel det jeg har. Vi kaller det for senestrekk, men jeg ble fryktelig usikker på om det er det rette og kalle det. Det hjalp og gå hardt med foten, så takk for råd ) 0 Siter
Petrine Eiffel Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Legg et såpestykke i fotenden. Har ikke prøvd dette selv, men min mor sverger til det og hevder at det hjelper... Ta en såpe med litt god lukt i tillegg, så blir det frech lukt på soverommet også:-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Legg et såpestykke i fotenden. Har ikke prøvd dette selv, men min mor sverger til det og hevder at det hjelper... Ta en såpe med litt god lukt i tillegg, så blir det frech lukt på soverommet også:-) Det skader jo ikke og prøve, og god lukt på soverommet er jo heller ikke og forakte ) 0 Siter
favn Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Krampe er vel det jeg har. Vi kaller det for senestrekk, men jeg ble fryktelig usikker på om det er det rette og kalle det. Det hjalp og gå hardt med foten, så takk for råd ) Selvsagt virker det, jeg gir da ikke falske råd 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Selvsagt virker det, jeg gir da ikke falske råd Såklart ikke ) 0 Siter
Line Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Spis kalsium med D-vitamin, det hjelper! Kramper eller senestrekk gir seg dersom kroppen får tilførsel av kalsium, og med D-vitamin bedres opptaket i kroppen. Jeg sverget til dette under svangerskapene, og bank i bordet, det hjelper! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Spis kalsium med D-vitamin, det hjelper! Kramper eller senestrekk gir seg dersom kroppen får tilførsel av kalsium, og med D-vitamin bedres opptaket i kroppen. Jeg sverget til dette under svangerskapene, og bank i bordet, det hjelper! Takk for tips. Har slurvet fælt med og ha i meg vitaminer i det siste. Men det er en ny dag i morgen :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.