Gå til innhold

Hvem er dine (norske) favorittforfattere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine er Jens Bjørneboe, Ingvar Ambjørnsen og Lars Saabye Christensen. Ingen kvinner, gitt.

Knut Hamsun, Bjørnstjerne Bjørnson osv. har jeg ingenting til overs for. De er oppskrytte.

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

11

• favn

4

• Mrs. Wallace

3

• Babette

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Da jeg var liten var det i alle fall Anne Cath. Westly! :)

Skrevet

Anne Karin Elstad. Erlend Loe. Og naturligvis Anne Cath. Vestly når det kommer til barnebøker.

Liker ikke bøkene til Gro Dahle.

Annonse

Skrevet

Det var en drøy påstand at Hamsun og Bjørnstierne er oppskrytt syns jeg, men du om det.

Jeg leser alt for lite norsk litteratur, og har ingen klare favoritter som jeg kommer på nå.

Skrevet

Jeg leser Madonna-gåten for tiden og hyler av latter. Så akkurat nå er det Knut Nærum, men jeg kommer aldri unna klassikerene, hvor Ibsen er den største av de store!

mvh

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sigrid Undseth, Anne Karin Elstad,Frid Ingulstad, Linn Ullmann,Karin Fossum,en forfatter jeg ikke husker navnet på (han stammer litt).

Skrevet

Sigrid Undseth, Anne Karin Elstad,Frid Ingulstad, Linn Ullmann,Karin Fossum,en forfatter jeg ikke husker navnet på (han stammer litt).

Knut Falbakken?

Skrevet

Knut Faldbakken?

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Gunnar Staalesen. Men jeg leser altfor få bøker av norske forfattere. Skjerpings! ;)

Skrevet

Hamsun er vel for f*** ikke oppskrytt. Han har skrevet MYE svært bra. Jeg er litt fristet til å si at Ambjørnsen er oppskrytt. Saaby Christensen derimot er god. Men jeg må vel innrømme at jeg har lest mest fra eldre forfattere, så jeg kjenner ikke så godt til "de nyere".

Skrevet

Jeg liker Vera Henriksen. Særlig trilogien fra vikingtiden. Og så er jeg innmari begeistret for Jo Nesbø og håper jeg får den nye boka hans til jul.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg liker Vera Henriksen. Særlig trilogien fra vikingtiden. Og så er jeg innmari begeistret for Jo Nesbø og håper jeg får den nye boka hans til jul.

"Jeg liker Vera Henriksen. Særlig trilogien fra vikingtiden"

Den må jeg få lest.

Skrevet

"Jeg liker Vera Henriksen. Særlig trilogien fra vikingtiden"

Den må jeg få lest.

Ja. Tror den første boka heter Sølvhammeren.Har du lest noe av Vera Henriksen? Jeg slukte alt jeg kom over fra den kanten mens jeg gikk gravid med minstejenta. (Så hvis de ikke er så bra som jeg sier, så skylder vi bare på hormonene :-)

Skrevet

Er Hamsun oppskrytt?? *vantro*

Hehe. Jepp :) Jeg synes det. Jeg liker ikke skrivestilen hans. Synes han var en pretensiøs og irriterende forfatter.

Men det er bare min mening... ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja. Tror den første boka heter Sølvhammeren.Har du lest noe av Vera Henriksen? Jeg slukte alt jeg kom over fra den kanten mens jeg gikk gravid med minstejenta. (Så hvis de ikke er så bra som jeg sier, så skylder vi bare på hormonene :-)

Jeg husker faktisk ikke om jeg har lest noe. Tror jeg må sjekke bokhyllene når jeg kommer hjem i dag. Da skal jeg komme med et svar.

Men den serien fra vikingtiden har jeg veldig lyst til å lese.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...