Gå til innhold

ååh neei lus!! hjelp meg litt.

Anbefalte innlegg

Gjest sensitivt
Skrevet

Mener jeg har funnet 4 lusegg på meg selv og har noen spørsmål.

Hvor lang tid tar det fra jeg har vært i kontakt med noen med lus til jeg merker det selv? Kan det ta bare noen timer? Rekker lusa å lage mange egg bare på noen timer?

Jeg vet ikke om noen med lus nå,det kommer sikkert fra arbeidsplassen min i barnehagen.

Hva må jeg vaske?

Hva med gensere som er brukt en gang og lagt tilbake i klesskapet? må alt i skapet vaskes?

Alle sengeklær skal jeg også vaske.

Hva er lurest å gjøre vaske håret å så ta av sengeklær og ta klesvasken eller vaske håret til slutt?

Er helt grønn på dette og synes jævlig synd på meg selv for øyeblikket.

Kammet gjennom håret mitt i går kveld og fant 4 egg de var knappnålshode store gul blank de skinte liksom.

Kammet også gjennom håret til barna men fant ingenting der heldigvis.

Skal de likevel ta lusekur?

Jeg trenger vel ikke å vaske det som hører dem til?

Hva med dyna og puta mi?

Har bare en liten fryseboks så det går ikke nedi den.

Dette er vel prisen en må betale når en jobber med barn.

Det ble mye spørsmål dette.

Jeg er så fortvila nå altså.

hare1365380455
Skrevet

Ta en tur til apoteket og be om hjelp der.

Gjest sensitivt
Skrevet

Ta en tur til apoteket og be om hjelp der.

Ja skal dit nå om litt.

Skrevet

Her i huset har vi hatt lus to ganger. Kjempeekkelt, men ingen krise.

Lus dør etter få dager om de ikke får være i håret. Jeg vasket alt sengetøy OG la på annet sengetøy. (Slik at evt. lus som skulle ha overlevd vasken døde i skapet) Det samme med luer skjerf og halser og annet tøy vi brukte disse dagene. (Tror ikke egentlig det trengs, men panikken tok meg litt)

Kjøpte en lusekur som jeg måtte ha i natten over. Sjampoen de anbefalte virket ikke i det hele tatt.

Det er kun de som har påvist lus som skal ta kuren.

Men er du helt sikker på at du faktisk har lus? Disse gråhvite sakene skal være klistret til hårroten. Kan jo ha kommet andre ting i håret også.

Og det kan visstnok ta lang tid (flere mnd) fra man får lus til man kjenner at det klør. Visstnok derfor smittefaren er så stor. Mange går med det lenge før de forstår det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...