Gå til innhold

en dårlig slankedag i dag

Anbefalte innlegg

Gjest lei_slanker
Skrevet

helt utrolig. Etter å følt meg proppfull av selvtillitt og sånt etter å ha startet med trening og sunt kosthold. Så får jeg den dagen i dag hvor treningen er gørr kjedelig og jeg kjenner meg smådeppa. Fikk også en ubehagelig overaskelse av helfigurspeilene. Har neppe gått noe opp siden sist jeg så meg i de. Så da må det ha noe med hodet mitt.

Er det normalt at man har det sånn noenganger at slankingen går veldig tregt og er tungt , mens så bedrer deg seg etterhvert?

Hvis jeg kommer til å ha mange sånne dager som det her vil det ikke være lett for meg å holde på med sunt kosthold og trening. .

Er ganske overvektig og har før hevet meg på ting hvor jeg har gått ned fort. Og når jeg skal gjøre det ved å spise nok og uten å trene overdrevet går det så treigt. Blir nesten trukket mot nutrilett,fastekurer o.l..

Har holdt på i fire uker ca

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Alle slankere sprekker innimellom. Det som skiller suksessfulle slankere fra dem som sprekker for godt, er at de evner å se dette som en enkeltepisode, og fortsetter som normalt på slankekuren neste dag.

De som sprekker for godt, får så dårlig samvittighet for sprekken, at de tror de har ødelagt hele kuren, og dermed kan de likegodt bare slutte slankinga.

Så lykke til i morgen, en ny dag - nye muligheter

Skrevet

Anbefaler deg å lage deg dagbok og bli aktiv på www.slankenett.no - der finner du mange andre i samme situasjon.

En annen ting er at om du er VELDIG overvektig (som meg...), så må du - selv når du slanker deg - få i deg langt flere kalorier enn det som fx Grete Roede osv. anbefaler. Dette skal selvsagt justeres ned etter hvert som man taper vekt.

Formelen for å regne ut kaloribehovet er litt tung, men om du vil oppgi din vekt og høyde, så skal jeg beregne det i et regneark jeg har her.

Evt. kan du ta det på mail

gemini1970 krøllalfa gmail punktum com

Skrevet

Sånne dager kommer med jevne mellomrom.

Har selv holdt på å slanke meg i et halvt år nå,så jeg snakker av erfaring.

Har tatt av meg 18,6 kilo og har 4 kilo igjen.

Er ganske så stolt :o)

Det er jo også en vanskelig periode vi skal gjennom med jul og nyttår.

Vet ikke helt hva slags råd jeg skal gi deg,men jeg tror det er viktig å gi seg selv lov en gang ibland til å kose seg,så sant det ikke kommer ut av kontroll og du koser deg dagen etterpå også.

Hvis du bare føler du må ha noe i munnen,så hjelper det (iallefall for meg) med sukkerfri tyggis,lacryl ol.

Lykke til!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

At du sprekker i ny og ne sier seg selv, og det er heller ikke spesielt farlig.

Dersom du gjør ting riktig spiser du ca. 5 måltider om dagen. Det betyr at du spiser 35 måltider i uka.

At du sprekker på et par av dem er av mindre relevans, så lenge du hovedsakelig holder løpet.

Hvis du trener fornuftig trener du sannsynligvis 3+ dager i uka. At du enkelte dager ikke får til å trene, enten fordi du rett og slett ikke orker eller fordi du ikke har tid, er heller ingen krise.

Så lenge du stort sett gjør det du skal, og spiser som du skal.

Det desidert viktigste for deg er kostholdet.

Gemini sier også noe veldig fornuftig under her, da hun skriver at GR-kaloriinntaket ikke er nok for de fleste.

For hun sier vel noe sånt som at du skal dytte i deg 1200 kcal i døgnet, noe som er dirkete feil.

Kcal-inntaket skal justeres ut ifra vekt, noe GR ikke ser ut til å ta hensyn til.

Vel, det viktige er hvordan du spiser og trener - til vanlig, og ikke at du glipper en dag eller tre. Det gjør alle.

Det du driver med tar tid, og det viktige er at du kommer inn i en rutine. Ikke for en måned eller tre. Vi snakker om en generell livsstilsendring her.

De slankekurene du vurderer vil ikke gjøre noe annet for deg enn å fucke opp kroppen din, og spesielt stoffskiftet, så det bidrar ikke til noe annet enn at du går ned noen raske kilo den nærmeste måneden, for så å legge på deg igjen, og gjøre det vanskeligere for deg å få av kiloene senere.

De raske kiloene du kvitter deg med er også hovedsakelig vann og muskler, så fettprosenten din vil gå opp selv om kroppsvekten går ned.

Det å rote med stoffskiftet ditt er det siste du vil dersom du vil ned i vekt, så hold deg til et fornuftig kosthold og trening.

Gjest Snart smal
Skrevet

Hvis du er overvektig med BMI over 30 vil jeg sterkt anbefale deg til å få legen din til å skrive resept på Reductil (15 mg - ikke kun 10 mg). Dette er et ganske nytt slankepreparat som virker på sultsenteret i hjernen og gjør at du mister søtsug, demper sultfølelse og gjør at du blir mett veldig mye fortere enn normalt.

Jeg har stått på Reductil i 2 måneder og har gått ned 20 kg. På disse 2 månedene har jeg ikke sprukket en eneste gang, ingen mat frister lenger, jeg kan konsentrere meg om å spise sunt - og nok (som faktisk paradoksalt nok er et problem), og å forberede meg på mitt nye liv.

Jeg skal lage meg et kosthold som jeg skal følge resten av livet, og dette kan jeg nå konsenterere meg om 100 % istede for å gå å tenke på alt jeg ikke kan spise!

Jeg har slanket meg hele livet - og dette har for meg vært som å "se lyset"!!

Jeg vil på det varmeste anbefale deg å forsøke!!

Annonse

Skrevet

Dersom du gjør ting riktig spiser du ca. 5 måltider om dagen. Det betyr at du spiser 35 måltider i uka.

At du sprekker på et par av dem er av mindre relevans, så lenge du hovedsakelig holder løpet.

Hvis du trener fornuftig trener du sannsynligvis 3+ dager i uka. At du enkelte dager ikke får til å trene, enten fordi du rett og slett ikke orker eller fordi du ikke har tid, er heller ingen krise.

Gemini sier også noe veldig fornuftig under her, da hun skriver at GR-kaloriinntaket ikke er nok for de fleste.

For hun sier vel noe sånt som at du skal dytte i deg 1200 kcal i døgnet, noe som er dirkete feil.

Kcal-inntaket skal justeres ut ifra vekt, noe GR ikke ser ut til å ta hensyn til.

Vel, det viktige er hvordan du spiser og trener - til vanlig, og ikke at du glipper en dag eller tre. Det gjør alle.

Det du driver med tar tid, og det viktige er at du kommer inn i en rutine. Ikke for en måned eller tre. Vi snakker om en generell livsstilsendring her.

De slankekurene du vurderer vil ikke gjøre noe annet for deg enn å fucke opp kroppen din, og spesielt stoffskiftet, så det bidrar ikke til noe annet enn at du går ned noen raske kilo den nærmeste måneden, for så å legge på deg igjen, og gjøre det vanskeligere for deg å få av kiloene senere.

De raske kiloene du kvitter deg med er også hovedsakelig vann og muskler, så fettprosenten din vil gå opp selv om kroppsvekten går ned.

Det å rote med stoffskiftet ditt er det siste du vil dersom du vil ned i vekt, så hold deg til et fornuftig kosthold og trening.

Ålreit å se at du var enig i noe av det jeg skrev :-)

Jeg har begynt å legge om kostholdet mitt de siste par månedene nå, samt begynt å trene litt mer, og har tatt av ca 7 kg. Det er langt igjen, såpass stor som jeg er, men det er nå engang på rett vei, og en livsstilsendring i rolig tempo fremfor en ekstrem-slankekur...

Kunne egentlig tenkt å spørre deg om ting ang. trening eller kosthold fra tid til annen, hvis du synes det er OK? Kan jo tastes på MSN? Dorthe har meg på MSN, og jeg antar at hun har deg der, så hun kan kanskje koble oss sammen? (Har ikke lyst til å legge ut msn-adressen min her). Evt. kan du maile meg på gemini1970 krøllalfa gmail punktum com - så kan vi ta det derfra. Som sagt, hvis du vil da... :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ålreit å se at du var enig i noe av det jeg skrev :-)

Jeg har begynt å legge om kostholdet mitt de siste par månedene nå, samt begynt å trene litt mer, og har tatt av ca 7 kg. Det er langt igjen, såpass stor som jeg er, men det er nå engang på rett vei, og en livsstilsendring i rolig tempo fremfor en ekstrem-slankekur...

Kunne egentlig tenkt å spørre deg om ting ang. trening eller kosthold fra tid til annen, hvis du synes det er OK? Kan jo tastes på MSN? Dorthe har meg på MSN, og jeg antar at hun har deg der, så hun kan kanskje koble oss sammen? (Har ikke lyst til å legge ut msn-adressen min her). Evt. kan du maile meg på gemini1970 krøllalfa gmail punktum com - så kan vi ta det derfra. Som sagt, hvis du vil da... :-)

Gidder ikke å legge ut min jeg heller, men spør Dorthe, få adressen, og legg meg til! :)

Skrevet

Må forsvare GR litt her! Det blir tatt hensyn til hva du veier, hvor mye du trener, og i hvilken grad du har en stillesittende hverdag når kursleder beregner ditt kcal-inntak på en GR-kur. Da jeg gikk på kurs i vår, fikk jeg vite at jeg skulle innta ca. 1600 kcal i døgnet! Ingen på kurset skulle ha 1200!

mvh

Skrevet

Hvis du er overvektig med BMI over 30 vil jeg sterkt anbefale deg til å få legen din til å skrive resept på Reductil (15 mg - ikke kun 10 mg). Dette er et ganske nytt slankepreparat som virker på sultsenteret i hjernen og gjør at du mister søtsug, demper sultfølelse og gjør at du blir mett veldig mye fortere enn normalt.

Jeg har stått på Reductil i 2 måneder og har gått ned 20 kg. På disse 2 månedene har jeg ikke sprukket en eneste gang, ingen mat frister lenger, jeg kan konsentrere meg om å spise sunt - og nok (som faktisk paradoksalt nok er et problem), og å forberede meg på mitt nye liv.

Jeg skal lage meg et kosthold som jeg skal følge resten av livet, og dette kan jeg nå konsenterere meg om 100 % istede for å gå å tenke på alt jeg ikke kan spise!

Det høres jo flott ut, men hva skjer når du slutter å bruke dette "kosttilskuddet"? For du kan vel ikke gå på det resten av livet?

Ikke meningen å være spydig altså, jeg er bare nysgjerrig.

Gjest 104 kg, 169 høy.
Skrevet

Anbefaler deg å lage deg dagbok og bli aktiv på www.slankenett.no - der finner du mange andre i samme situasjon.

En annen ting er at om du er VELDIG overvektig (som meg...), så må du - selv når du slanker deg - få i deg langt flere kalorier enn det som fx Grete Roede osv. anbefaler. Dette skal selvsagt justeres ned etter hvert som man taper vekt.

Formelen for å regne ut kaloribehovet er litt tung, men om du vil oppgi din vekt og høyde, så skal jeg beregne det i et regneark jeg har her.

Evt. kan du ta det på mail

gemini1970 krøllalfa gmail punktum com

Jeg er ikke lei_slanker men den regnesaken kunne jeg trenge om du vil legge svaret her.

Siden jeg oppgir høyde/vekt så er jeg akkurat nå superanonym, men du kjenner meg nok her inne.

Skrevet

Jeg er ikke lei_slanker men den regnesaken kunne jeg trenge om du vil legge svaret her.

Siden jeg oppgir høyde/vekt så er jeg akkurat nå superanonym, men du kjenner meg nok her inne.

Jeg har ikke formelen tilgjengelig her nå (men får tak i den i kveld). Inntil videre så kan jeg si at jeg regnet ut for en annen, som var 1,70 høy og veide 98 kg, og da kom jeg fram til ca 1900 kcal per dag.

Skrevet

De kan være ganske heftige bivirkninger med Reductil. Kjenner selv en helt normal jente som fikk det utskrevet, hun fikk ikke sove, orket ikke spise, skalv på hendene og diverse. Dyr var den også.

Det er så langt i fra sunt å miste all appetitt. Hvor blir det av matgleden da? Og hva gjør du når du slutte på vidundermiddelet og plutselig får appetitten tilbake?

Jeg har ingen tro på slike midler, ingen tro som helst.

Annonse

Skrevet

Det høres jo flott ut, men hva skjer når du slutter å bruke dette "kosttilskuddet"? For du kan vel ikke gå på det resten av livet?

Jeg er ikke "snart smal" men svarer allikevel.

Det som skjer, er at man venner kroppen til å innta en mindre mengde, samt riktigere mat når man går på Reductil. Det er rett og slett lettere å begrense seg, fordi Reductil virker inn på sultfølelsen i hjernen, enkelt forklart.

Reductil er for øvrig ikke noe "kosttilskudd", men en reseptbelagt medisin. Denne skrives kun ut til personer med en betydelig overvekt, BMI over 30, eller over 27 under gitte forutsetninger (om man har diabetes eller andre sykdomstilstander der overvekt gir økt helsefare).

Det er ingen større fare for å gå opp i vekt etter endt vektreduksjon ved bruk av Reductil, enn om man reduserer vekten uten bruk av denne medisinen som hjelpemiddel. Det er uansett kosthold og mosjon som må til, men medisinen vil altså kunne gjøre det lettere å få kontroll på kostholdet.

Jeg har selv prøvd Reductil, med god virkning, men dessverre også bivirkninger, så jeg valgte å kutte ut.

Skrevet

Det som skjer, er at man venner kroppen til å innta en mindre mengde, samt riktigere mat når man går på Reductil. Det er rett og slett lettere å begrense seg, fordi Reductil virker inn på sultfølelsen i hjernen, enkelt forklart.

Reductil er for øvrig ikke noe "kosttilskudd", men en reseptbelagt medisin. Denne skrives kun ut til personer med en betydelig overvekt, BMI over 30, eller over 27 under gitte forutsetninger (om man har diabetes eller andre sykdomstilstander der overvekt gir økt helsefare).

Det er ingen større fare for å gå opp i vekt etter endt vektreduksjon ved bruk av Reductil, enn om man reduserer vekten uten bruk av denne medisinen som hjelpemiddel. Det er uansett kosthold og mosjon som må til, men medisinen vil altså kunne gjøre det lettere å få kontroll på kostholdet.

Jeg har selv prøvd Reductil, med god virkning, men dessverre også bivirkninger, så jeg valgte å kutte ut.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hos GR tas det hensyn til både vekt og aktivitetsnivå når det beregnes hvor mange kcal du skal spise daglig.

Jeg blir anbefalt 1900 kcal daglig på GR kurs.

Skrevet

Tror du bør prøve å snu litt på tankegangen her. Det har sikkert tatt lang tid å gå opp disse kiloene. Du bør derfor også bruke tid på å gå ned.

Legg om kosthold. Men ikke supermye så du ikke holder ut. Bytt ut de værste matvarene mot noen som er bedre + spis LITT mindre. Ikke så mye mindre at du ikke blir mett i det hele tatt.

Trening. Sett deg et minstemål som er greit å oppnå. Selv har jeg at jeg skal trene gjennomsnittlig 10 minutter om dagen. Og det er jo ikke mye. Jeg bruker spinninsykkel og sykler alltid en time. Så på mandag har jeg derfor fått unna for 6 dager:-) Da blir man positiv. Men jeg må jo da trene en gang til, og vips har det blitt to timer, altså nesten dobbelt så mye som minstemålet.

Altså: Ikke ha for høye mål. Det blir man deppa av. Se dette som en langsiktig ting som faktisk skal vare livet ut.

I gode perioder er du da litt flinkere så resultatene kommer litt fortere, og i dårlige perioder kan du da tenke at du gjør det mye bedre enn du gjorde det før. Det fører til positive tanker.

Stå på videre.

Skrevet

Tusen takk for et fint svar. :o) Det høres jo kjempeflott ut!

Gjest Snart smal
Skrevet

Ser at Gemini har gitt et svært godt svar allerede.

Fordelen med Reductil er at du ikke får dette desperate suget etter "forbudt" mat som du ellers alltid gjør ved en slankekur. Istede kan du konsentrere deg om å legge om til sunn kost. Du blir også vant til å spise en liten porsjon mat i motsetning til før.

Man går ikke rundt å gleder seg til slankekuren er over for DA kan jeg spise :-) Derfor er faren for å overspise etterpå mindre.

Når man har oppnådd ønsket vekt og må kutte ut tablettene skal man fortsette med samme kosthold som mens man gikk ned i vekt, og jeg har stor tro på at dette blir langt lettere i forhold til etter en "sultekur".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...