Gå til innhold

en dårlig slankedag i dag

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hos GR tas det hensyn til både vekt og aktivitetsnivå når det beregnes hvor mange kcal du skal spise daglig.

Jeg blir anbefalt 1900 kcal daglig på GR kurs.

Det er i så fall bra.

Var på tide at GR tok til vett hun også. Hun forfektet disse 1200 kaloriene ulovelig lenge.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er ikke lei_slanker men den regnesaken kunne jeg trenge om du vil legge svaret her.

Siden jeg oppgir høyde/vekt så er jeg akkurat nå superanonym, men du kjenner meg nok her inne.

Nå har du jo fått svar i form av en annen kalkulator (fra cecily), men her er formelen min, dvs. en jeg fikk fra en kostholdsekspert nylig:

BMR formel for kvinner:

(13,3 * Kroppsvekt) + (334 * Kroppslengde i meter) + 35 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag!

BMR formel for menn:

(14,4 * Kroppsvekt) - (27 * Kroppslengde i meter ) + 717 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag!

Når man trener en del (moderat til forholdsvis aktivt), så bør man legge til ca 3-400 kcal.

BMR = Basal energi omsetning, og indikerer minimums-kalori-nivå - kun for å eksistere, sove (8 t), være våken/stillesittende/lite aktiv (16 t) daglig.

Glemte å spørre om kjønn, men går ut fra at du er kvinne, og da skal du ha minimum 1983 kcal per dag.

Gjest for tung, evt for kort.
Skrevet

Nå har du jo fått svar i form av en annen kalkulator (fra cecily), men her er formelen min, dvs. en jeg fikk fra en kostholdsekspert nylig:

BMR formel for kvinner:

(13,3 * Kroppsvekt) + (334 * Kroppslengde i meter) + 35 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag!

BMR formel for menn:

(14,4 * Kroppsvekt) - (27 * Kroppslengde i meter ) + 717 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag!

Når man trener en del (moderat til forholdsvis aktivt), så bør man legge til ca 3-400 kcal.

BMR = Basal energi omsetning, og indikerer minimums-kalori-nivå - kun for å eksistere, sove (8 t), være våken/stillesittende/lite aktiv (16 t) daglig.

Glemte å spørre om kjønn, men går ut fra at du er kvinne, og da skal du ha minimum 1983 kcal per dag.

Det er jo egentlig mye nok til å ha en fin matdag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...