ShitDiddelyDo Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Hos GR tas det hensyn til både vekt og aktivitetsnivå når det beregnes hvor mange kcal du skal spise daglig. Jeg blir anbefalt 1900 kcal daglig på GR kurs. Det er i så fall bra. Var på tide at GR tok til vett hun også. Hun forfektet disse 1200 kaloriene ulovelig lenge. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Jeg er ikke lei_slanker men den regnesaken kunne jeg trenge om du vil legge svaret her. Siden jeg oppgir høyde/vekt så er jeg akkurat nå superanonym, men du kjenner meg nok her inne. Nå har du jo fått svar i form av en annen kalkulator (fra cecily), men her er formelen min, dvs. en jeg fikk fra en kostholdsekspert nylig: BMR formel for kvinner: (13,3 * Kroppsvekt) + (334 * Kroppslengde i meter) + 35 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag! BMR formel for menn: (14,4 * Kroppsvekt) - (27 * Kroppslengde i meter ) + 717 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag! Når man trener en del (moderat til forholdsvis aktivt), så bør man legge til ca 3-400 kcal. BMR = Basal energi omsetning, og indikerer minimums-kalori-nivå - kun for å eksistere, sove (8 t), være våken/stillesittende/lite aktiv (16 t) daglig. Glemte å spørre om kjønn, men går ut fra at du er kvinne, og da skal du ha minimum 1983 kcal per dag. 0 Siter
Gjest for tung, evt for kort. Skrevet 8. desember 2005 Skrevet 8. desember 2005 Nå har du jo fått svar i form av en annen kalkulator (fra cecily), men her er formelen min, dvs. en jeg fikk fra en kostholdsekspert nylig: BMR formel for kvinner: (13,3 * Kroppsvekt) + (334 * Kroppslengde i meter) + 35 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag! BMR formel for menn: (14,4 * Kroppsvekt) - (27 * Kroppslengde i meter ) + 717 kcal = Antall kcal man absolutt ikke bør under per dag! Når man trener en del (moderat til forholdsvis aktivt), så bør man legge til ca 3-400 kcal. BMR = Basal energi omsetning, og indikerer minimums-kalori-nivå - kun for å eksistere, sove (8 t), være våken/stillesittende/lite aktiv (16 t) daglig. Glemte å spørre om kjønn, men går ut fra at du er kvinne, og da skal du ha minimum 1983 kcal per dag. Det er jo egentlig mye nok til å ha en fin matdag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.