Gjest Noe så unødvendig!!!!!!!! Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Kristiansand kommune fant ut at det nye kronprinsbarnet måtte feires,og hva gjør de da??? Jo de måtte lage en bløtkakefest til 150000 kr som ble arrangert i byhallen. Synes bare at det er unødig bruk av penger når det er så mange fattige og andre ting pengene kunne vært brukt til. Noen som er enige?? 0 Siter
Gemini Skrevet 6. desember 2005 Skrevet 6. desember 2005 Hundreogfemtitusen for å arrangere bløtkakefest? Da synes jeg nok heller de burde laget julefeiring for byens vanskeligstilte isteden ja! 0 Siter
org Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Ja, det var virkelig unødvendig! Hva om de kunne gitt de pengene til frelsesarmeen, så kunne de arrangert bløtkakefest for trengende? 0 Siter
astridny Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Det fint mange som ikke burde få lov til å bestemme over pengene. 0 Siter
Craven Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Hundreogfemtitusen for å arrangere bløtkakefest? Da synes jeg nok heller de burde laget julefeiring for byens vanskeligstilte isteden ja! Denne er verre: http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/kristiansand/article326346.ece 0 Siter
Speak Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Tror jeg hadde eksplodert om det skjedde her. Har fått beskjed om det ikke er penger til juleverksted på skolen. Så da blir det vanlige skoledager i stedet. Forstår jo at de må prioritere, men det er jo litt trist. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Tror jeg hadde eksplodert om det skjedde her. Har fått beskjed om det ikke er penger til juleverksted på skolen. Så da blir det vanlige skoledager i stedet. Forstår jo at de må prioritere, men det er jo litt trist. Jeg forstår ikke sånt jeg. Norge er et mye rikere land (økonomisk sett i alle fall) nå enn på fx 80-tallet når jeg gikk på skolen. Da hadde landet råd til skolekjøkken, forming, juleverksted, svømming osv. I 2005, hvor vi blir kåret til verdens beste land å bo i, så har vi ikke RÅD til slike ting? Forbanna bullshit! Det er bare fordelingen av pengene, og misforstått markedsøkonomisk tenkning innen offentlig sektor som tukler til det hele. Vi har råd, hvis vi vil eller skal jeg heller si Norge har råd, hvis politikerne vil... 0 Siter
Speak Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Jeg forstår ikke sånt jeg. Norge er et mye rikere land (økonomisk sett i alle fall) nå enn på fx 80-tallet når jeg gikk på skolen. Da hadde landet råd til skolekjøkken, forming, juleverksted, svømming osv. I 2005, hvor vi blir kåret til verdens beste land å bo i, så har vi ikke RÅD til slike ting? Forbanna bullshit! Det er bare fordelingen av pengene, og misforstått markedsøkonomisk tenkning innen offentlig sektor som tukler til det hele. Vi har råd, hvis vi vil eller skal jeg heller si Norge har råd, hvis politikerne vil... Tror det jeg også. Var faktisk på tanken å kontakte læreren for å høre om kanskje vi foreldre kunne få det til ved å spleise litt. Synes slike ting er hyggelig jeg. Og som du sier: Det var penger til det da vi gikk på skolen....av en eller annen merkelig grunn. 0 Siter
Gemini Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Tror det jeg også. Var faktisk på tanken å kontakte læreren for å høre om kanskje vi foreldre kunne få det til ved å spleise litt. Synes slike ting er hyggelig jeg. Og som du sier: Det var penger til det da vi gikk på skolen....av en eller annen merkelig grunn. For ungenes skyld - på kort sikt - så skjønner jeg at du vil dra igang et spleiselag. Men prinsipielt mener jeg det blir galt, når skolen i stadig større grad baserer seg på at foreldrene skal betale og/eller jobbe på dugnad for å få skolen til å "gå rundt". Det er jo en lovfestet rett til gratis skolegang her i landet - en viktig rettighet etter min mening. Når fx leirskole og klasseturer osv. skal betales av foreldrene, så skaper dette større forskjeller, og noen vil falle utenfor... Det er ikke BARE rosenrødt med tanken om den norske likhetsskolen (med tanke på at alle barn faktisk ikke er like), sånn rent faglig sett. Men rammene rundt, den sosiale biten, der bør alle barn få det de har krav på, en skikkelig skole, som er gratis for alle. Så får heller de mer velstående familiene betale mer til skolen over skatteseddelen, ikke direkte-betaling til div. skole-arrangementer. Det er altså min prinsippielle mening... 0 Siter
Speak Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 For ungenes skyld - på kort sikt - så skjønner jeg at du vil dra igang et spleiselag. Men prinsipielt mener jeg det blir galt, når skolen i stadig større grad baserer seg på at foreldrene skal betale og/eller jobbe på dugnad for å få skolen til å "gå rundt". Det er jo en lovfestet rett til gratis skolegang her i landet - en viktig rettighet etter min mening. Når fx leirskole og klasseturer osv. skal betales av foreldrene, så skaper dette større forskjeller, og noen vil falle utenfor... Det er ikke BARE rosenrødt med tanken om den norske likhetsskolen (med tanke på at alle barn faktisk ikke er like), sånn rent faglig sett. Men rammene rundt, den sosiale biten, der bør alle barn få det de har krav på, en skikkelig skole, som er gratis for alle. Så får heller de mer velstående familiene betale mer til skolen over skatteseddelen, ikke direkte-betaling til div. skole-arrangementer. Det er altså min prinsippielle mening... Tenkte den tanken jeg også, og har derfor ikke gjort noe. Men der er jo synd for ungene da... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.