Gå til innhold

Unødvendig bruk av kommunens penger!!

Anbefalte innlegg

Gjest Noe så unødvendig!!!!!!!!
Skrevet

Kristiansand kommune fant ut at det nye kronprinsbarnet måtte feires,og hva gjør de da??? Jo de måtte lage en bløtkakefest til 150000 kr som ble arrangert i byhallen.

Synes bare at det er unødig bruk av penger når det er så mange fattige og andre ting pengene kunne vært brukt til.

Noen som er enige??

Fortsetter under...

Skrevet

Hundreogfemtitusen for å arrangere bløtkakefest?

Da synes jeg nok heller de burde laget julefeiring for byens vanskeligstilte isteden ja!

Skrevet

Ja, det var virkelig unødvendig!

Hva om de kunne gitt de pengene til frelsesarmeen, så kunne de arrangert bløtkakefest for trengende?

Annonse

Skrevet

Det fint mange som ikke burde få lov til å bestemme over pengene.

Skrevet

Tror jeg hadde eksplodert om det skjedde her. Har fått beskjed om det ikke er penger til juleverksted på skolen. Så da blir det vanlige skoledager i stedet.

Forstår jo at de må prioritere, men det er jo litt trist.

Skrevet

Tror jeg hadde eksplodert om det skjedde her. Har fått beskjed om det ikke er penger til juleverksted på skolen. Så da blir det vanlige skoledager i stedet.

Forstår jo at de må prioritere, men det er jo litt trist.

Jeg forstår ikke sånt jeg.

Norge er et mye rikere land (økonomisk sett i alle fall) nå enn på fx 80-tallet når jeg gikk på skolen. Da hadde landet råd til skolekjøkken, forming, juleverksted, svømming osv.

I 2005, hvor vi blir kåret til verdens beste land å bo i, så har vi ikke RÅD til slike ting?

Forbanna bullshit! Det er bare fordelingen av pengene, og misforstått markedsøkonomisk tenkning innen offentlig sektor som tukler til det hele.

Vi har råd, hvis vi vil

eller skal jeg heller si

Norge har råd, hvis politikerne vil...

Skrevet

Jeg forstår ikke sånt jeg.

Norge er et mye rikere land (økonomisk sett i alle fall) nå enn på fx 80-tallet når jeg gikk på skolen. Da hadde landet råd til skolekjøkken, forming, juleverksted, svømming osv.

I 2005, hvor vi blir kåret til verdens beste land å bo i, så har vi ikke RÅD til slike ting?

Forbanna bullshit! Det er bare fordelingen av pengene, og misforstått markedsøkonomisk tenkning innen offentlig sektor som tukler til det hele.

Vi har råd, hvis vi vil

eller skal jeg heller si

Norge har råd, hvis politikerne vil...

Tror det jeg også.

Var faktisk på tanken å kontakte læreren for å høre om kanskje vi foreldre kunne få det til ved å spleise litt. Synes slike ting er hyggelig jeg.

Og som du sier: Det var penger til det da vi gikk på skolen....av en eller annen merkelig grunn.

Annonse

Skrevet

Tror det jeg også.

Var faktisk på tanken å kontakte læreren for å høre om kanskje vi foreldre kunne få det til ved å spleise litt. Synes slike ting er hyggelig jeg.

Og som du sier: Det var penger til det da vi gikk på skolen....av en eller annen merkelig grunn.

For ungenes skyld - på kort sikt - så skjønner jeg at du vil dra igang et spleiselag. Men prinsipielt mener jeg det blir galt, når skolen i stadig større grad baserer seg på at foreldrene skal betale og/eller jobbe på dugnad for å få skolen til å "gå rundt". Det er jo en lovfestet rett til gratis skolegang her i landet - en viktig rettighet etter min mening. Når fx leirskole og klasseturer osv. skal betales av foreldrene, så skaper dette større forskjeller, og noen vil falle utenfor...

Det er ikke BARE rosenrødt med tanken om den norske likhetsskolen (med tanke på at alle barn faktisk ikke er like), sånn rent faglig sett. Men rammene rundt, den sosiale biten, der bør alle barn få det de har krav på, en skikkelig skole, som er gratis for alle.

Så får heller de mer velstående familiene betale mer til skolen over skatteseddelen, ikke direkte-betaling til div. skole-arrangementer.

Det er altså min prinsippielle mening...

Skrevet

For ungenes skyld - på kort sikt - så skjønner jeg at du vil dra igang et spleiselag. Men prinsipielt mener jeg det blir galt, når skolen i stadig større grad baserer seg på at foreldrene skal betale og/eller jobbe på dugnad for å få skolen til å "gå rundt". Det er jo en lovfestet rett til gratis skolegang her i landet - en viktig rettighet etter min mening. Når fx leirskole og klasseturer osv. skal betales av foreldrene, så skaper dette større forskjeller, og noen vil falle utenfor...

Det er ikke BARE rosenrødt med tanken om den norske likhetsskolen (med tanke på at alle barn faktisk ikke er like), sånn rent faglig sett. Men rammene rundt, den sosiale biten, der bør alle barn få det de har krav på, en skikkelig skole, som er gratis for alle.

Så får heller de mer velstående familiene betale mer til skolen over skatteseddelen, ikke direkte-betaling til div. skole-arrangementer.

Det er altså min prinsippielle mening...

Tenkte den tanken jeg også, og har derfor ikke gjort noe. Men der er jo synd for ungene da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...