Gå til innhold

Tips til digitalt kamera for rundt 3000kr

Anbefalte innlegg

Henriette1365380130
Skrevet

Jeg har planer om å kjøpe et digitalt kamera i julegave til meg selv i år ;) Har fra før av Olympus C-720, som begynner å bli ganske så gammelt nå. Har i hvertfall vært fornøyd med det til nå. Et stort minus var at det ikke var oppladbart - man må altså bytte batterier. Oppladbart er et krav denne gangen ;-)

Jeg har lite peiling på kameraer, men har planer om å bruke ca 2500 - 3000 kr på kameraet. Sett på flere for ca 3000. Noen som har litt kunnskaper og som har noen gode tips og gi meg? Sett litt på canon powershot A620 til 2999,- noen erfaringer?

Håper på svar da ;)

Fortsetter under...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alle på død og liv skal ha kamera med spesialbatterier i stedet for vanlig AA. Mitt kamera tar fire stk AA, jeg har to sett med 2500 mAh batterier og en lader som lader et sett på i overkant av en time. Skulle mot formodning begge settene bli tomme (hvert holder til rundt 500 bilder når jeg bruker skjermen mye), så kan jeg få tak i vanlige AA batterier hvor som helst.

Sjekk http://www.akam.no og kjøp et kamera som passer til ønsket pris _og_ som de har testet, da skulle du være temmelig sikker. Canon har stort sett gode kameraer.

Gjest Shira12
Skrevet

Håper du får noen gode svar, da jeg sitter her og funderer på om jeg skal kjøpe kamera til sambo til jul.

Du kan lese litt her på tester og anbefalinger:

http://www.akam.no/

Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale et kamera med et oppladbart batteri istedet for å bruke "vanlige" batterier eller oppladbare batterier. Jeg har hatt begge deler, og med kameraene jeg har hatt, har det vært en enorm forskjell.

Det er sikkert veldig mange bra kameraer på markedet, selv har jeg meget bra erfaring med Canon Ixus-kameraene. De kommer i forskjellige modeller og flere av dem i området 2-3000kr.

Skrevet

Har Canon Ixus 500 og er meget godt fornøyd. Enkelt og lite.

Skrevet

Olympus mju800silver,skal være noe av det bedre på markedet.

Det har stor skjerm og det tar visst fantastiske bilder når det er mørkt eller i dårlige lysforhold.

Koster 3200 på elkjøp sin nettside.

Vi skal kjøpe det,men skal vente til etter nyttår siden vi tror og håper at det blir billigere da.

Annonse

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Jeg vil sterkt anbefale et kamera med et oppladbart batteri istedet for å bruke "vanlige" batterier eller oppladbare batterier. Jeg har hatt begge deler, og med kameraene jeg har hatt, har det vært en enorm forskjell.

Det er sikkert veldig mange bra kameraer på markedet, selv har jeg meget bra erfaring med Canon Ixus-kameraene. De kommer i forskjellige modeller og flere av dem i området 2-3000kr.

Nå er jeg veldig interessert i å høre hvorfor du fraråder bruk av vanlige AA oppladbare batterier kontra spesialbatterier til det spesifikke kameraet all den tid de som anmelder kameraer svært ofte vektlegger bruk av AA batterier som en fordel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...