Gå til innhold

Hun har mistet gnisten grunnet kjærlighetssorg!

Anbefalte innlegg

Gjest Venninna

Har en venninne som jeg har kjent i mange år. Hun er pen, og har ellers utrolig mange flotte indre kvaliteter. Hun har det som "trengs" for å fange en manns hjerte.

Nå har hun hatt et forhold veldig kort, til en mann som var veldig glad i henne, men som ikke klarte være "bundet".

Min venninne er helt nede for telling. Det har gått tre månder siden de gjorde slutt, og min venninne er helt forandret. Hun bryr seg ikke om utseendet lenger, hun er utrolig trist og lei og blir så vidt med ut. Noen dager er hun i bra humør og da ler vi og koser oss som før.Men å møte andre menn eller snakke om det, det vil hun ikke.

Hva kan jeg gjøre for å hjelpe? Alt hun vil er å få denne mannen tilbake, men det ser dårlig ut. Hun blir mer og mer deprimert og synker langt ned. Mistet mange kilo og ser dårlig ut.

Finnes det noe jeg kan gjøre, eller må vi vennene bare sitte og se på dette?

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke om noen god medisin/kur for kjærlighetssorg.

Kjærligheten kan være en så sterk kraft at minnene om den riktige langt overgår andre muligheter livet byr på.

Kun tiden kan gi svar på dette.

For din egen skyld vil jeg anbefale at du leser Welhavens dikt "Det omvendte beger". Ingen forklaring fra en fagperson kan bedre beskrive dette "uutsigelige".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...