yellow Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Har akkurat blitt ferdig med en 10 dagers penecillin kur....men er jo ikke akkuart kjempemye bedre... Dvs,....hoster ikke opp fult så mye "dritt" lenger, men hoster jo så jeg kaster opp og får skikklig pusteproblemer ...Kjennes som om hele luftveien liksom blir blokkert...nesten litt sånn kikhoste - aktig..ikke mulig å få trukket pusten liksom..:-/...Det gjør også vondt bak i ryggen når jeg puster inn... Vil dette si at penecillin kuren ikke har funket?...eller er det bare etterdønninger av lumgebetennelsen? Noen som vet?...eller tror de vet..*s* 0 Siter
frosken Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Høres ut som om den antibiotikaen du har fått ikke har virket tilstrekkelig. Du bør komme deg til legen slik at du kan få nye medisiner, evt. få undersøkt om det som sitter igjen er bronkitt. God bedring:-) 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Jøss, hørtes ut som meg det der! Jeg har også tatt 10 dagers antibiotika, men hoster fortsatt og har masse slim i luftveiene. Vi har vel kanskje noe som antibiotika ikke virker på da. Hadde ikke lungebetennelse jeg altså. Ring legen din og hør! Jeg hadde ikke utviklet lungebetennelse, så det er ikke så farlig med meg heldigvis. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Jeg er akkurat ferdig (håper jeg..)med lungebetennelse selv. Jeg fikk en kur på syv dager, men følte meg ikke helt trygg på at jeg var frisk igjen. Formen var fin, men jeg hosta mye fortsatt. Jeg ringte legen og forklarte situasjonen. Han skrev da ut resept på fem nye dager med kur (dobbelt så sterk dose). Først da kjente jeg det virkelig begynte å løsne i brystet. Nå er det en ukes tid siden jeg var ferdig med siste tablett. Jeg hoster fortsatt innimellom. Legen sa det var normalt å hoste litt en tid etter at pencillinkuren var over. Han gav meg resept på hostesaft (cosylon?), men den har jeg kun tatt et par ganger. Jeg er litt redd for at slimet ikke skal komme opp hvis jeg ikke hoster mer... Hadde jeg vært deg ville jeg nok ringt legen og forklart situasjonen, så får du se hvordan du skal forholde deg videre. God bedring .-) 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 I slike tilfeller bør du sjekke med legen. God bedring iallefall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.