Gå til innhold

Pappa-permisjonsregler?

Anbefalte innlegg

Gjest reglene skjønner jeg ikke

Om far skal ta ut 2 uker ulønnet permisjon i forbindelse med fødselen,når må han da gi beskjed til arbeidsgiver? Barnet kan jo komme både en og to uker før/etter. Dette er snakk om en bedrift hvor de er svært avhengig av alle. Man kan vel ikke ha en vikar "på gress" i 4 uker?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209330-pappa-permisjonsregler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På jobben til mannen min er de også svhengige av alle, men en fødsel er noe man ikke går glipp av for å si det sånn. : ) Heller ikke de første ukene etter.. Det vi gjorde var å skrive en søknad om lønnet permisjon i 14 dager, og det fikk han. Man har krav på 2 uker permisjon UTEN lønn, men arbeidsgiver kan velge å gi lønn.. Mannen min fikk lønnet permisjon. I brevet skrev vi når terminen var.

Jeg fikk jo svangerskapsforgiftning, så vi fikk beskjed om at jeg kaskje ville bli satt i gang.. Dette fortalte mannen på jobben så de visste hvordan det lå an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...